به بهانه دعوای گل‌محمدی – نکونام؛ بنز در مورد بی‌ام‌و چه گفت؟/ به بهترین توهین‌ها هم امتیازی تعلق نمی‌گیرد!

به بهانه دعوای گل‌محمدی - نکونام؛ بنز در مورد بی‌ام‌و چه گفت؟/ به بهترین توهین‌ها هم امتیازی تعلق نمی‌گیرد!

دعوای یحیی گل‌محمدی و جواد نکونام این بار حتی برای رسانه‌ها هم جذابیت ندارد چون منجر به بی‌احترامی شده است.

روزی که باشگاه استقلال اعلام کرد با کاهش قرارداد برخی از بازیکنان قرارداد گوستاوو را ثبت کرده است، بازیکنان پرسپولیس علیه استقلالی‌ها مصاحبه کردند و باشگاه پرسپولیس هم دست به شکایت از باشگاه استقلال به دلیل عبور از سقف قرارداد زد. این مصاحبه‌ها به زعم آبی‌ها به‌خاطر ازدست‌دادن امتیاز در برابر ملوان و برای برهم زدن تمرکز آن‌ها پیش از بازی با آلومینیوم بود. به همین خاطر جواد نکونام در مصاحبه‌ای طعنه‌آمیز گفت برخی اشک تمساح می‌ریزند و از همه امکانات بهره می‌برند. و البته بقیه ماجرا که می‌دانید و به طور حتم مصاحبه‌های این دو چهره را خواندید.

بی‌نقد این دعوا و قضاوت در مورد آن می‌پردازیم به صحبت‌هایی که بزرگان فوتبال در مورد هم انجام می‌دهند و سه آیتم جالب را به بهانه این دعوا انتخاب کردیم که می‌تواند یک الگوی خوب رفتاری برای ستاره‌های ما باشد.

الگویی از اقتصاد

چندی پیش کمپانی خودروساز بی‌ام‌و ۱۰۰ سالگی خود را جشن گرفت. به همین مناسبت کمپانی مرسدس بنز در تبلیغی جالب، با لحنی کنایه‌آمیز به رقیب خود تبریک گفت. در همین راستا، بی‌ام‌و نیز از بنز تشکر کرده و پاسخ کنایه‌آمیز دیگری به آن داده است. در تبلیغ اول، بنز نوشته بود «تبریک به‌خاطر ۱۰۰ سال رقابت؛ ۳۰ سال اول که نبودی حوصله‌سر بر بود»! بی‌ام‌و هم در واکنش نوشت «وقتی تو به دنیا آمدی من نبودم و وقتی من به دنیا آمدم تو دیگر پیر بودی»!

می‌بینید حتی کری این دو شرکت در سایه احترام بوده است و چقدر وجود یکدیگر را برای پیشرفت هم مهم می‌دانند. در فوتبال هم تیم و بازیکن در صورتی پیشرفت می‌کنند که رقیب جدی داشته باشند. در غیر این‌صورت دست از تلاش برمی‌دارند چون می‌دانند با هر کیفیتی که ارایه دهند در مسیر پیشرفت هستند.

یک الگو از ورزشی غیر از فوتبال

پس از خداحافظی راجر فدرر اسطوره دنیای تنیس از ورزش حرفه‌ای، رافائل نادال پستی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد و به بازنشستگی رقیب و رفیق چندین ساله‌اش واکنش نشان داد. او با انتشار عکسی از خود به همراه فدرر نوشت: راجر عزیز، دوست و رقیب من. کاش این روز هرگز نمی‌آمد. امروز شخصا برای من روز غم‌انگیزی است، همین‌طور برای ورزش دنیا. مایه خوشحالی و در عین حال افتخار من بود که در تمام این سال‌ها کنار تو بودم. لحظات شگفت‌انگیز زیادی را در داخل و خارج از زمین کنار هم زندگی کردیم. در آینده نیز لحظات بیشتری را با هم سپری خواهیم کرد، هنوز کارهای زیادی وجود دارد که باید با یکدیگر انجام دهیم. در حال حاضر، برایت در کنار همسرت، میرکا، فرزندان و خانواده‌ات آرزوی بهترین‌ها را دارم. از آن‌چه در انتظارت است لذت ببر. در لندن می‌بینمت.

خوب می‌دانید رقابت این دو چهره در تنیس جهان همواره میلی‌متری، سخت و نفس‌گیر بوده است. چه عناوینی که فدرر به خاطر نادال از دست داد و بالعکس اما همه دستاوردها برای این‌دو به خاطر داشتن یک رقیب قوی خاطره‌انگیز بوده است.

یک عمر رقابت

می‌رسیم به فوتبال. دو بازیکن تاریخ‌ساز؛ کریس رونالدو و لیونل مسی. دو ستاره‌ای که بی‌شک تا سال‌های سال تکرار نمی‌شوند و شاید هم هیچ‌وقت! چهره‌هایی که فوتبال جهان را دو قطبی کردند تا همه از هم بپرسند مسی یا رونالدو؟

کریس رونالدو در مورد مسی چه گفته است؟ مهمترین مصاحبه او را در مورد فاتح ۸ توپ طلا می‌خوانیم: من و مسی دو بازیکن تاریخ‌ساز بودیم و نقشه فوتبال را تغییر دادیم. کسانی که کریستیانو رونالدو را دوست دارند نباید از مسی بدشان بیاید. رقابت بین من و مسی تمام شده است. ما ۱۵ سال با هم رقابت کردیم.‌ نمی‌گویم که دوستان صمیمی برای همدیگر هستیم اما به هم احترام می‌گذاریم.

بله درست متوجه شده‌اید. رقابت در تضاد با احترام به رقیب نیست. برای بزرگ شدن و قهرمان شدن و حتی قهرمان ماندن نیاز به توهین به رقیب نیست. مهم تمرین و توان گذاشتن در زمین مسابقه است چون تلاش در زمین مسابقه است که منجر به کسب نتیجه می‌شود. به بهترین مصاحبه و بهترین توهین‌ها هیچ امتیازی تعلق نمی‌گیرد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml