بلیط موزه آینده دبی ارزان شد، توسط بزرگترین سایت فروش بلیط دبی

یکی از ۱۴ موزه زیبای جهان واقع در شهر توریستی دبی است. این موزه چشم‌انداز آینده‌ دبی و آینده بشر را به نمایش می‌گذارد. در امتداد این ساختمان زیبا هتل‌های مختلفی واقع شده است که از هتل‌های معروف و مدرن جهان هستند. این موزه با مساحت ۳۰ هزار مترمربع و ۷۷متر ارتفاع در حاشیه اتوبان شیخ زاید قرار دارد که ساختش حدود ۹ سال زمان برده است. بنای این موزه یکی از پیچیده‌ترین سازه‌های جهان است که از هفت طبقه بدون ستون متشکل است که هر طبقه مختص تفریح و تجربه‌ای متفاوت است.

دو طبقه مختص امور اداری است، سه طبقه را بخش توسعه منابع فضایی، محیط زیست و سلامت تشکیل می‌دهد و دو طبقه دیگر یکی بخش فناوری و دیگری بخش قهرمانان آینده را شامل می‌شود. این موزه جایی برای پیوند میان آینده و گذشته است که سبک‌های هنری قدیمی بسیاری در آن دیده می‌شود.

روی نقش و نگارهای این بنا اشعاری از شیخ محمد بن راشد نوشته شده است. موضوعاتی چون، زمینه‌های مهندسی، اکوسیستم، کودکان و تشویق آن‌ها برای حل مشکلات آینده و … در این طبقات به نمایش گذاشته شده است. نمای بیرونی این بنا را پنجره‌هایی تزئین کرده‌اند، که بر بروی آن‌ها نوشته‌های عربی و سخنان ال مکتوم به صورت نستعلیق حک شده است. اگر می‌خواهید بلیط موزه آینده دبی را با قیمتی مناسب تهیه کنید، حتما سری به امارات تیکت بزنید.

طراح موزه آینده دبی

شرکت‌های زیادی طرح‌های خود را برای موزه آینده دبی ارائه کردند، ولی از بین تمامی آن‌ها شرکت کیلا با طرح منحصر به فردی که ارائه داد، منتخب شد. یکی از طراحان این شرکت به نام مطر بن لاحج ساختمان آن را به صورت بیضی با مرکز باز و درخشان طراحی کرد. سه بعدی بودن این ساختمان بسیار زیبا و چشم‌گیر است. در ابتدای کار طراحی آن مشکلات زیادی را برای مهندسین این سازه به وجود آورد. اما در نهایت نتیجه کار عالی از آب درآمد و یک سازه نامتقارن در نهایت زیبایی شکل گرفت.

طبقات موزه آینده

موزه آینده از طبقات مختلفی تشکیل شده است. طبقات این موزه بی‌نظر عبارتند از:

طبقه پنجم

در این طبقه آینده نشان داده می‌شود و بازدید از آن حدودا دو ساعت طول می‌کشد. در این بخش یک سفر خیالی را تجربه خواهید کرد که یک آواتار مجازی و یک راهنمای انسان همراه شما وارد یک فضاپیما می‌شوند تا پرواز را شبیه سازی کنند. از طریق صفحه‌های نمایشگر به فضا رفته و خط افق دبی را می‌بینید و ضمن آنکه عملکرد ایستگاه فضای هوپ را نیز مشاهده خواهید کرد. این صفحه نمایشگر شما را به دبی در سال ۲۰۷۰ می‌برد و می‌توانید وضعیت دبی را ببینید.

طبقه چهارم

این طبقه موزه آینده مربوط به محیط زیست و بوم شناسی است. این بخش به مردم کمک می‌کند تا تغییرات آب و هوا را بهتر درک کنند.‌ آزمایشگاه این بخش به صندوق حیات معروف است که ۲۴۰۰ کد ژنتیکی از گیاهان، حشرات، حیوانات و موجودان دریایی در آن جمع آوری شده است. اگر به علوم زیست علاقه دارید، دیدن این طبقه را از دست ندهید.

طبقه سوم

با تهیه بلیط موزه آینده دبی می‌توانید از تمامی طبقات آن بازدید کرده و خاطره خوشی برای خود ثبت کنید.‌ این قسمت یک مکان آرانش بخش بوده و حواس مختلف شما را درگیر می‌کند تا با جسم و ذهن خود بیشتر در ارتباط باشید. با توجه به نیاز بازدید کنندگان درمان‌های مختلفی در این طبقه ارائه می‌شود که عبارتند از:

احساس درمانی: در این بخش فرد دست‌های خود را بر روی یک صفحه ارتعاشی گذاشته و امواج الکترونغناطیسی را دریافت می‌کند. این امواج خاصیت درمانی دارند و افراد زیادی تمایل به انجام آن دارند.

حرکت درمانی: در این روش فرد با گشت و گذار و حرکت در اطراف یاد میگ‌یرد چطور بدن خود را جوان کند. در این روش فرد احساس راحتی زیادی داشته و پس از آن حس شادابی و جوانی خواهد داشت.

زمین درمانی: در این قسمت یک میز قرار دارد که ۶ نفر دور آن نشسته و در یک میکروفون صحبت می‌کنند. این کار کمک می‌کند تا افراد به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنند. استفاده از این روش برای افرادی که در ارتباط گرفتن مشکل دارند، بسیار توصیه می‌شود.

مرکز مدیتیشن: این قسمت مخصوص مدیتیشن بوده و مراجعان در آن دراز کشیده و ارتعاشاتی که لازم باشد، را دریافت می‌کنند. به نوعی بدن ریلکس شده و فرد احساس آرامش پیدا می‌کند.

طبقه دوم

در طبقه دوم موزه آینده دبی فناوری‌هایی وجود دارند که همیشه در حال تغییر هستند. وسایل برقی آینده نگر، جت‌های الکتریکی، دستگاه‌های تحویل خودکار، لباس‌های جت گرانشی و حمل و نقل خودروها با استفاده از تکنولوژی هایپر لوپ از جمله وسایل‌هایی هستند که در این بخش وجود دارند. همچنین ورودی عرشه تماشا نیز در این قسمت قرار داشته و برای عکاسی مناسب است.

طبقه اول

این طبقه اختصاص داده شده با کودکان و بچه‌های زیر ۱۰ سال می‌توانند از این بخش بازدید کرده و در ماموریت‌های سرگرم کننده شرکت کنند. این بخش به کودکان اجازه می‌دهد تخیلات خود را در دنیای واقعی داشته باشند و تجربه‌ای متفاوت کسب کنند.

طبقه همکف

لابی در این طبقه بوده و شامل کافه‌ای است که نوشیدنی‌ها و تنقلات خوشمزه را در آن پیدا می‌کنید. می‌توانید در لابی نشسته و کتاب مطالعه کرده و یا منتظر همراهان خود بمانید. ‌همچنین فروشگاه نیز در این طبقه وجود دارد که وسایل مختلفی را عرضه می‌کند‌. اگر به دنبال خرید سوغاتی هستید، بدون آنکه وقت خود را صرف رفتن به جاهای دیگر کنید، می‌توانید از همانجا خرید کنید.

مراکز تفریحی و تجاری نزدیک موزه آینده دبی

مرکز تجاری و اداری الثانیه: این مرکز مدرن و زیبا بوده و یکی از مراکز جذابی است که برای خرید می‌توان آن را انتخاب کرد. این مجموعه محصولات شیک و گرانی دارد که برای افرادی که سلیقه خاصی دارند، مناسب است. این مرکز فروشگاه‌های مختلفی دارد که لوازم گوناگونی چون کفش، کیف، لباس و … را عرضه می‌کند. همچنین این مجموعه مکان مناسبی برای برگزاری جلسات اداری است.

پیست مسابقه نادالشبا: از دیگر جاذبه‌های نزدیک موزه آینده دبی پیست مسابقه نادالشبا است که در سال ۱۹۸۶ افتتاح شده و مرکز مسابقه مشهور دبی است. این پیست دارای مساحت ۲۲۰۰ متری و یک زمین چمن در مرکز آن است که برای بازی گلف استفاده می‌شود.

کافه و رستوران: اطراف این موزه کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی وجود دارد که تنوع غذایی بالایی دارند. هر کس با هر سلیقه‌ای می‌تواند نوشیدنی و غذای مورد علاقه خود را از آنجا پیدا کند.

شرایط بازدید از موزه آینده دبی

اگر عکساسی و فیلمبرداری بدون فلاش انجام شود، مانعی ندارد؛ اما در غیر اینصورت مجاز نیست. همچنین برای حفاظت از بازدید کنندگان و ایمنی آن‌ها استفاده از چوب سلفی و سه پایه ممنوع است. برای بازدید از هر قسمت زمانی مشخص شده است که باید طبق آن پیش رفت تا در مدت مشخصی بتوان تمام قسمت‌های موزه را دید. ورود هر گونه ماده غذایی و نوشیدنی الکی به داخل محیط ممنوع است. همچنین دارای دو طبقه پارکینگ سرپوشیده است تا افراد برای جا به جایی ماشین با مشکل مواجه نشوند. همچنین برای دوچرخه و اسکوتر برقی نیز مکان مشخصی را درنظر گرفته اند.

بلیط موزه آینده دبی

برای رفتن به موزه آینده دبی حتما باید بلیط تهیه کنید. برخی از امکانات داخل موزه نیز هزینه جداگانه‌ای دارد که برای استفاده باید حتما آن را پرداخت کنید. جهت دریافت بلیط برای بازدید از این موزه زیبا می‌توانید به امارات تیکت مراجعه کرده و با قیمتی مناسب آن را تهیه کنید.‌ بلیط این مجموعه برای افراد بالای ۳ سال ۱۴۵ درهم است. افراد سالمند، معلود و کودکان اماراتی می‌توانند به صورت رایگان از این موزه بازدید کنند. ساعت کاری آن همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ برای عموم است‌. این مجموعه مردم را به فناوری دعوت کرده و از سراسر جهان افراد را تشویق می‌کند تا آینده خود را بسازند. توجه کنید که در صورت لغو هزینه بلیط برگردانده نمی‌شود، پس با برنامه ریزی پیش بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml