برای سومین ماه متوالی تعداد کاربران ChatGPT کاهش یافت

با وجود این کاهش، انتظار می رود با بازگشایی مدارس، استفاده از ChatGPT دوباره افزایش یابد.

به گزارش اخبار تایمز؛ OpenAI چت بات ChatGPT را در نوامبر ۲۰۲۲ منتشر کرد که توجه زیادی را به خود جلب کرد و حتی از آن زمان چندین شرکت دیگر چت ربات های خود را منتشر کردند. اما محبوبیت ChatGPT از چند ماه پیش رو به کاهش بوده است و اکنون گزارش جدیدی می گوید که برای سومین ماه متوالی ترافیک وب سایت ChatGPT کاهش یافته است. با این حال، ظاهرا این روند به زودی پایان خواهد یافت.

بر اساس گزارش رویترز و به نقل از شرکت تحقیقاتی Similarweb، تعداد بازدید از وب سایت ChatGPT از طریق دسکتاپ و موبایل در آگوست ۲۰۲۳ با ۳.۲ درصد کاهش به ۱.۴۳ میلیارد رسیده است. علاوه بر تعداد بازدید، مدت زمان بازدید از وب سایت چت GPT نیز از اسفند ماه کاهش یافته است و از میانگین ۸.۷ دقیقه به ۷ دقیقه در مرداد ماه رسیده است.

با وجود کاهش ترافیک وب سایت این چت بات محبوب، تعداد بازدیدکنندگان منحصر به فرد در سراسر جهان از ۱۸۰ میلیون به ۱۸۰.۵ میلیون افزایش یافت.

ChatGPT احتمالاً دوباره در مرکز توجه قرار می‌گیرد

اگرچه برای سومین ماه متوالی شاهد کاهش بازدیدکنندگان وب سایت ChatGPT بودیم، اما به نظر می رسد این روند به زودی به پایان می رسد. با بازگشایی مدارس، ترافیک و استفاده از چت ربات OpenAI احتمالا افزایش خواهد یافت. در واقع دانش آموزان به دلیل فصل تابستان به چت GPT نرفتند و با شروع مدرسه برای انجام تکالیف خود از این چت بات کمک می گیرند.

ChatGPT

بدون شک GPT Chat شروعی انفجاری داشت و موج جدیدی را در دنیای فناوری به راه انداخت. تعداد کاربران فعال ماهانه آن در ژانویه ۲۰۲۳، تنها دو ماه پس از عرضه عمومی، به ۱۰۰ میلیون رسید. کاربران بیشماری از ابزار هوش مصنوعی OpenAI استفاده می کنند و این چت بات کاربردهای مختلفی دارد.

قبل از راه اندازی شبکه اجتماعی Threads توسط متا، GPT Chat رکوردها را شکست و به سریع ترین برنامه در حال رشد تاریخ تبدیل شد. در حال حاضر، ChatGPT در میان ۳۰ وب سایت محبوب در جهان قرار دارد.

پس از انتشار ربات OpenAI، گوگل و مایکروسافت به ترتیب Bard و Bing Chat را معرفی کردند. البته چت بات مایکروسافت از مدل زبان OpenAI استفاده می کند.

OpenAI چند ماه پیش اپلیکیشن ChatGPT را برای iOS منتشر کرد و پس از چند ماه، ChatGPT برای اندروید در ماه آگوست وارد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml