برنامه ی غذای طوطی و عروس هلندی باید چگونه باشد؟

برنامه ی غذای طوطی و عروس هلندی باید چگونه باشد

دانش تغذیه پرندگان به طور مداوم در حال پیشرفت است. این هم به دلیل افزایش آگاهی از اهمیت تغذیه و هم به دلیل افزایش تحقیقات در مورد نیازهای مختلف پرندگان است. مانند سایر حیوانات، پرندگان نیز به تعادل مناسبی از کربوهیدرات ها، پروتئین ها، چربی ها، ویتامین ها، مواد معدنی و آب نیاز دارند. گونه های مختلف پرندگان اغلب به غذاهای متفاوتی نیاز دارند.

آیا باید نگران این باشم که عروس هلندی من چه می خورد؟

تغذیه معمولاً در مورد پرندگان خانگی نادیده گرفته می شود. شما باید در مورد تغذیه پرنده خود با دامپزشک خود صحبت کنید. خیلی اوقات، صاحبان آنها تصور می کنند که یک رژیم غذایی مناسب به عروس هلندی خود می دهند در حالی که در واقع اینطور نیست.

تغذیه نامناسب یکی از دلایل رایج بسیاری از مشکلات مربوط به سلامتی در پرندگان است.

شما باید با آموزش مداوم خود در مورد مفاهیم جدید در تغذیه پرندگان و همچنین با به کارگیری درجه معینی از عقل سلیم، پیوسته در تلاش برای بهبود رژیم غذایی پرنده خود باشید. پرندگان برای سالم ماندن باید بیشتر از دانه و آب مصرف کنند. سلامتی پرنده شما بستگی به نحوه تغذیه پرنده دارد و همچنین قفس طوطی مناسب دارد..

عروس هلندی های وحشی به طور طبیعی چه می خورند؟

غذای عروس هلندی های وحشی انواع دانه ها (دانه های علف)، میوه ها، انواع توت ها و گیاهان را می خورند. آنها روی زمین یا نزدیک آن تغذیه می کنند. آنچه می خورند با در دسترس بودن غذا در فصول مختلف متفاوت است.

به عروس هلندی خود چه غذا بدهم؟

عروس هلندی ها در برابر کمبود ویتامین A، کمبود کلسیم در رژیم غذایی، اتصال به تخم مرغ و سایر مشکلات مربوط به تغذیه آسیب پذیر هستند. برای اینکه این پرندگان سالم بمانند باید همیشه یک رژیم غذایی متعادل و متنوع رعایت شود.

دانه

عروس هلندی های وحشی انواع مختلفی از دانه ها را می خورند، زیرا گیاهان مختلف در فصول مختلف رشد می کنند. مخلوط غذا های بسته بندی شده تجاری به طور کلی شامل ۴ تا ۱۰ نوع مختلف دانه و آجیل است. با این حال، این مخلوط ها چربی و کربوهیدرات بالایی دارند و اگر به عنوان تنها غذا تغذیه شوند، منبع محدود یا نامتعادلی از بسیاری از مواد مغذی را فراهم می کنند که در نهایت می تواند منجر به بیماری و به طور بالقوه کوتاه شدن طول عمر شود. یک عروس هلندی اغلب به طور انتخابی تنها یک یا دو نوع از دانه های مورد علاقه خود را می خورد.

غذاهای بسته بندی شده باید در کنار انواع میوه ها ، سبزیجات و مدل های مختلف پلت مورد استفاده قرار گیرد.

به طور کلی استفاده از این دانه ها لازم است و نباید به طور کامل حذف گردند.

صاحبان پرنده معمولاً دانه ارزن یا ارزن خوشه ای را به پرنده خود میدهند ، اما این دانه ها در بسیاری از موارد مواد مغذی کمی دارند. پرندگان استیک های تشویقی خصوصا استیک های شرکت راف را دوست دارند که باید در کنار غذاهای اصلی در اختیار پرنده قرار گیرد.

پوست‌اندازی سالم، مقاومت در برابر بیماری و طول عمر طولانی معمولاً در این افراد به دست می‌آید

دانه هایی نظیر کتان و ارزن و کافشه بسیار خوش طعم هستند و مورد علاقه پرندگان قرار میگیرند ، اما اگر به تنهایی مصرف شوند تمامی نیاز های پرندگان را از نظر پروتئین ، کربوهیدرات ها ، ویتامین نمیتوانند تامین کنند.

این دانه ها باید در کنار انواع میوه ها ، سبزیجات و پلت ها مورد استفاده قرار گیرند.

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات نباید بیش از ۲۰ تا ۲۵ درصد از رژیم غذایی روزانه را تشکیل دهند. سبزیجات کم رنگ، با ترکیب آب بالا (به عنوان مثال، کاهو ، کاهو پیچ و کرفس)، ارزش غذایی بسیار کمی دارند. از مصرف آووکادو پرهیز کنید زیرا آووکادو به طور بالقوه سمی است و هرگز نباید به عنوان غذای پرنده پیشنهاد شود.

اب

آب تازه و تمیز باید همیشه در دسترس باشد. بسته به کیفیت آب لوله کشی محل زندگی خود ممکن است بهتر باشد از آب تصفیه شده یا آب معدنی استفاده کنید. یک راه حل دیگر برای داشتن آب سالم این است که آب را کاملا بجوشانید و اجازه دهید سرد شود سپس در اختیار پرنده قرار دهید .ظروف باید هر روز به طور کامل با آب و صابون تمیز شوند.

رژیم های پلت شده

رژیم غذایی توصیه شده برای عروس هلندی، غذای پلت شده برای پرندگان است. چندین برند پلت مختلف در شکل ها، اندازه ها و رنگ های مختلف به صورت تجاری در دسترس هستند مانند پلت های شرکت سیتاکوس ، مانیتوبا که از بهترین شرکت ها در تولید غذای طوطی و غذای پرندگان میباشند.

چگونه رژیم غذایی پرنده ام را به جیره پلت شده تبدیل کنم؟

انتقال به پلت در برخی پرندگان دشوارتر از سایرین است. تبدیل پرندگان دانه خوار به رژیم غذایی فرموله شده همیشه آسان نیست. در ابتدا، پرندگان حتی ممکن است پلت ها را به عنوان غذا تشخیص ندهند. پلت ها باید مستقیم در اخیتار پرنده قرار گیرد و نباید با دانه مخلوط شوند، در غیر این صورت پرنده به سادگی پلت ها را کنار میزند تا دانه ها را بدست آورد.

پلت ها را باید اول صبح، قبل از غذای دیگر، زمانی که پرنده شما بیشتر گرسنه است، در اخیتار پرنده قرار دهید. از آنجایی که عروس هلندی ها در طبیعت از زمین غذا می خورند، می توانید با پخش کردن پلت ها روی یک سطح صاف و تشویق پرنده به راه رفتن از میان آنها، این رفتار را آموزش دهید (میتوانید پلت ها را داخل یک بشقاب ریخته و آنرا در کف قفس طوطی قرار دهید). همچنین می توانید هر پلت را بین انگشت شست و اشاره خود تکان دهید و روی میز ضربه بزنید، انگار که انگشتان شما منقاری هستند که پلت ها را برداشته است. همچنین می‌توانید پلت‌ها را به صورت پودر ریز درآورید که می‌توانید روی مقدار بسیار کمی از هر غذای مرطوب (سبزیجات، میوه، تخم‌مرغ پخته، ماکارونی) که پرنده شما دوست دارد بخورد، بپاشید. اگر پرنده شما غذای ترکیب شده با پلت را می خورد، می توانید به تدریج پلت ها را به تکه های بزرگتر خرد کنید و به مرور زمان آنها را با مقادیر کمتری غذای مرطوب مخلوط کنید، به طوری که در نهایت تقریباً همه پلت ها را با حداقل مقدار غذای مرطوب مخلوط کنید و در اختیار پرنده قرار دهید.

ممکن است روزها، هفته ها یا ماه ها طول بکشد تا رژیم غذایی پرنده تغییر کند. اگر پرنده شما پلت را به طور کامل نخورد، می توانید مقدار کمی دانه یا میوه و سبزیجات را در اواخر روز به او بدهید. دانه ها را زمانی می توان به طور کامل برداشت که مطمئن باشید پرنده پلت ها را می کامل خورد، البته در کنار مصرف مقداری میوه و سبزیجات. این زمان می تواند برای شما و عروس هلندیتان استرس زا باشد، اما با صبر و حوصله، می توانید پرنده خود را از رژیم غذایی ناسالم دانه به یک رژیم غذایی متعادل و مبتنی بر پلت تغییر دهید. به خاطر داشته باشید که اگر در این انتقال یا سلامت پرنده خود با مشکلی مواجه شدید با کارشناسان سپاس پت مشورت کنید.

آیا پرنده من به ویتامین ها، مواد معدنی یا اسیدهای آمینه اضافی نیاز دارد؟

به طور کلی پرنده ای که ۷۵ تا ۸۰ درصد غذای خود را به صورت پلت می خورد، نیازی به مکمل ندارد. ویتامین ها یا مواد معدنی خاص ممکن است در دوره های مختلف زندگی پرنده اهمیت بیشتری داشته باشند (به عنوان مثال، تخم گذاری نیاز به مکمل کلسیم دارد). مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی مختلف و همچنین مکمل‌های اسید چرب امگا برای پرندگان در دسترس است و فقط باید در زمان مناسب و با مشورت برای پرندگان تجویز گردد.

چه نکاتی را در مورد غذا دادن به عروس هلندی باید به خاطر بسپارم؟

همیشه مقدار غذایی که هر روز توسط هر پرنده خورده می شود را کنترل کنید.

هر روز آب تازه ارائه دهید.

هر روز انواع غذاهای تازه مانند مقادیر کمی میوه و سبزیجات را ارائه دهید.

تمام ظروف غذا و آب را روزانه تمیز کنید.

اگر پرنده تان به یک غذا نه گفت به معنی نیست که آنرا کامل نمیخواهد ، شما به تلاش خود ادامه دهید و با صبوری و استمرار کمک کنید تا پرنده آن غذا را مصرف نماید!

برخی از مواد غذایی پیشنهادی عبارتند از:

سیب ، زردآلو ، موز ، مارچوبه ، لوبیا ، نخود ، عدس ، ماش ، سویا ، چغندر ، زغال اخته ، کلم بروکلی ، کلم ، طالبی ، هویج ، گیلاس ، نارگیل ، ذرت ، خیار ، خرما ، انجیر ، انگور ، گریپ فروت ، کلم پیچ ، کیوی ، خربزه ، انبه ، شلیل ، پرتقال ، پاپایا ، زردک ، هلو ، گلابی ، نخود فرنگی ، فلفل ، آناناس ، الوی برقانی ، انار ، سیب زمینی ، کدو حلوایی ، تمشک ، برنج ، کاهو ، اسفناج ، بذر های جوانه زده ، کدو ، توت فرنگی ، گوجه ، کدو سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml