بعد از زعفران نوبت به پسته ایران رسید!

مدیر بازار مشتقه بورس کالا گفت: کشاورزان دارای گواهی سپرده پسته بادامی می توانند محصول خود را بدون محدودیت وارد انبار کرده و به فروش برسانند.

به گزارش اخبار تایمز؛ رحمان آراسته مدیر بازار مشتقه و صندوق های کالایی بورس کالا در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از روز دوشنبه روندی را که برای زعفران پسته و زنجیره مالی انجام دادیم ادامه می دهیم. دستگاه پسته به مرکز استان خراسان عملیاتی می شود. بر این اساس اولین گام عرضه گواهی سپرده پسته بادامی است که از روز دوشنبه راه اندازی می شود.

این مسئول در ادامه افزود: بر این اساس هر فردی که دارای کد سهامداری در بازار باشد می تواند از ساعت ۹ صبح تا ۱۵ بعدازظهر این اوراق را خرید و فروش کند و محدودیتی برای آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: صندوق کالایی نهال تنها صندوق کالایی است که می تواند در اوراق گواهی سپرده پسته بادامی سرمایه گذاری کند، اما هر صندوقی که مجوز بورس کالا را در اساسنامه برای سرمایه گذاری در گواهینامه داشته باشد می تواند در این معاملات و همچنین سایر اشخاص حقوقی اقدام کند. . برای ورود به معاملات گواهی سپرده پسته بادامی محدودیتی وجود ندارد.

آراسته می گوید: گواهی سپرده پسته بادامی که از روز دوشنبه راه اندازی می شود از نوع مستمر خواهد بود به عبارتی گواهی معاملات ثانویه دارد. در نهایت هرکسی بخواهد می تواند پسته بادام را مانند فرآوری زعفران تحویل فیزیکی دهد.

وی در خصوص مزایای گواهی سپرده پسته بادام برای کشاورزان گفت: بزرگترین مزیتی که پیش بینی می شود برای کشاورزان ایجاد شود این است که کشاورزان پسته خود را بدون واسطه و محدودیت وارد انبار کنند و بتوانند محصول خود را به فروش برسانند. و در بعد از همه، آنها پول خود را در کمتر از ۲۴ ساعت دریافت می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml