برای کار های ساختمانی کلایمر بهتر است یا داربست؟

یکی از مهم ترین موضوعاتی که باید هنگام انجام کار های ساختمانی در نظر داشته باشیم، دسترسی راحت و بدون دردسر و از همه مهم تر با امنیت بالا به نقاط مرتفع ساختمان و حرکت به صورت عمودی در طول آن است.

تجهیزات مختلفی وجود دارند که به شما کمک میکنند، به نقاط مرتفع ساختمان و طبقات بالا دسترسی پیدا کنید ولی این که بهتر است از کدام یک از تجهیزات استفاده کنید، مسئله بسیار مهمی میباشد. داربست و کلایمر هر دو نوعی بالابر هستند و برای انجام کار های ساختمانی و دسترسی به ارتفاعات ساخته شده اند. برای انتخاب از میان این دو بهتر است اطلاعاتی را کسب کنید و  در نهایت خودتان تصمیم بگیرید که استفاده از کدام یک بهتر است.

برتری کلایمر در مقایسه با داربست

حال مسئله این است که بین کلایمر و داربست باید کدام یک را انتخاب کنیم؟! بهتر است بدانید که اکثر کسانی که برای مدتی از داربست برای انجام کار های ساختمانی استفاده می‌کنند، پس از گذشت مدت زمانی، تصمیم به تغییر داربست و بهره گیری از کلایمر می‌کنند. این تغییر در تصمیم اگر در جهت پیشرفت صورت گیرد، طبیعتا تصمیم کاملا درست و منطقی میباشد.

کلایمر نوعی بالابر است و می‌تواند همانند داربست، به شما این امکان را بدهد که بتوانید یه نقاط بلند یک سازه دسترسی داشته باشید با این تفاوت که کلایمر شیوه انجام کار های ساختمانی را برای شما راحت تر میکند. از دیگر دلایل برتری کلایمر نسبت به داربست، ایمنی بالای کلایمر است. اگر بدانید سالانه چه تعداد از کارگران بر اثر استفاده از داربست جان خود را از دست میدهند، قطع به یقین به عنوان یک کارفرما، کلایمر را انتخاب می‌کنید.

تفاوت کلایمر در مقایسه با داربست

همان طور که تا اینجای کار متوجه شدید، کلایمر مزایای مختلفی در مقایسه با داربست دارد و به همین دلیل است که این روز ها در اکثر پروژه های ساختمانی، کلایمر را جایگزین داربست می‌کنند. حال می‌خواهیم به تفاوت های اصلی و اساسی کلایمر و داربست اشاره کنیم.

اول از همه باید بگوییم که نصب و راه اندازی کلایمر در مقایسه با داربست بسیار راحت است و از همه مهم تر در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می‌شود. این در حالی است که برای راه اندازی داربست باید وقت و انرژی زیادی صرف کنید. همچنین شما برای نصب کلایمر به دانش و تخصص پیشرفته ای نیاز نخواهید داشت.

نحوه استفاده و بهره گیری از کلایمر پیچیده نیست و شما می‌توانید تنها به کمک یک کنترل که در کنار سبد کلایمر قرار گرفته است، کار خود را انجام دهید و در طول و عرض ساختمان جا به جا شوید.

استفاده از کلایمر سرعت انجام کار را بالا می‌برد چرا که هم با سرعت بالایی میتوان در طول یا عرض ساختمان جا به جا شد و هم می‌توان با اطمینان بالا کا را انجام داد. این در حالی است که برای جا به جایی در طول ساختمان به کمک داربست به انرژی و زمان زیادی نیاز دارید.

قیمت اجاره کلایمر در مقایسه با داربست کمتر است. شما می‌توانید کلایمر را حتی به صورت روزانه نیز اجاره کنید ولی امکان اجاره روزانه داربست وجود ندارد و شما باید در تمام طول پروژه خود، داربست را در نمای ساختمان به صورت نصب شده نگه دارید.

از دیگر مزایای کلایمر میتوانیم به امکان جا به جایی هم در عرض و هم در طول ساختمان اشاره کنیم.

از دیگر ویژگی های بسیار مهم کلایمر میتوانیم یه ایمنی بالای آن اشاره کنیم. به کمک کلایمر، کارگران دیگر نگران جان خود نیستند و میتوانند بدون تر از سقوط و با تمرکز بالا کار خود را انجام دهند. چرا که تولید و طراحی کلایمر ها بر اساس استاندار های بین المللی انجام می‌گیرد و به همین دلیل نیز ضامن امنیت جان کارگران هستند.

شما می‌توانید به کمک کلایمر ضمن جا به جایی افراد، بار و مصالح خود را نیز در طول و عرض ساختمان جا به جا کنید. ضمن این که توضیع بار در سبد کلایمر به صورت متعادل صورت می‌گیرد ولی در داربست این مورد امکان پذیر نیست و به همین دلیل گاهی اوقات طرفی از داربست دچار شکستگی می‌شود.

سبد کلایمر میتواند تغییر شکل دهد و به همین دلیل نیز می‌توان از آن در نمای ساختمان های قوس دار و منحرف، به راحتی استفاده کرد.

اجاره کلایمر بجای داربست

با توجه به این که کلایمر مزیت های فراوانی نسبت به داربست دارد، پیشنهاد ما به شما اجاره کلایمر میباشد. توجه داشته باشید که اگر قصد دارید در پروژه ای کوتاه مدت فعالیت داشته باشید، اجاره کلایمر میتواند برای شما به صرفه تر باشد. این در حالی است که شما با خرید داربست صرفا برای یک پروژه، به پرداخت هزینه بالایی متحمل می‌شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml