بررسی آیفون ۱۴ پلاس اپل + مشخصات فنی، امکانات، قیمت، نظر مردم

آیفون ۱۴ پلاس یکی از گوشی های نسل جدید اپل است که کمی بزرگتر از فرمت استاندارد آیفون است.

به گزارش اخبار تایمز؛ آیفون ۱۴ پلاس وارد بازار شد. این گوشی تفاوت های زیادی با نسل قبلی خود دارد. آیفون ۱۴ پلاس ویژگی های متفاوتی دارد که می توان گفت ارتقای آیفون ۱۳ پلاس است تا نسل جدید آیفون ۱۴، این گوشی سه دوربین دارد و نمایشگر همیشه روشن آن یکی از فناوری های جدید آن است.

داخل این یک گوشی کاملا جدید است. آیفون ۱۴ پلاس بزرگتر از مدل ۱۴ است و اولین آیفون ۶.۷ اینچی است که با مدل حرفه ای بدون افزایش قیمت معرفی شد. این گوشی دارای ویژگی های داخلی جدید آیفون استاندارد است. اکنون بزرگترین آیفون به دلیل قیمت بالای آن برای بسیاری از افراد دور از دسترس است.

بررسی آیفون 14 پلاس اپل + مشخصات فنی، امکانات، قیمت، نظر مردم

آیفون ۱۴ پلاس دارای صفحه نمایش ۶.۷ اینچی مانند آیفون پرو مکس است. به جز اندازه بزرگتر، باتری بزرگتر و قیمت بالاتر، پلاس از نظر ویژگی ها و طراحی با آیفون معمولی از جمله پردازنده آیفون ۱۳ پرو مطابقت دارد.

ویژگی های جدید در تمام آیفون های امسال شامل بهبود تصویربرداری محاسباتی، توانایی تشخیص تصادفات، بهبود لرزشگیر فیلم و حتی امکان ارسال پیام های اضطراری از طریق ماهواره است. در مورد اینکه آیا آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس ارزش خرید دارند یا خیر، با شما صحبت خواهیم کرد.

مشخصات فنی آیفون ۱۴ پلاس

دوربین ها: عقب ۱۲ مگاپیکسلی Ultra Wide، ۱۲MP Wide. صفحه نمایش ۱۲ مگاپیکسلی جلویی Apple A 15 Bionic: صفحه نمایش ۶.۱ اینچی OLED 60 هرتزی، ۲۷۷۸ x 1284 پیکسل، ۴۵۸ پیکسل در هر اینچ | حافظه داخلی: ۱۲۸ گیگابایت (تا ۵۱۲ گیگابایت) | باتری: تا ۲۶ ساعت پخش ویدئو ابعاد: ۶.۳ x 3.1 x 0.3 اینچ وزن ۷.۲ اونس

طراحی iPhone 14 plus

قابل توجه ترین تفاوت ها با آیفون ۱۳ رنگ ها، بریدگی بالای نمایشگر و دوربین های پشتی است. تغییرات رنگ ظریف هستند: به عنوان مثال، یک محصول روشن تر (قرمز) به Midnight، Starlight و Purple می پیوندد. رنگ پنجم سایه پاستلی آبی است. در حالی که سری آیفون ۱۴ پرو به جزیره دینامیک رسید، بریدگی آیفون ۱۴ پلاس یک طراحی مجدد جزئی را نشان می‌دهد تا باریک‌تر و با بریدگی عمیق‌تر باشد.

بررسی آیفون 14 پلاس اپل + مشخصات فنی، امکانات، قیمت، نظر مردم

آیفون ۱۴s برخلاف روکش مات موجود در مدل های آیفون پرو، دارای شاسی براق و فریم آلومینیومی است. آیفون ۱۴ پلاس یک گوشی واقعا بزرگ است. بنابراین، درست مانند iPhone 14 Pro Max، اگر قبلاً تلفنی به این بزرگی نداشتید، باید قبل از خرید آن را در دستان خود امتحان کنید. برای دست های کوچکتر مناسب نیست.

این همان سبک ناچ است که برای اولین بار در آیفون ۱۳ پرو برای قرار دادن دوربین های جلو دیده شد. اگرچه ظاهر آن با بریدگی کپسولی مانند آیفون ۱۴ پرو بسیار متفاوت است، اما نسبت به طراحی آیفون ۱۳ پیشرفت کرده است.

دوربین اصلی آیفون ۱۴ پلاس جدید لنز بزرگتری دارد. در نتیجه و به خاطر تقارن، اپل هر دو دوربین عقب را بزرگ کرده است که در آرایش مورب باقی می مانند. (به این دلایل، شما به یک قاب جدید برای آیفون نیاز دارید، بنابراین ممکن است در مورد اینکه آیا هنوز به یک گیمبال جداگانه برای تثبیت‌کننده تصویر نیاز دارم یا خیر، فکر کنم.

عملکرد و عمر باتری آیفون ۱۴ پلاس

همانطور که قبلاً اشاره کردم، آیفون ۱۴ پلاس از پردازنده A15 Bionic سال گذشته بهره می برد. چنین چیزی قبلاً در مورد آیفون رخ نداده بود. اما برای روشن شدن موضوع، این پردازنده آیفون ۱۳ در آیفون ۱۴ پلاس نیست، بلکه یک نسخه پیشرفته است که برای اولین بار در آیفون ۱۳ پرو معرفی شد. به عبارت دیگر، این آیفون از همان پردازنده پرو سال گذشته استفاده می کند. زمان نشان خواهد داد که آیا اپل به دنبال کاهش هزینه ها و ساخت CPU های قابل ارتقا است یا خیر!

بررسی آیفون 14 پلاس اپل + مشخصات فنی، امکانات، قیمت، نظر مردم

آیفون ۱۴ پلاس یک گوشی واقعاً جدید است، حتی اگر همان پردازنده و ظاهر آیفون ۱۴ را داشته باشد. اندازه بزرگتر آن را برای کسانی که می‌خواهند صفحه‌نمایش بزرگ‌تری داشته باشند، جذاب‌تر می‌کند تا از متن بزرگ‌تر لذت ببرند یا ویدیوهای مجلل‌تری تماشا کنند.

آیفون ۱۴ پلاس عمر باتری فوق العاده بالایی دارد. اپل می گوید که این باتری طولانی ترین باتری در هر آیفون است. در آزمایشاتم متوجه شدم که آیفون ۱۴ پرو مکس برای برخی کاربردها، مانند پخش ویدیو، آن را شکست می دهد، اما از جنبه های دیگر، این باتری فقط روشن می شود. این به سلول بزرگتر و این واقعیت مربوط می شود که برخلاف آیفون ۱۴ پرو مکس، صفحه نمایش همیشه به اندازه کافی روشن نیست که بتواند کار کند. این بسیار بیشتر از یک روز طول می کشد و رهایی واقعی از وحشت ناشی از اضطراب باتری به ارمغان می آورد.

آیفون ۱۴ پلاس هر کاری را که آیفون ۱۴ می تواند انجام دهد، انجام می دهد، اما در مقیاس بزرگتر، بنابراین خواندن صفحه راحت تر است و اگر دست های بزرگتری دارید، تایپ کردن روی صفحه کلید روی صفحه آسان تر است. عملکرد بین مدل های بزرگتر و کوچکتر آیفون ۱۴ یکسان است، اما باتری در پلاس دوام بیشتری دارد.

آیا آیفون ۱۴ پلاس را بخریم؟

اگر بهترین آیفون را می خواهید، باید iPhone Pro یا Pro Max را انتخاب کنید. بله، قیمت ها بالاتر است، اما این مدل ها نسبت به ۱۴ پلاس ارتقا یافته اند. اگر می توانید پول اضافی را برای یک پرو نسبت به آیفون ۱۴ پلاس بپردازید، اگر دوربین بهتر پرو را تهیه کنید ارزشش را دارد. اما اگر به دنبال یک گوشی جذاب و با اندازه حرفه ای هستید، آیفون ۱۴ پلاس گزینه خوبی است.

در واقع، این چیز دیگری به جز Pro Plus است. اگر قصد ارتقا دارید و صفحه نمایش بزرگتر می خواهید، اکنون، برای اولین بار، راهی برای انجام این کار بدون هزینه اضافی زیاد مرتبط با Pro Max وجود دارد. اگر آیفون ۱۴ نسبت به آیفون ۱۳ یک ارتقاء مناسب به نظر می رسد، آیفون ۱۴ پلاس یک ارتقاء بسیار خاص به نظر می رسد، با فرض اینکه اندازه بزرگتر را دوست دارید.

آیفون ۱۴ پلاس در ایران

متأسفانه این گوشی با رجیستر رسمی هنوز به بازار ایران نرسیده است. دوستداران آیفون منتظر حضور این گوشی در بازار هستند. البته حضور همزمان این سری از گوشی ها و آیفون ۱۴ پرو مکس می تواند بازار این گوشی را در ایران خراب کند.

نظرات مردم در مورد آیفون ۱۴ پلاس

کاربران در فضای مجازی به غیر از نظرات کارشناسی، نظرات کاربردی دارند که ممکن است برای شما مهم باشد. به همین منظور نظرات مردم در مورد آیفون ۱۴ پلاس را در اختیار چشمان گرم شما خوانندگان قرار می دهیم.

کاربری در فضای مجازی نوشت:

«این گوشی فقط دارای یک عملکرد اعلان است که به برنامه وب iOS اضافه شده است.

به این ترتیب با ساخت یک اپلیکیشن تحت وب، علاوه بر امکانات و قابلیت های قبلی که فقط یک نوتیفیکیشن کوچک داشت، اکنون به یک اپلیکیشن کامل تبدیل شده است.

در ضمن با دادن دسترسی نوتیفیکیشن به وب اپلیکیشن، وبی که ساختید در قسمت تنظیمات گوشی همراه با اپلیکیشن های دیگه ظاهر میشه! یعنی نوع اعلان و … مثل یک اپلیکیشن واقعی تحت کنترل شماست!

در حال حاضر با دیوار تست کردم. هنگامی که یک برنامه وب با دیوار ایجاد می کنید، یک پیام از دیوار برای تأیید می آید، سپس یک پنجره باز می شود، روی اجازه کلیک کنید تا اعلان فعال شود. خدایی کارش عالیه، اگه یکی روی دیوار چت پیام بده، نوتیفیکیشن و متن پیام هم مثل اپلیکیشن میشه! »

کاربر دیگری آرزوی ورشکستگی اپل را دارد و نوشته

“از خدا می خواهم که اپل ورشکست شود زیرا بدعت های بدی در صنعت موبایل دارد، شارژرها را از همه برندها حذف کرده است، فقط چین همین کار را می کند، فعلاً بسته های قدیمی منسوخ شده با نام دیگری آمده اند. دو تا ایموجی به اکانت مشتری اضافه می کنه و میگه از آپدیت استفاده کن اونو تو حالت خماری نگه میداره و قطره چکانی بهش امکانات میده اگه حق اشتراک بالای دو میلیون پول ایرانی باشه اینترنت ماهواره بهش میدم. امیدوارم دیگر هرگز معرفی نشود، زیرا این آیفون است که باعث افزایش قیمت گوشی‌های همراه می‌شود.»

کاربر دیگری نوشته است

طراحی آن واقعاً بهتر از نسل قبل است و به خدا از نظر سرعت و دوربین واقعاً آیفون حرف اول را می زند با وجود اینکه من به دلیل محدودیت هایی که دارد اصلاً دوست ندارم با آیفون کار کنم اما واقعاً هیچ گوشی نمی تواند با آیفون، به خصوص آیفون ۱۴ برابری کند.” من فیلم های زیادی دانلود می کنم و در فلش می گذارم و به تلویزیون وصل می کنم. می دونم که با اپل می تونی این کار رو انجام بدی ولی کار رو سخت می کنه و به راحتی اندروید نیست و تنها مشکل من با آیفون اینه که راحتی اندروید رو نداره. شکست »

بررسی آیفون 14 پلاس اپل + مشخصات فنی، امکانات، قیمت، نظر مردم

حرف پایانی

انتخاب گوشی مناسب با شرایط و امکانات بسیار مهم است. شما باید نیازهای خود را بسنجید و بر اساس آن تصمیم بگیرید. سری محصولات اپل به دلیل تحریم های ایران خدمات خوبی به ایران ارائه نمی دهند و شما مجبور هستید به جای استفاده از اپلیکیشن های ایرانی مورد نیاز خود از نسخه تحت وب آن ها استفاده کنید که ممکن است باعث دردسر و آزار شما شود.

با این حال، اگر همچنان یک گوشی به روز از محصولات اپل را دوست دارید، آیفون ۱۴ پلاس در صورت ورود به این کشور گزینه خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml