بنز ولوو یا اسکانیا؟ کدام یک ازین غول ها برنده ی این رقابت است؟!

 بین برندهای اروپایی مثل مرسدس بنز، اسکانیا، ولوو، داف، مان، رنو، اویکو و …سه برند ولوو، اسکانیا و مرسدس بنز که از پرفروش‌ترین کشنده‌های داخل کشور هستن، جایگاه ویژه ای در صنعت ترابری و نقل و انتقالات سنگین در کشور ایران دارند. این سه برند از دیگر برندهای اروپایی پرتوان‌تر و دارای پیشرانه‌های قدرتمندی برخوردار هستند و با جوایزی که کسب کرده‌اند، به عنوان برندهای پیشتاز و قدرتمند در اروپا شناخته می‌شوند.

ولوو و اسکانیا برای افزایش قدرت موتورهای خود با یکدیگر رقابت تنگاتنگی دارند، در حالی که مرسدس بنز با موتوری کم استهلاک‌تر اما با شتاب پایین تر گزینه ی اقتصادی تر نسبت به دو کامیون ولوو و اسکانیا است. به طور کلی کامیون های شرکت  مرسدس بنز در مقایسه با کامیون های تولید شده کمپانی ولوو و اسکانیا، به عنوان یک گزینه ی کم‌مصرف تر و اقتصادی تر شناخته میشود. در حالی که ولوو و اسکانیا به پرقدرت بودن و موتورهای پرشتاب خود مشهور هستند.

در ایران برندهای اروپایی بیشترین کشنده‌های جدید موجود در بازار را تشکیل می‌دهند. کشنده‌های سبک اروپایی بدون دماغه هستند و با تکنولوژی بالا، مصرف کمتر سوخت و فضای کابین کوچکتری نسبت به کشنده‌های آمریکایی دارند. کشنده‌های آمریکایی دارای دماغه و کابین‌های بزرگ با امکانات مثل تخت، تلویزیون، یخچال، چراغ مطالعه، میز و … هستند. تریلرهای آمریکایی و اروپایی  با تریلرهای آمریکایی دو محور و ۸ چرخ و تریلرهای اروپایی با ۳ محور و ۶ چرخ، که تفاوت‌هایی در استهلاک و توزیع وزن ایجاد می‌کند تفاوت زیادی دارند.

مرسدس بنز آکتروس

مرسدس بنز آکتروس نسل چهارم، که از سال ۱۹۹۵ تولید شده و تا به حال بدون وقفه تولید و به بازار عرضه می‌شود. در تولید نسل‌های اول تا سوم آکتروس از پیشرانه‌های شش و هشت سیلندره خورجینی استفاده می‌شد. اما نسل چهارم از یک پیشرانه جدید با شش سیلندر خطی استفاده میکند. این تغییر به دلیل رعایت استانداردهای آلایندگی یورو ۶ اروپا و همچنین ساخت و تعمیر و نگهداری ساده‌تر در مقایسه با مدل‌های قبلی انجام شده است.

نسل جدید آکتروس با دو نوع پیشرانه‌ی شش سیلندر توربو دیزل عرضه می‌شود. یکی از این مدل‌ها دارای موتور ۱۳ لیتری با توان‌های ۴۲۰، ۴۵۰ و ۵۱۰ اسب بخار است. مدل دیگر آکتروس دارای موتور ۱۶ لیتری با توان ۶۲۵ اسب بخار و جعبه دنده ۱۲ دنده پاور شیفت است که در مدل آکتروس فوق‌سنگین ۴ محور استفاده می‌شود.

موتور توربو دیزل مرسدس بنز از دو توربو فعال یکی برای مکش هوا به داخل محفظه انفجار و دیگری برای نیرو دادن به میل لنگ استفاده می‌کند. این تکنولوژی کمی از کاستی‌های شتاب و سرعت آکتروس را تا حدی جبران می‌کند. در کل، موتورهای مرسدس بنز معمولاً تنبل به نظر می‌آیند اما در عوض کم مصرف‌تر و کم هزینه‌تر هستند که آکتروس بنز را به یک کامیون کارآمد و اقتصادی تبدیل کرده است.

جهت خرید لوازم بنز از سایت نمایندگی دات کام، وارد لینک مربوطه در سایت نمایندگی دات کام شده و با ثبت سفارش خود انواع قطعات و لوازم بنز را به صورت خرید از نمایندگی بنز از سراسر ایران سفارش دهید.

ویژگی های کامیون آکتروس مرسدس بنز

کابین خودروی آکتروس مرسدس بنز با ارتفاع بیشتری نسبت به برندهای دیگر تولید می‌شود. این ارتفاع از مزیت‌های فضای داخلی بزرگ‌تری برخوردار است. این موضوع به ویژه زمانی که در محیط‌هایی با محدودیت ارتفاعی  تردد دارید اهمیت زیادی دارد. مرسدس بنز آکتروس در مقایسه با سایر کشنده‌ها از ترتیب کف کابین به پیشرانه خودرو دقت بیشتری داشته و به این ترتیب از برجستگی‌ها و انحناهای زیر کف کابین جلوگیری می‌کند. این امر باعث میشود تا کف کابین آکتروس به صورت کاملاً صاف و بدون برجستگی باشد. ارتفاع کابین آکتروس نسبت به رقبای خود کمی بیشتر است.

در طراحی داشبورد آکتروس مرسدس بنز، کلیدها و دستگیره‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به راحتی قابل دسترسی باشند و از آنجا که کلیدها بزرگتر و کمی زمخت‌تر هستند راحتی کار با آنها در حین رانندگی افزایش می‌یابد.این طراحی باعث می‌شود که داشبورد و کلیدهای کنترل به راحتی قابل تمیز کردن باشند.

آکتروس مرسدس بنز عملکرد قوی‌ای دارد اما در مقایسه با برندهای دیگر کمی کمتر قدرت دارد. با این حال، تکنولوژی پیشرفته آلمانی به کار رفته در کامیون آکتروس باعث دریافت جوایز بین المللی زیادی از زمان عرضه ی این کامیون شده است. آکتروس دارای تجهیزات کاملی مانند تخت‌خواب دو نفره در پشت کابین، قفل دیفرانسیل، مه‌شکن جلو و عقب، تعلیق هوایی کابین، بادگیر سقف و کنار کابین، دریچه سقف، ترمز تپه، دنده پنج، کولر و بخاری، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، مبدل ۲۴ ولت به ۱۲ ولت، یخچال و فریزر، چراغ مطالعه، شیشه بالابر برقی برای راننده و شاگرد، میز غذاخوری تاشو برای شاگرد و سیستم صوتی پیشرفته با مانیتور و امکانات دیگر است.

مقایسه بنز، ولوو و اسکانیا

Volvo FH

کامیون ولوو FH یا اف ها یک مدل محبوب و پرفروش کامیون از سری ولوو است که از سال ۱۹۹۳ میلادی تا به امروز تولید و به بازار عرضه میشود. این مدل به عنوان قوی‌ترین و پرفروش‌ترین کامیون سال در جهان شناخته شده و در سراسر دنیا به جز آمریکای شمالی موجود است. در آمریکای شمالی به دلیل فرهنگ و نیازهای مختلف جغرافیایی، افراد بیشتر به دنبال کامیون‌های دماغه دار یا به عبارت دیگر “خانه‌های متحرک” هستند.

به همین دلیل، کمپانی‌های اروپایی برای ورود به بازار آمریکای شمالی باید مدل‌های خاصی را تولید کنند که با نیازهای این منطقه سازگار باشند. در آمریکای شمالی، دو برند اصلی مرسدس بنز و ولوو برای فروش کامیون‌های خود شناخته می‌شوند. ولوو مدل‌های دماغه دار ویژه‌ای را به نام‌های وسترن استار، توماس بیلت، Freightliner و … در آمریکای شمالی تولید کرده و به بازار عرضه می‌کند که به شدت مورد توجه رانندگان آمریکایی قرار گرفته است. این تنوع در محصولات ولوو به این کمپانی کمک کرده است تا در بازار آمریکای شمالی پایداری داشته باشد و مالکیت برند ماک آمریکا را نیز در اختیار داشته باشد.

جهت خرید لوازم ولوو از سایت نمایندگی دات کام، وارد لینک مربوطه در سایت نمایندگی دات کام شده و با ثبت سفارش خود انواع قطعات و لوازم بنز را به صورت خرید از نمایندگی بنز از سراسر ایران سفارش دهید.

ویژگی های کامیون Volvo FH

ولوو FH یک مدل پر تیراژ از کامیون‌های ولوو است که در دو نسخه FH13 و FH16 تولید می‌شود. مدل FH13 با موتور D13 حجم ۱۳ لیتری شش سیلندر خطی توربو دیزل و قدرت‌های مختلف ۴۲۰، ۴۶۰، ۵۰۰ و ۵۴۰ اسب بخاری در بازار عرضه می‌شود. از سوی دیگر، مدل FH16 که معمولاً برای بارهای سنگین تر استفاده می‌شود دارای موتور ۱۶ لیتری شش سیلندر خطی توربو دیزل و قدرت‌های ۵۵۰، ۶۵۰ و ۷۵۰ اسب بخاری با ۳،۵۵۰ نیوتون متر گشتاور است.

تمامی مدل‌های ولوو با سیستم تعلیق مستقل چرخ‌های جلو عرضه می‌شوند که به چرخ‌ها امکان حرکت مستقل و عمودی را می‌دهد. ولوو از گیربکس توسعه یافته i-Shift دوکلاچه هوشمند با ریتاردر استفاده می‌کند که باعث شتابگیری بهتر در مقایسه با رقبا و موتورهای مشابه می‌شود.

شرکت ولوو تمرکز زیادی را بر روی زیبایی ظاهری کامیون های خود صرف کرده است. کامیون های ولوو ظاهری زیبا و شیکی دارد و مجهز به امکانات داخلی بسیار زیادی است. این امکانات شامل سیستم GPS، سیستم صوتی تصویری، صندلی تمام بادی، سیستم تعلیق بادی کابین، شیشه بالابر و آینه برقی، کولر و بخاری درجا، یخچال، دریچه سقفی، کروز کنترل و… است. ولوو FH در چهار نوع تکخواب، دو تخت‌خواب، سقف بلند Globetrotter و Globetrotter XL، و سه مدل شاسی ۲ محور، ۳ محور و ۴ محور فوق سنگین (با کابین سقف بلند Globetrotter) تولید می‌شود.

ولوو از ترمزهای جلو و عقب دیسکی با دو مدار مستقل استفاده می‌کند و دارای ترمز توقف اضافی از نوع فنری بر روی محور عقب و جلو است. مشخصات دیگر فنی ولوو شامل کمپرسور دو سیلندر با ظرفیت ۱۰۸۰ لیتر در دقیقه، ترمز موتور، سیستم ترمز هوشمند (E.B.S)، و سیستم هوشمند ضد لغزش (T.C.S) می‌باشد.

اسکانیا Scania

اسکانیا یک برند معتبر در صنعت کامیون‌های سنگین است و در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد. این شرکت در سال ۱۹۰۰ در سوئد تأسیس شد و با تاریخچه طولانی اش سهم زیادی در صنعت حمل و نقل جاده ای در سراسر دنیا دارد. در سال ۱۹۶۹، اسکانیا با شرکت ساب-سوئد ادغام شد و برند ساب-اسکانیا را تشکیل داد. در حال حاضر، اسکانیا به عنوان یک بخش از گروه فولکس‌واگن عمل می‌کند و مالک برند MAN آلمان نیز میباشد.

بنز، ولوو یا اسکانیا؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

جهت خرید لوازم اسکانیا از سایت نمایندگی دات کام، وارد لینک مربوطه در سایت نمایندگی دات کام شده و با ثبت سفارش خود انواع قطعات و لوازم بنز را به صورت خرید از نمایندگی بنز از سراسر ایران سفارش دهید.

مقایسه کامیون بنز، ولوو و اسکانیا

در ادامه قصد داریم تا به بررسی مدل‌های کشنده اسکانیا سری R بپردازیم. اسکانیا سری R در سه نوع شاسی ۲ محور، ۳ محور و ۴ محور فوق سنگین تولید می‌شوند. اسکانیا تنها برندی شناخته است که هنوز از پیشرانه‌های هشت سیلندر خطی در مدل‌های R520، R580 و R730 استفاده می‌کند. در حالی که برندهای دیگر مانند ولوو و بنز از پیشرانه‌های شش سیلندر خطی استفاده می‌کنند. این انتخاب به دلیل کاهش هزینه ساخت و تعمیر و نگهداری آسان‌تر کامیون می‌باشد.

ویژگی های کامیون Scania

مدل‌های تولیدی سری R اسکانیا با دو نوع پیشرانه در استانداردهای مختلف یورو ۳، یورو ۴، یورو ۵، EEV و یورو ۶ عرضه می‌شوند. پیشرانه یورو ۶ با حجم ۱۳ لیتر به مدل‌های R370، R410، R450 و R490 توان می‌دهد و پیشرانه هشت سیلندر خورجینی یورو ۶ در مدل‌های استریم لاین R520، R580 و R730 با جعبه دنده اختصاصی اسکانیا به کار می‌رود.اسکانیا زیبا‌ترین و اسپرت‌ترین کشنده در بین کشنده ها شناخته میشود. کامیون های اسکانیا بدنه خشم‌آلود و جذابی دارد که از جنس گالوانیزه با رنگ متالیک و پوشش ضدزنگ ساخته شده است.

درون کابین نیز بسیار کارآمد بوده و تمام کلیدها و ابزارها در مکان‌های بهینه قرار گرفته‌اند تا به راحتی قابل دسترسی باشند. این کشنده دارای امکانات کاملی مثل تخت‌های خواب، قفل دیفرانسیل، مه‌شکن جلو و عقب، جک بالابر هیدرولیکی، تعلیق اتاق بادی، بادگیر سقف و کنار اتاق، ترمز تپه، دنده پنج، کولر و بخاری، آینه‌های جانبی برقی با گرم‌کن، مبدل ولتاژ، یخچال و فریزر، چراغ مطالعه، شیشه بالابر برقی راننده و شاگرد، میز غذاخوری سمت شاگرد و سیستم صوتی پیشرفته است. کامیون های اسکانیا از نظر موتوری نیز با کاتالیزور هوشمند و سامانه کنترل NOx، سامانه تزریق مستقیم سوخت (یونیت انژکتور) به‌خوبی تجهیز شده است.

بنز یا ولوو یا اسکانیا؟

تصمیم‌گیری و انتخاب بین کامیون های ولوو، اسکانیا و آکتروس بنز کار بسیار چالش برانگیز و سخت است. زیرا هر یک از این برندها در زمینه‌های مختلف نسبت به دیگر برتری دارند. به طور کلی ولوو FH از نظر قدرت و عملکرد در شهرها، ترافیک و خیابان‌ها برتری دارد و تجربه رانندگی شبیه به یک خودروی سواری را برای رانندگان فراهم می‌کند.

اسکانیا به لحاظ زیبایی ظاهری و امکانات داخلی برجسته‌اش از ولوو و آکتروس در رتبه بالاتری قرار میگیرد. داخل کابین اسکانیا بسیار ساکت و سیستم تعلیق آن ناهمواری‌های جاده را به شما انتقال نمی‌دهد. همچنین حضور پیشرانه V8 با صدای خاص خود باعث می‌شود اسکانیا بهترین انتخاب باشد.

از طرف دیگر، مرسدس بنز به عنوان انتخابی کم‌هزینه، کم‌مصرف و قابل اعتماد شناخته میشود. نسل پنجم آکتروس نیز مانند کشنده های قبلی شرکت مرسدس بنز، گزینه اقتصادی و کم استهلاکی تلقی می‌شود. داخل کابین آکتروس از فضای فانتزی کمتری برخوردار است و حس یک کشنده و خودروی کاری را به شما القا می‌کند. اگر به کم‌خرجی، کم‌استهلاکی، کم‌مصرفی و هزینه‌های کمتر نگهداری و تعمیرات علاقه دارید آکتروس گزینه‌ی مناسبی برای شما است. اما باید توجه داشته باشید که افزایش ارتفاع کابین آن ممکن است در برخی محدودیت‌های ارتفاع جاده‌ها مشکل‌ساز شود.

مقایسه کامل کامیون های بنز، ولوو و اسکانیا؟

نتیجه گیری

به طور کلی انتخاب بین این سه برند بستگی به نیازها و الزامات خاص شما دارد و بهتر است با توجه به شرایط خود، مدل مناسب را انتخاب کنید. علاوه بر ویژگی ها و امکانات هر کدام از کشنده های این سه شرکت عظیم تولید کننده کامیون، توجه به امکان خرید لوازم یدکی و قطعات اصلی، خدمات پس از فروش و نمایندگی کامیون نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. در سال های اخیر به دلیل تحریم ها و محدودیت های واردات قطعات و لوازم کامیون ها، خرید قطعات و لوازم یدکی اورجینال به یک چالش مهم برای صاحبین کامیون های بنز، ولوو و اسکانیا تبدیل شده است.

مجموعه نمایندگی دات کام به نشانی https://namayandegi.com از شرکت پیشگام در زمینه ی نمایندگی بنز، ولوو و اسکانیا است که که امکان خرید انواع لوازم یدکی مانند: لوازم بنز، لوازم ولوو، لوازم اسکانیا، میل لنگ بنز، میل لنگ ولوو، بوش پیستون بنز، بوش پیستون ولوو، یاتاقان بنز، یاتاقان ولوو، لنت ترمز بنز، لنت ترمز ولوو، لنت ترمز اسکانیا، کلاچ ولوو، کلاچ اسکانیا، کلاچ دانگ فنگ، کلاچ کامیونت را با بهترین قیمت برای متقاضیان عزیز فراهم کرده است.

سایت نمایندگی دات کام در تمام مراحل خرید لوازم در کنارتان است تا بهترین قطعات را انتخاب کنید.به کمک سایت نمایندگی دات کام می‌توانید قبل از وارد شدن به پروسه خرید ، درباره لوازم اطلاعات مفیدی کسب کنید. با قطعات ، برندها و نمایندگی های معتبرآشنا شوید. سپس خدمات و قیمت شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید. در صورت نیاز از کارشناسان نمایندگی دات کام مشاوره تخصصی بگیرید. در نهایت هم با کمترین زمان و بدون نیاز به مراجعه حضوری ، لوازم مورد نیازتان را به‌صورت آنلاین خریداری نمائید.

شماره تماس پشتیبانی: ۰۹۱۲۲۶۱۴۳۰۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml