برنامه کنترل قیمت مسکن و زمین اعلام شد

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری برای جلوگیری از احتکار زمین گفت: با دو اقدام قیمت مسکن و زمین را در کشور کنترل می کنیم.

به گزارش اخبار تایمز؛ مهرداد بذرپاش با تاکید بر اینکه تعداد خانه های خالی مشمول مالیات سازمان مالیاتی در ۲ دهه گذشته بی سابقه بوده است، اظهار داشت: از سوی دیگر تعداد برگ تشخیص صادره از سوی سازمان مالیاتی به صاحبان خانه های خالی نیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از موسسات مالی، بانک ها و موسسات مالی خانه خالی دارند، ادامه داد: بسیاری از انبوه سازان مسکن ساختی را ارائه نکرده اند که این اتفاق مهمی است.

وی با اشاره به تجربیات کشورهای دیگر برای کنترل بازار مسکن گفت: برای جلوگیری از احتکار زمین نیز همین سیاست را اجرا می کنیم. بر این اساس، بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، زمینی که ۱۰ سال است پروانه کاربری مسکونی صادر شده و مالکان آن درخواست پروانه ساختمانی نداشته و یا دارای پروانه ساختمانی بوده ولی عملیات ساخت و ساز آغاز نشده، تغییر خواهد کرد

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: این کار خاک را از احتکار خارج می کند و در واقع با این دو اقدام می توانیم قیمت مسکن و زمین را کنترل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml