برهنه خوابیدن چه مزایا و معایبی دارد؟

برهنه خوابیدن در فرهنگ ما ایرانی ها چندان رایج نیست و بسیاری از مردم عادت دارند با همان لباس هایی که در خانه می پوشند به رختخواب بروند. تا ۳۰، ۴۰ سال پیش، بسیاری از زنان و مردان هنگام خواب لباس های خود را عوض می کردند و لباس خواب می پوشیدند. در واقع این یک لباس نخی بسیار ساده است که زیر آن هیچ شورت و سوتین نمی پوشند. اینطوری خوابیدن محاسن و فواید زیادی داشت اما الان خبری از آن لباس ها نیست.

فقط در فیلم ها خانواده های ثروتمند با لباس خواب نشان داده می شوند. متأسفانه ما خودمان در فرهنگ سازی برخی چیزها کوتاهی کردیم.در صورتیکه در اسلام به راحت خوابیدن سفارش شده است. در این مقاله از اخبار تایمز به فواید و معایب برهنه خوابیدن خواهیم پرداخت.

برخی از فواید مهم برهنه خوابیدن

برهنه خوابیدن فواید زیادی دارد که در اینجا به آن اشاره می کنیم اما یادتان باشد که اینگونه خوابیدن برای همه خوب نیست. برخی از فواید برهنه خوابیدن:

  1. شما احساس شادی و آزادی بیشتری می کنید.
  2. خواب شما راحت تر است
  3. اگر متاهل هستید، وقتی پوست بدن همسرتان را لمس می کند، حس و تجربه بسیار خوبی به شما دست می دهد.
  4. سطح ترشح برخی از هورمون ها مانند کورتیزول تنظیم می شود.
  5. ملاتونین که می تواند خواب شما را تنظیم کند، در بدن شما تنظیم و متعادل می شود.
  6. هورمون رشد به خوبی در بدن شما ترشح می شود.
  7. اعتماد به نفس شما افزایش می یابد.

برهنه خوابیدن فواید دیگری هم دارد که اگر بخواهیم همه آنها را بگوییم ممکن است خسته شوید. اگر می خواهید کیفیت خواب خوبی را تجربه کنید، سعی کنید مکانی راحت برای خواب در نظر بگیرید. باید یک تشک یا ملافه خیلی خوب زیر بدن شما باشد. این باعث می شود وقتی بدون لباس می خوابید پوست شما آسیب نبیند. اگرچه برهنه خوابیدن بسیار مفید است، اما اگر سعی کنید هنگام خواب یک لباس خواب راحت یا حداقل یک شلوار کوتاه بپوشید، بسیار بهتر است.

برخی از معایب بزرگ برای خوابیدن بدون لباس

برهنه خوابیدن برای خانم ها یا آقایان می تواند بسیار مفید باشد، اما در صورت عدم رعایت برخی شرایط، نه تنها مفید نیست، بلکه می تواند بسیار خطرناک باشد.

برهنه خوابیدن چه مزایا و معایبی دارد؟

حالا که از فواید برهنه خوابیدن صحبت کردیم و فهمیدیم چقدر خوب است، باید معایب آن را هم بدانیم تا خدای ناکرده دچار مشکل نشویم. تحقیقات علمی جدید نشان می دهد که خوابیدن بدون شلوار ممکن است چندان مفید نباشد. اولین عیب برهنه خوابیدن این است که اگر مواد زیر پوست و ملافه ای که می گذارید بی کیفیت باشد دچار مشکلات پوستی می شوید. اگر الیاف مصنوعی این ملافه وارد واژن یا آلت تناسلی شود، باعث عفونت می شود.

دومین عیب بزرگ این کار این است که برخی افراد از ترس اینکه کسی آنها را ببیند یا اتفاق بدی بیفتد نمی توانند برهنه بخوابند. اگر این کار را انجام دهند، نه تنها خوب نمی خوابند، بلکه کیفیت خوابشان هم پایین می آید. البته این بیشتر به دلیل نوعی فوبیا و ترس است. برخی فکر می کنند که اگر برهنه بخوابند و سیل یا زلزله بیاید، نمی توانند برهنه بیرون بروند.

سومین مشکل و ضرر برهنه خوابیدن این است که اگر محیط خونی شما طوری باشد که انواع پشه ها و موجوداتی مانند مورچه، عنکبوت و سوسک می آیند و می روند، ممکن است وارد واژن یا حتی نوک آلت تناسلی شوند. در برخی موارد، عنکبوت یا سوسک آلوده ممکن است سینه و نوک سینه زن را گاز بگیرد و این عفونت به تدریج منجر به ورم پستان شود. البته احتمال چنین اتفاقی کم است اما نمی توان از آن چشم پوشی کرد.

خوابیدن بدون شورت یا با شورت؟ کدام یک؟

خوابیدن بدون شلوار یکی از کارهایی است که برخی از زنان یا مردان انجام می دهند. برخی افراد دوست دارند هنگام خواب برهنه باشند و معتقدند که به این ترتیب راحت تر به خواب می روند. حال با توجه به اینکه فواید و مضرات برهنه خوابیدن را گفتیم و دیدیم چه خوب و چه بدی می تواند داشته باشد، برسیم به این موضوع که آیا فردی می خواهد برهنه بخوابد، آیا شورت بپوشد یا نه؟

در گذشته رسم بر این بود که زنان و مردان لباس خواب بپوشند و راحت بخوابند. اگر پیژامه نپوشند، شورت می پوشند. پوشیدن شورت و بستن راه خروج میکروب و کثیفی از مقعد و آلت تناسلی بسیار ضروری است. علاوه بر این، با پوشیدن شورت از ورود میکروب ها یا حشرات مضر به آلت تناسلی و مقعد جلوگیری می شود. پس اگر قرار است برهنه بخوابید سعی کنید شلوارک بپوشید تا مشکلی برایتان پیش نیاید.

زنان باید برهنه خوابیدن با شلوارک و تاپ نازک را تجربه کنند. زیرا نوک سینه آنها می تواند بسیار آسیب پذیر باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml