حقوق سرباز تا ۹ میلیون افزایش یافت! وقتی که دولت ریخت و پاش میکند…

در این گزارش به جزئیات احتمال افزایش حقوق سربازان می پردازیم.

به گزارش اخبار تایمز؛ حدود دو سه سال است که حقوق سربازان با مصوبات جدید در حال افزایش است. حالا به نظر می رسد بار دیگر بحث افزایش حقوق سربازان مطرح شده است. در ادامه به جزئیات این موضوع اشاره می کنیم.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا حقوق سربازان بر اساس محل خدمت، بومی یا غیربومی، متاهل یا مجرد، فرزند و مدارک تحصیلی را از ۳ میلیون تا ۹ میلیون تومان اعلام کرد.

حسین زاهدی در یک برنامه رادیویی افزود: بر اساس قانون به سربازان باید حداقل ۶۰ درصد حداقل حقوق و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کارکنان رسمی داده شود. افزایش حقوق در سال ۱۴۰۱ حداقل حقوق را به ۳ میلیون رساند و امسال حقوق با توجه به محل خدمت، بومی یا غیربومی، متاهل یا مجرد، فرزند و مدارک تحصیلی افزایش یافت که حداقل ۳ و حداکثر ۹ میلیون تومان است.

وی با بیان اینکه با توجه به موقعیت و یگان خدمتی، ساعات کار سربازان متفاوت است، افزود: سربازان متاهل از بدو ورود به محل های نزدیک به محل سکونت خود یا همسرشان آموزش می بینند و در غیر این صورت وجود دارد.

وی همچنین به کاهش زمان خدمت به ازای هر فرزند اشاره کرد و خاطرنشان کرد: برای سربازان و افراد تحت تکفل بیمه شده است.

انواع معافیت‌های سربازی

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی در خصوص انواع معافیت‌ها نیز گفت: معافیتهای پزشکی، کفالت، موارد خاص مانند افراد تحت پوشش و کفالت پدر نیازمند و مادر فاقد همسر با شرایط خاص جزو معافیت‌های سربازی است. همچنین معاف از رزم برای آن دسته از سربازانی است که بیماری محدودی دارند که همه اطلاعات در پایگاه‌های اطلاع رسانی قابل مشاهده است. شماره ۰۹۶۴۸۰ نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۳: ۳۰ و در نوبت عصر از ساعت ۱۴: ۳۰ تا ۱۷ در سراسر کشور پاسخگو است. برای اعتراضات نیز بازرسی سازمان وظیفه عمومی پاسخگو خواهد بود.

زاهدی در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه سازمان وظیفه عمومی جزئی از نظام وظیفه است و تمامی نهادهایی که در این زمینه فعالیت می کنند تحت این نظام هستند، افزود: سازمان وظیفه یکی از سازمان های برون سازمانی است که مسئولیت دارد. برای رسیدگی به امور سربازان وظیفه قبل از ورود. وظیفه انتصاب آنها به خدمت و معرفی سربازان به یگان های خدمتی را بر عهده دارد.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا یادآور شد: قانون وظیفه عمومی قبل از انقلاب وجود داشت و اولین اصلاحیه آن در سال ۶۳ و آخرین اصلاحیه آن در سال ۹۰ بود که بر اساس این قانون معافیت های هدفمندتر، استخدام در موسسات غیرنظامی بود. ، کسر خدمت، تعیین مدت خدمت توسط ستاد کل نیروهای مسلح، نیازهای نیروهای مسلح و نیازهای روزمره جامعه و تعیین مدت خدمت در دوره ضرورت اصلاح شد.

کاهش دوره خدمت ضرورت با پیشنهاد ستاد کل نیروهای مسلح

وی همچنین خاطرنشان کرد: براساس پیشنهادی که ستاد کل نیروهای مسلح به فرماندهی معظم کل قوا داد، دوره خدمت ضرورت کاهش یافته و به شکلی هدفمند شد و برای افرادی که در مناطق مرزی هستند حتی تا ۱۴ ماه کاهش یافته است. تمام اطلاعات در سایت https: //vazifeh.police.ir/ درج شده است.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی با اشاره به سنت دیرینه خدمت سربازی و دفاع از خاک گفت: در همه کشورها خدمت سربازی وجود دارد که امنیت مردم نهاد غالب است. در دکترین امنیتی هر کشور، میزان تهدیدات، نگاه اقتصادی به جامعه و میزان نیروی انسانی در تعریف خدمات عمومی مؤثر است. بنابراین مقایسه صحیح نیست. نگاه ایران مردمی است و در حوزه نظامی از روش نگاه به داخل استفاده شده است.

وی با اشاره به رویکرد جدید نیروهای مسلح برای هدف قرار دادن نیروهای نظامی، تصریح کرد: حداقل دوره آموزشی کارکنان نیروهای مسلح که از دانشگاه افسری می آیند چهار سال است و در صورت رفتن به دوره کاردانی بیش از دو سال می گذرانند. از آموزش. همچنین نیروهای ادارات درجه بندی حداقل ۹ ماه و نیروهای وظیفه حداکثر دو ماه آموزش می بینند.

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا با اشاره به مناطق بالای مرزهای آبی و خاکی اذعان داشت: برای حفاظت از مرزها نیروی کادر کافی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml