بلک راک اولین مجوز ETF بیت کوین را دریافت کرد؟

اکوایران: شرکت بلک راک با ایجاد تغییراتی در نرم‌افزار صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین خود، تلاش کرده است به اولین موسسه‌ای تبدیل شود که توانسته مجوز استفاده از این نرم‌افزار را از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا دریافت کند.

به گزارش اخبار تایمز، شرکت مدیریت سرمایه گذاری بلک راک اعلام کرده است که نرم افزار مربوط به صندوق قابل معامله بیت کوین یا بیت کوین ETF این شرکت شرایط را برای حضور بانک های وال استریت در این صندوق فراهم می کند.

به گزارش کوین تلگراف، علاوه بر بیت کوین، بانک های وال استریت می توانند با استفاده از پول نقد سهام جدیدی در این صندوق ها ایجاد کنند. چیزی که قبلا امکان پذیر نبود. این اتفاق باعث می شود تا غول های بانکی آمریکایی مانند جی پی مورگان و گلدمن ساکس در این حوزه حضور داشته باشند. در واقع، این امکان به بانک ها اجازه می دهد تا بر محدودیت هایی که آنها را از نگهداری بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال در ترازنامه خود باز می دارد، غلبه کنند.

این مدل جدید از نرم افزار فوق الذکر طی جلسه ای که در تاریخ ۲۸ نوامبر برگزار شد توسط شش عضو بلک راک و سه عضو بورس نزدک به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده ارائه شد.

در صورت تصویب، می‌تواند برای بانک‌های وال استریت با ترازنامه‌های تریلیون دلاری که به دنبال مشارکت هستند، بازی را تغییر دهد، زیرا بسیاری از بانک‌ها مجاز به نگهداری بیت‌کوین نیستند.

بر اساس مدل اصلاح شده، شرکت‌کنندگان مجاز پول خود را به یک واسطه انتقال می‌دهند تا آن را به بیت‌کوین تبدیل کند قبل از اینکه پول نقد خود را در یک ارائه‌دهنده صندوق قابل معامله در بورس ذخیره کنند.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز چهارشنبه (۲۲ دسامبر) از ۴۰۶۴۹ دلار تا ۴۲۴۷۰ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۳ به وقت ایران در حدود ۴۲۴۰۰ دلار معامله می شد. تغییر قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن بیش از ۱۲۶۰ دلار افزایش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲.۲۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۴ درصد کاهش یافته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۱۴۸ دلار به ۲۲۳۸ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا ساعت ۲۳ به وقت ایران با قیمتی بالغ بر ۲۲۳۰ دلار معامله می‌شود. تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته مثبت بوده و قیمت آن حدود ۴۰ دلار افزایش یافته است. حجم معاملات اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱.۷۳ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته تقریباً ۲ درصد کاهش یافته است.

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml