برای خرید طلا عجله نکنید/ بازار طلا و سکه ملتهب است!

پس از چند ماه ثبات، بازار تحت تأثیر جنگ بین اسرائیل و حماس قرار گرفت و قیمت ها تغییر زیادی کرد. هر مثقال از ۱۰ میلیون به ۱۱ میلیون و آناس جهانی نیز به ۲ هزار دلار افزایش یافته است.

به گزارش اخبار تایمز؛ در آستانه یک ماه تنش میان حماس و اسرائیل، بازار طلا همچنان درگیر نوسانات زیادی است و در آخرین تحرکات این منطقه که پس از آغاز حملات زمینی اسرائیل به غزه، طلا به عنوان مکانی امن برای سرمایه گذاری است. دوباره در راه صعود است ادامه داد. اکنون اگرچه امید به آتش بس در این جنگ با تایید درخواست آتش بس فوری از سوی سازمان ملل وجود دارد، اما پیش بینی های کارشناسان همچنان حکایت از افزایش قیمت این فلز زرد دارد.

قیمت طلای ۱۸ عیار در زمان نگارش این خبر ۲ میلیون و ۴۹۴ هزار و ۱۱۳ تومان است که نسبت به آخرین نرخ روز دوشنبه ۱۶ هزار تومان افزایش یافته است. سکه امامی نیز در لحظه تنظیم این خبر ۲۹ میلیون و ۳۴۸ هزار تومان است. حدود ۲۱۵ هزار تومان بیشتر از دوشنبه گذشته.

نرخ نقدی سکه بهار آزادی نیز با ۱.۰۸ هزار تومان افزایش نسبت به آخرین نرخ روز دوشنبه حدود ۲۵ میلیون و ۷۰۱ هزار تومان معامله می شود. بر این اساس در روز سه شنبه حباب سکه امامی با حدود ۸۲ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به پنج میلیون و ۱۴ هزار تومان رسید.

تغییر رفتار متقاضیان در بازار طلا با ادامه جنگ

هفته گذشته نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ از تداوم رکود در بازار طلا با وجود افزایش قیمت خبر داد. به گفته وی، اگرچه جنگ بازارهای جهانی طلا را افزایش داد و بازارهای داخلی را نیز تحت تأثیر قرار داد و به نوسانات قیمت طلا و سکه منجر شد، اما مانند سال های گذشته بازار ملتهب شد و با افزایش قیمت، تقاضا افزایش یافت. . این وضعیت در بازار داخلی مشاهده نمی شود و افزایش قیمت طلا و سکه به معنای افزایش تقاضا نیست.

عبدالله محمدولی از فعالان بازار طلا نیز ضمن تایید این اظهارات، توضیحاتی را در خصوص وضعیت بازار ارائه کرد و به اقتصاد ۲۴ گفت: زمانی که قیمت ها تثبیت شده و روند صعودی ضعیفی داشته باشد، بازارهای مختلف حاکی از آن است که بازار ایمن برای سرمایه گذاری است چه در بازار طلا و چه در بازارهای دیگر مانند مسکن و خودرو، اما نوسانات اراده و تصمیم را از خریداران می گیرد.

این فعال بازار طلا می افزاید: پس از چند ماه ثبات بازار به دلیل جنگ اسرائیل و حماس تحت تاثیر قرار گرفت و قیمت ها تغییر زیادی کرد و هر مثقال از ۱۰ میلیون به ۱۱ میلیون افزایش یافت و اناس جهانی نیز افزایش یافت. به ۲ هزار دلار افزایش یافت.» شاید اینها در روزهای اول مقداری تقاضا را به بازار وارد کرده باشد، اما رفته رفته با کاهش قیمت، رفتار خریداران نیز تغییر کرده و منتظرند ببینند چه اتفاقی در بازار می افتد.

وی در عین حال به خریداران و سرمایه گذاران به ویژه کسانی که سرمایه اندکی دارند و می خواهند وارد بازار شوند توصیه کرد در این نوسانات وارد بازار طلا و سکه نشوند زیرا با ریسک بالایی همراه است و می گوید: بر اساس تجربه در این سال ها بازار طلا بهترین بازار برای سرمایه گذاری بلندمدت و میان مدت است. بنابراین به هیچ وجه نباید به دنبال سود کوتاه مدت بود. این ممکن است در معاملات اولیه شیرین باشد، اما بقیه موارد ریسکی هستند.

منبع:خبرگردون


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml