بهترین شال زنانه مناسب استایل پاییزی

شال و روسری زنانه در مدل ها و رنگ و سایز متنوعی تولید می شوند که خانم ها برای هر استایل خود در فصول مختلف از شال و روسری های متنوعی بهره میبرند.

به گزارش سایت شال و روسری پرند ؛ با شروع فصل سرما و اولین وزش های باد سرد، لباس های پاییزی در ردیف های اول کمد جای خود را باز می کنند. در این حین بانوان خوش سلیقه و شیک پوش به فکر این می افتند که برای پاییز چه لباسی بپوشند؟ چه رنگی باشد؟ اما یک سوالی که برای خانم های ایرانی و بانوان مسلمان نیز مطرح است اینست که در فصل پاییز چه شالی سر کنیم؟ زیباترین شال پاییزی کدام است؟ اگر شما هم می خواهید پاییز امسال شیک ترین استایل را با یک شال پاییزی زنانه زیبا داشته باشید، تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

شال پاییزی زنانه چیست؟

شال یک پارچه ی مستطیل شکل است که بانوان برای پوشش سر از آن استفاده می نمایند. اما در فصل پاییز و هوای سرد، دیگر تنها موضوع پوشش سر به منظور حفظ حجاب مطرح نیست، بلکه بانوان شالی به سر می کنند که از سر و گردن آن ها در برابر هوای سرد نیز محافظت نماید. شال پاییزی زنانه از جمله شال های زنانه ایست که طی دو دهه ی اخیر پا به عرصه ی مد و پوشاک گذاشته و طرفداران خاصی نیز دارد. اما برای اینکه بدانید کدام شال پاییزی زنانه با استایل شما مناسب است باید ابتدا با انواع آن آشنا شوید.

انواع شال پاییزی زنانه

شال انواع مختلفی دارد و این تنوع را براساس جنس، ابعاد و رنگ و طرح دسته بندی می کنند. اکنون در این جا ما انواع شال پاییزی زنانه را طبق دسته بندی های گفته شده بیان می کنیم تا هنگام خرید شال زنانه نسبت به کالایی که قصد خرید آن را دارید آگاهی کامل داشته باشید.

۱- جنس

در هنگام خرید شال پاییزه زنانه باید به این نکته توجه داشته باشید که آیا شالی که قصد خرید آن را دارید از میزان گرمادهی خوبی برخوردار می باشد یا خیر؟ آیا قابلیت جذب رطوبت را دارد یا خیر؟ آیا جنس آن به گونه ای هست که سرما را از خود عبور ندهد؟ آیا این شال ضخیم است؟ و سوالاتی از این دست که باید برای دانستن آن ها ابتدا جنس های مختلف شال پاییزی زنانه را بشناسید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. انواع شال پاییزه براساس جنس عبارتند از:

• نخی

شال پاییزی زنانه نخی از جنس نخ و پنبه است که جنس های ظریف تر و نازک تر آن در فصول گرم سال و جنس های ضخیم تر در روزهای سرد کاربرد دارند. شال نخی ضخیم به دلیل این که سرما را از خود عبور نمی دهند می توانند برای گرم نگه داشتن سر و گردن برای روزهای پاییزی که چندان هوا سرد نیست، گزینه ی مناسبی باشند. این شال ها با وزن کم و لطافتی که دارند از قابلیت اتو کشی آسانی نیز برخوردار هستند.

• موهر

یکی از انواع شال پاییزه براساس جنس، شال پاییزی زنانه موهر که از الیاف طبیعی تولید می شود. موهر در اصل یک نوع پارچه ی طبیعیست که از پشم بز گرفته شده و بسیار نرم تر و درخشان تر از پشم گوسفند می باشد. همین ویژگی ها باعث گران قیمت شدن این پارچه گردیده است. شال پاییزی زنانه موهر تا حدودی دارای خاصیت کشسانی می باشد و در عین حال بسیار قوی و مقاوم است. یکی از ویژگی های این نوع شال، جذب رطوبت آن است که باعث تعریق کمتر می گردد.

• ابریشم توییل

شال پاییزی زنانه ابریشم توییل نیز الیافی طبیعی دارد. این شال دارای خاصیت ضد حساسیت است که از گرمازدگی جلوگیری می کند. به دلیل ابریشم به کار رفته در الیاف این شال، بسیار لطیف و سبک بوده و دارای بافتی کج راه می باشد. در حقیقت بارزترین ویژگی شال های ابریشم توییل همین کج راه بودن بافت آن است که باعث ایستایی بهتر بر روی سر می گردد. ابریشم توییل پارچه ای بسیار مقاوم و ضخیم است. با اینکه برای ۴ فصل مورد استفاده قرار می گیرد ولی اغلب آن را به خاطر ضخامتی که دارد در روزهای سرد پاییزی استفاده می نمایند.

• ساتن

شال پاییزی زنانه ساتن شبیه به ابریشم بوده ولی با این تفاوت که ساتن ضخیم تر از ابریشم می باشد و به همین علت می توان از آن در روزهای سرد سال استفاده کرد. شال ساتن دارای یک طرف براق و یک طرف مات است و از نرمی و لطافتی شبیه به ابریشم برخوردار می باشد. از شال پاییزی ساتن می توانید برای ست کردن استایل خود در مهمانی ها استفاده نمایید.

• پشمی

شال پاییزی زنانه پشمی که به عنوان یکی از انواع شال مجلسی است، از جنس پشم حیوانات در آن به کار رفته است یک شال بسیار ضخیم و مخصوص روزهای خیلی سرد است. این شال در انواع بافت ریز، درشت و مجلسی و اسپرت تولید و عرضه می گردد. جذب رطوبت و گرم نگه داشتن از ویژگی های اصلی این شال به شمار می رود. با این که جنس شال پشمی بسیار ضخیم بوده و بیشتر مناسب روزهای زمستانیست، اما برخی از افراد که نسبت به سرما حساسیت های بیشتری دارند و اصطلاحاً سرمایی هستند، به سراغ خرید شال زنانه پشمی در روزهای پاییزی برای تکمیل استایل خود می روند. برای خرید شال مجلسی زنانه می تواند از سایت پرند اقدام کنید.

• کشمیر

شال پاییزی زنانه کشمیر نیز مانند شال پشمی الیافی طبیعی دارد. این پارچه از موی بز کشمیر که در کوه های مغولستان و شمال چین زندگی می کنند بدست می آید. شال کشمیر لطافت و در عین حال ضخامت فوق العاده ای دارد و بسیار محکم و سبک است. الیاف این پارچه به هیچ وجه حساسیت زا نیست و با یکبار استفاده از شال کشمیر، جزو طرفداران پر و پا قرص آن خواهید شد. نکته ی جالب اینجاست که شال زنانه کشمیر مانند شال پشمی بسیار ضخیم است و بیشتر در روزهای زمستان می باشد. اما هستند کسانی که تمایل به استفاده از شال کشمیر به عنوان شال پاییزی دارند.

۲- ابعاد

زمانی که می خواهید خرید اینترنتی شال زنانه را انجام دهید باید بدانید که شال ها دارای ابعاد گوناگونی هستند و شما باید بتوانید اندازه ی آن ها را بر روی بدن خود مشخص کنید. اما شال پاییزی زنانه را خیلی نمی توان براساس ابعاد مشخص کرد. چرا که این جنس شال ها به دلیل ضخامتی که دارند اگر در ابعاد بزرگ در نظر گرفته شوند، استفاده کردن از آن بسیار دشوار می باشد. اما با این حال بازهم تولیدکنندگان به فکر سلیقه ها و سبک های مختلف بوده و شال پاییزی را در ابعاد گوناگون تولید نموده اند. انواع شال پاییزی زنانه براساس ابعاد عبارتند از:

◘ کوتاه:

شال پاییزی زنانه کوتاه همان شال های همیشگیست که از گذشته تا کنون بوده و هنوز هم طرفداران خود را دارد. طول این شال ها معمولاً تا یک متر می باشد و از آن فراتر نخواهد رفت. این ابعاد شال برای کسانی که نمی خواهند لباسشان دست و پاگیرشان باشد، بسیار مناسب است.

◘ متوسط:

شال پاییزی زنانه متوسط به شال هایی اطلاق می گردد که دارای طول یک متر و نیم یا یک متر و هفتاد بوده که بیشتر نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل شال برای افرادی که می خواهند هم شال را به دور گردن بیاندازند و هم زیادی بلند نباشد گزینه ی خوبیست.

◘ بلند:

شال پاییزی زنانه بلند به شال های بیش از دو متر گفته می شود که به شال هنرمندی نیز معروف است. این شال ها بعضاً دارای طول سه متر نیز می باشند. اما استفاده از این مدل شال بسیار سخت است و باید با سبک و سلیقه ی شما کاملاً جور باشد، چرا که دسته های شال به دلیل ضخامت جنس آن، بسیار دست و پاگیر بوده و تنها افراد کمی از این مدل استفاده می نمایند.

۳- رنگ

پرند یکی از معتبرترین انواع سایت خرید شال و روسری و همچنین عرضه انواع شال پاییزی زنانه در کشور می باشد. احتمالاً شما هم بسیار شنیده اید که در روزهای گرم سال باید از رنگ های روشن برای لباس و انواع شال و روسری استفاده کرد تا گرما را از خود عبور ندهند و باعث خنک ماندن بدن شوند. این موضوع در روزهای سرد سال ولی متفاوت است. در هوای سرد شما باید از لباس هایی استفاده کنید که اندک گرمای ساتع شده از نور خورشید را درون خود نگه می دارند و باعث گرم شدن بدن شما می گردند. اما هیچ کدام این ها باعث نمی شود که شما در هنگام خرید شال پاییزه زنانه چشم خود را بر روی سلایق و علایق خود ببندید. شما می توانید در روزهای پاییزی با خیال راحت هر رنگی که دوست دارید را انتخاب کرده و بپوشید. ولی با این حال برخی رنگ ها هستند که در پاییز زیبایی و شکوه خاصی به استایل شما می بخشند. در حقیقت شما با انتخاب رنگ مناسب شال پاییزه می توانید یک استایل فوق العاده خاصی برای خود رقم بزنید. برای آشنایی با رنگ های پاییزی با ما باشید. انواع شال مناسب فصل پاییز براساس رنگ عبارتند از:

• نارنجی

یکی از رنگ هایی که با شروع فصل پاییز خودنمایی می کند رنگ نارنجیست. به دلیل اینکه در پاییز برگ درختان به رنگ های زرد و نارنجی در می آیند، بیشتر افراد با دیدن رنگ نارنجی یاد پاییز و برگ ریزان می افتند. به همین علت این رنگ جزو رنگ های ایده آل و بسیار پرطرفدار در بین همه ی سنین و سلیقه ها برای فصل پاییز است. رنگ مناسب شال پاییزه ای که می خواهید برای استایل خود انتخاب کنید می تواند یکی از تناژهای مختلف رنگ نارنجی باشد و ترجیحاً بهتر است از تناژهای پررنگ آن استفاده کنید که بیشتر به چشم بیاید. با خرید شال زنانه به رنگ نارنجی می توانید سایر لباس های خود را به رنگ هایی همچون کرم، قهوه ای، آبی، سبز ست کنید تا یک ترکیب ایده آل برای استایل پاییزی شما به همراه بیاورد. فقط دقت کنید که رنگ نارنجی یکی از رنگ های گرم است و بهتر آنست که ترکیب تک رنگ و طرح دار بودن لباس هایتان را رعایت کنید. یعنی اگر شال نارنجی تک رنگ دارید می توانید مانتو یا کت طرح دار بپوشید و یا بالعکس و یا هر دو می توانند تک رنگ باشند. ولی شال طرح دار با کت یا مانتو طرح دار استایل شما را خیلی شلوغ و شلخته نشان می دهد. پس به این نکته نیز توجه داشته باشید.

• زرد اُخرایی

گفتیم که یکی از رنگ های دیگری که در شروع فصل پاییز خودنمایی می کند رنگ زرد است. رنگ مناسب شال پاییزه که علاوه بر یادآوری پاییز و برگ ریزان، درخشندگی و تلالو خورشید را برای ما تداعی می کند. اما یادتان باشد رنگ لیمویی یا زردهایی با تناژ ملایم اصلاً مناسب این فصل نیستند. رنگ زردی که انتخاب می کنید باید مانند رنگ نارنجی از تناژهای پر رنگ آن باشد. برای اینکه شما دچار سردرگمی نشوید ما رنگ زرد اُخرایی را به شما پیشنهاد می کنیم که هم رنگ پاییز است و هم یک رنگ جان دار و چشم نوازی به شمار می رود. با خرید شال پاییزه زنانه به رنگ زرد می توانید سایر لباس های خود را به رنگ هایی همچون بنفش، سورمه ای، سبز زیتونی، طوسی و سفید ست کنید. فقط توجه داشته باشید که برای بهتر دیده شدن و به چشم آمدن رنگ زرد، سایر ترکیبات لباس خود را با رنگ های خنثی استفاده نمایید.

• قرمز اناری

یکی از انواع رنگ مناسب شال پاییزه و از رنگ های پرطرفدار در تمامی فصول سال، رنگ قرمز اناریست. از آن جاییکه فصل پاییز یکی از فصل های سرد سال است، پس بهتر آنست که از رنگ های گرم که بیانگر صمیمیت و مهربانیست بیشتر استفاده کنید. رنگ قرمز دانه اناری چنین ویژگی هایی را دارد. علاوه بر اینکه به تنهایی دارای درخشندگی می باشد که به استایل شما جلوه و شکوه خاصی می بخشد. در هنگام خرید اینترنتی شال زنانه به رنگ قرمز دقت داشته باشید که حتماً در توضیحات کالا، به قرمز اناری یا قرمز آتشین و یا قرمز گدازه ای اشاره شده باشد تا خرید اشتباه انجام ندهید. هرچند که رنگ قرمز به دلیل جذابیت و زیبایی که دارد با هر تناژی می تواند به یک استایل بی روح، جان ببخشید و آن را چشم نواز کند. رنگ قرمز را می توانید با رنگ های خاکستری، انواع تناژ سبز، سورمه ای و خصوصاً انواع رنگ جین آبی ست کنید.

• سبز

رنگ مناسب شال پاییزه می خواهید؟ رنگ سبز را به شما پیشنهاد می کنیم. انواع تناژ رنگ سبز قابلیت این را دارد که با بیشتر رنگ ها ست شود و استایل شما را به یک تیپ جذاب و منحصربه فرد تبدیل نماید. با اینکه رنگ سبز نشان دهنده ی فصل بهار است، اما زیبایی و جذابیتی که در کنار سایر رنگ ها به همراه می آورد بر هیچکس پوشیده نیست و کمتر کسی پیدا می شود که حداقل یکی از تناژهای سبز را داخل کمد خود نداشته باشد. با خرید شال زنانه به رنگ سبز زمردی به راحتی می توانید آن را با کتی به رنگ زرد قناری یا زرد اُخرایی ست کنید. همچنین می توانید رنگ سبز زیتونی را با رنگ شتری یا قهوه ای ست کنید که کاملاً پاییزی و جذاب خواهد بود. همچنین انواع رنگ سبز با رنگ های مختلف جین قابلیت ست شدن را دارند. رنگ های زرشکی، نارنجی، کرم، مشکی نیز از جمله دیگر رنگ هایی هستند که می توانید رنگ سبز را با آن ها ست کنید.

• قهوه ای

یکی دیگر از رنگ هایی که برای فصل پاییز و شال پاییزی زنانه مناسب است رنگ قهوه ای ست. این رنگ دارای گرما و زمختی می باشد که ناخودآگاه حس گرم شدن را به شخص منتقل می کند. رنگ قهوه ای یک رنگ قدیمی در تمامی منازل به شمار می رود و شاید بسیاری از افراد با دیدن آن یاد خانه های قدیمی بیافتند که اصالت را با خود به همراه می آورد. علاوه بر این ها، رنگ قهوه ای دارای یک ویژگی خاصیست که هر رنگی ندارد، این که رنگ قهوه ای را با هر رنگی نمی توان ست کرد. با خرید شال زنانه به رنگ قهوه ای باید برای ست کردن سایر رنگ ها کمی دقت بیشتر به خرج دهید. معمولاً رنگ هایی که با قهوه ای ست می شوند رنگ هایی همچون سبز، سورمه ای، جین، سفید، تناژهای کم رنگ تر قهوه ای مانند عسلی، شکلاتی و یا کرم می باشد. درست است که رنگ قهوه ای کمی سخت ست می شود، ولی با یک استایل صحیح خواهید دید که چقدر متفاوت و جذاب شده اید. به همین علت است که رنگ قهوه ای جزو رنگ های خاص برای سلیقه های خاص به شمار می رود.

جمع بندی

شال مناسب فصل پاییز باید باتوجه به سرد بودن هوا از جنس های ضخیمی همچون نخی ضخیم، ابریشم توییل، پشمی و… انتخاب شود. همچنین برای انتخاب رنگ مناسب شال پاییزه می توانید به رنگ برگ درختان در فصل پاییز توجه کنید تا رنگ های مورد نظر خود را انتخاب نمایید. پرند اسکارف یکی از بزرگترین فروشگاه های عرضه ی انواع شال پاییزی زنانه در کشور می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml