برای خرید آپارتمان در شهرک خرازی چقدر باید داشته باشیم؟

میانگین قیمت آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران شامل شهرک خرازی به متری ۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده و حدود ۱۰ درصد کمتر از میانگین کل شهر است.

به گزارش خبرگزاری اخبار تایمز و به نقل از فرارو، خرید آپارتمان در شهرک خرازی و سایر محله های منطقه ۲۲ تهران به طور متوسط متری ۶.۲ میلیون تومان نسبت به میانگین تهران هزینه دارد. بررسی آگهی‌های موجود در سکوهای معروف نشان می‌دهد که میانگین قیمت مسکن در منطقه ۲۲ تهران به متری ۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است و این رقم برای کل پایتخت متری ۶۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

البته بررسی های اخیر نشان می دهد که خرید آپارتمان در شهرک خرازی و سایر محله های منطقه ۲۲ نسبت به شش ماه قبل ۲۷ درصد بیشتر هزینه دارد و کسانی که به فکر خرید آپارتمان در شهرک خرازی هستند اکنون باید ۵۷ درصد بیشتر از یک آپارتمان بپردازند. سال پیش. شهرک خرازی در حد فاصل بزرگراه خرازی و همدانی و یکی از محله های تازه تاسیس شمال غرب پایتخت است.

قیمت آپارتمان در شهرک خرازی چند است؟

قیمت یک آپارتمان در منطقه ۲۲ تهران که خرازی بخشی از آن است به طور میانگین به متری ۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است. با این اوصاف خرید آپارتمان در شهرک خرازی برای فردی که به دنبال یک واحد ۱۰۰ متری است به طور متوسط شش میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان هزینه دارد. خرید آپارتمان در شهرک خرازی برای خریدار نیازمند یک آپارتمان ۵۰ متری قابل حمل سه میلیارد و ۹۰ میلیون تومان هزینه دارد و فردی که به فکر خرید یک آپارتمان ۱۲۰ متری سه خوابه است باید هفت میلیارد و ۴۱۶ میلیون تومان را کنار بگذارد. .

خرید آپارتمان در شهرک خرازی نسبت به ابتدای سال حدود ۱ درصد کمتر هزینه دارد، اما وقتی به شش ماه قبل برگردیم، شاهد افزایش ۲۷ درصدی ارقام پیشنهادی فروشندگان در این نقطه از شهر هستیم. از طرفی خرید آپارتمان در شهرک خرازی نسبت به یک سال قبل یعنی تیر ۱۴۰۱ تقریباً ۵۷ درصد بیشتر هزینه دارد، نکته مهم این است که این اعداد به صورت میانگین محاسبه شده است و ممکن است در معاملات رسمی با اعداد دیگری سر و کار داشته باشیم.

برای خرید آپارتمان در شهرک خرازی چقدر باید داشته باشیم؟

تفاوت خرید آپارتمان در شهرک خرازی با سایر مناطق تهران

خرید آپارتمان در شهرک خرازی به طور متوسط متری شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است که معادل ۱۰ درصد متوسط هزینه تهران است. زیرا اکنون که صحبت از میانگین قیمت متری ۶۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برای خانه های منطقه ۲۲ است، این رقم در کل تهران به متری ۶۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. یعنی اگر میانگین خرید یک آپارتمان ۶۰ متری در منطقه ۲۲ به بودجه تقریبی سه میلیارد و ۷۰۸ میلیون تومان نیاز داشته باشد، این رقم به طور متوسط در کل تهران به چهار میلیارد و ۸۶ میلیون تومان می رسد.

خرید آپارتمان در منطقه ۲۲ که شامل شهرک خرازی می شود، تقریبا دو برابر ارزان ترین منطقه بازار مسکن تهران است. چرا که در منطقه ۱۸ واقع در جنوب شهر بر اساس آخرین آگهی های منتشر شده متوسط قیمت هر متر مسکن ۳۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

خرید آپارتمان در شهرک خرازی و سایر محله های طبقه بندی شده در منطقه ۲۲ نسبت به گران ترین منطقه تهران متری ۷۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه دارد. در منطقه یک که به طور سنتی گران ترین منطقه بازار مسکن تهران است، میانگین قیمت هر متر مربع ۱۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

قیمت آپارتمان در شهرک خرازی بر اساس آگهی

قیمت آپارتمان ۱۳۵ متری در شهرک خرازی توسط فروشنده ای هفت میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومان اعلام شده است. با یک تقسیم بندی ساده متوجه می شویم که فروشنده متری ۵۷ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان یعنی تقریبا ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کمتر از میانگین قیمت مسکن در منطقه ۲۲ است. و در طبقه ششم یک برج واقع شده است.

فروشنده دیگری آپارتمان ۱۰۵ متری نوساز خود را به قیمت هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای فروش گذاشته است. متری ۷۱ میلیون و ۴۲۸ هزار تومان. این یکی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بیشتر از میانگین قیمت مسکن در منطقه ۲۲ متری است. بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی فروشنده، خرید یک آپارتمان ۱۰۵ متری دیگر در خرازی به بودجه ای بالغ بر شش میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان نیاز دارد. یعنی خریدار باید برای هر متر چیزی حدود ۶۲ میلیون تومان کنار بگذارد که نزدیک به میانگین قیمت مسکن در شهرک خرازی و منطقه ۲۲ است.

بروزترین آگهی‌های منتشر شده برای خرید آپارتمان در شهرک خرازی

 

متراژ عمر بنا امکانات قیمت کل قیمت هر متر
۱۳۵ متر دوسال فول‌امکانات ۷.۷۸۰ میلیارد تومان ۵۷.۶۳۰ میلیون تومان
۱۰۵ متر نوساز فول‌امکانات ۷.۵۰۰ میلیارد ۷۱.۴۲۸ میلیون تومان
۱۰۵ متر نوساز فول‌امکانات ۶.۵۱۰ میلیارد ۶۲ میلیون تومان
۲۰۳ متر چهار سال فول‌امکانات ۱۳ میلیارد ۶۴ میلیون تومان
۱۲۱ متر نوساز فول‌امکانات ۹.۰۷۵ میلیارد ۷۵ میلیون تومان

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml