بزرگترین توربین بادی جهان با قابلیت برق رسانی به ۳۶۰۰۰ خانه در چین افتتاح شد

چین از بزرگترین توربین بادی جهان با ظرفیت تامین برق ۳۶۰۰۰ خانه رونمایی کرد. این توربین بادی در سواحل شرقی چین نصب شده و به شبکه برق این کشور متصل است.

به گزارش اخبار تایمز، بزرگترین توربین بادی جهان با ظرفیت تامین برق ۳۶۰۰۰ خانه در نزدیکی سواحل شرقی چین به نام ساحل فوجیان افتتاح شد. این توربین عظیم قدرت تولید ۱۶ مگاوات برق را دارد که در نوع خود بی نظیر است. البته دو شرکت China Three Gorges Corporation (CTGC) و Goldwind Science and Technology با هم برای ساخت این توربین بزرگ همکاری کردند. گفتنی است که بزرگترین توربین بادی جهان تولید آلودگی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

بزرگترین توربین بادی جهان در چین افتتاح شد

صنعت انرژی های تجدیدپذیر چین بزرگترین توربین بادی جهان را راه اندازی کرده است. شرکت China Three Gorges Corporation (CTGC) و Goldwind Science and Technology مشترکاً این توربین ۱۶ مگاواتی را در ۳۳ کیلومتری سواحل فوجیان در جنوب شرقی چین ساخته اند.

طول پره های این توربین به ۲۵۲ متر می رسد و در محیطی بیش از ۵۰ هزار متر مربع حرکت می کنند. این منطقه تقریباً به اندازه هفت زمین فوتبال است. اکنون که این توربین به شبکه برق متصل است، با هر چرخش می تواند ۳۴.۲ کیلووات ساعت انرژی تولید کند.

بزرگترین توربین بادی جهان با قابلیت برق رسانی به 36000 خانه در چین افتتاح شد

این ملخ غول پیکر در منطقه ای نصب می شود که میزبان بادهای سطح ۷ است به عبارت دیگر سرعت باد در این منطقه در اکثر روزهای سال از ۵۱ کیلومتر بر ساعت فراتر می رود.

اگر این توربین یک سال کامل کار کند، می تواند ۶۶ گیگاوات ساعت برق بدون آلودگی کربنی تولید کند. با این میزان تولید برق می توان از احتراق ۲۰۰۰۰ تن زغال سنگ و انتشار ۵۴۰۰۰ تن کربن جلوگیری کرد.

این میزان انرژی تولید شده با استفاده از یک توربین می تواند کمک زیادی به توسعه صنعت انرژی های تجدیدپذیر چین کند. با این حال، چالش هایی نیز ایجاد می کند. منطقه تنگه تایوان که این ملخ در آن ساخته شده است مستعد طوفان است. این رعد و برق ها می توانند به گردش پره ها کمک کنند، اما در عین حال، باید دید که این سازه تا چه اندازه در برابر آنها مقاومت می کند.

چین به طور همزمان چندین پروژه توسعه توربین بادی غول پیکر را پیش می برد که یکی از آنها با ظرفیت ۱۶ مگاوات و دیگری با ظرفیت ۱۸ مگاوات دوباره در دسترس خواهد بود.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml