بدبختی ۲۰ میلیارد تومانی یک اصفهانی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۲۰۰ میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در عملیات ماموران پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی خبر داد.

بدبختی 20 میلیارد تومانی یک اصفهانی

به گزارش اقتصاد۱۰۰، سردار حمید علینقیان پور، فرمانده انتظامی استان اصفهان در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت اطلاعاتی و هوشمندی خود از دپوی ظروف چینی و لوازم خانگی قاچاق در یکی از انبارهای شهر اصفهان مطلع و در هماهنگی و اخذ مجوز از مرجع قضائی به همراه نماینده صنعت، معدن و تجارت از این انبار بازدید کردند.

وی افزود: در بازرسی از این انبار ۲ هزار و ۵۴۱ قلم انواع ظروف چینی و آرکوپال و همچنین انواع لوازم خانگی خارجی کشف شد که در بررسی‌ها و استعلام‌های صورت گرفته مشخص شد انبار مذکور در سامانه جامع انبارها ثبت نشده و کالاهای مذکور نیز فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی هستند.

علینقیان‌پور با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالاهای مکشوفه در این انبار را ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کردند، بیان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و به همراه پرونده به اداره تعزیرات حکومتی استان تحویل و کالاهای قاچاق نیز به سازمان جمع آوری اموال تملیکی استان انتقال یافت.

فرمانده انتظامی استان اصفهان به متصدیان انبارها در خصوص تحویل گرفتن و نگهداری کالاهای قاچاق هشدار داد و گفت: در صورت مشاهده کالای قاچاق در انبارها و باربری‌ها متصدیان آنها مسؤول بوده و باید پاسخگو باشند.

وی درخصوص عواقب ثبت نکردن مشخصات انبار در سامانه جامع انبارهای وزارت صمت تصریح کرد: برابر ماده ۶ مکرر ۲ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در صورتی که مشخصات انباری در سامانه جامع انبارهای وزارت صمت ثبت نشده باشد کالاهای موجود در آن مشمول جرم قاچاق بوده و با متصدیان انبارها برابر قانون برخورد می شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع/د

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml