به بهانه سخنان جدید غم و درد کهنه؛ این پول ها کجا خرج می شود؟/ مالیات، درصد فدراسیون و حق هیئت داریم اما هیچ وقت برای هیچ کاری پول نداریم!

سروش رفیعی دستش را روی زخمی کهنه گذاشت. مشکلی بزرگ و قدیمی که هزاران بازیکن، مربی و رسانه به آن پرداخته اند، اما این مشکل هرگز حل نشده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ سخنان جدید سروش رفیعی اگرچه از نظر زمانی تازگی دارد، اما موضوعی تکراری و قدیمی است. او به درصدی که فدراسیون همیشه از قرارداد بازیکنان و مربیان کسر می کند معترض است و همان سوال همیشه را می پرسد; این پول کجا خرج می شود؟

سروش می پرسد و این سوال همه اهالی فوتبال است که چرا زمین نداریم؟ کمک داور ویدیویی ندارید؟ آیا امکانات اولیه نداریم؟ غذا نداریم و… برای این همه «نداشتن» یک جواب دارد و آن «پول نداریم»! پس این پول کجا می رود؟

باید از قرارداد بازیکنان و مربیان آگاه باشید. هزینه تیم ها هم مشخص است که در لیگ برتر میانگین هزینه هر تیم بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان است، منهای تیم هایی که اجازه دارند بیش از ۳۰۰ میلیارد هزینه کنند و چیزی که همه می شنویم این است که اعداد در فوتبال ما خیلی بالاتر از اینهاست. قسمت عمده این هزینه مربوط به قرارداد بازیکن و مربی است که فدراسیون هر سال درصدی از این پول را می گیرد. خودتان محاسبه کنید که این عدد چقدر خواهد بود. این پول علاوه بر پول تبلیغات محیطی و درآمد تبلیغات و سایر هزینه هایی است که تیم ها به فدراسیون می دهند. علاوه بر پول تخلفات انضباطی و موارد دیگر و البته در هیچ کجای دنیا فدراسیون ها چنین پولی از بازیکنان و مربیان نمی گیرند!

این تنها پولی نیست که از بازیکن و مربی گرفته می شود، علاوه بر مالیات، وقتی بازیکنی از تیمی به تیم دیگر منتقل می شود، هیئت فوتبال مبدأ حق خروج از استان را می گیرد که عدد کمی هم نیست. و البته معلوم نیست کجا خرج می شود. هر وقت از مدیران فوتبال انتقاد می شود می گویند فدراسیون استقلالی است اما در بحث هزینه ها همه از نداشتن بودجه گلایه دارند و به دنبال کمک مالی به فوتبال هستند.

ما در ایران اتحادیه بازیکنان و مربیان نداریم که در چنین مواردی به دنبال احقاق حقوق بازیکنان و مربیان باشد. بازیکنان و مربیان مانند سایر مشاغل مالیات می پردازند، اما نمی توانند برای احقاق حقوق خود به سازمان های خارج از فدراسیون مراجعه کنند. بارها بازیکنان و مربیان مختلف در مصاحبه های خود اعلام کرده اند که حاضرند از این تعداد برای کمک و افزایش دستمزد داوران یا تعمیر زمین یا آوردن تجهیزات و … استفاده کنند، هیچکس با دادن این پول مشکلی ندارد اما هر سال درصدی از کل گردش مالی فوتبال حساب فدراسیون می رود و فدراسیون همیشه پول ندارد و فرقی نمی کند رئیسش کی باشد. همه شاکی هستند که ما حتی پول چای نداریم!

ای کاش این بار به بهانه مصاحبه جدید سروش رفیعی یکی از سازمان عریض و طویل لیگ و فدراسیون فوتبال پیدا می شد و می گفت کجا خرج می شود…

در این رابطه بخوانید: حمله شدید سروش رفیعی به فدراسیون فوتبال; کجای دنیا از بازیکن درصد می گیرند؟/ فدراسیون چه سودی برای ما دارد؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml