قیمت خودروهای جدید به زودی اعلام می شود

سپهر دادجوی توکلی، مدیر روابط عمومی شورای رقابت در خصوص قیمت های جدید خودروها گفت: این شورا روزهای شنبه و سه شنبه جلساتی را برگزار می کند تا این موارد در جلسات بررسی شود و به زودی قیمت های جدید خودروها اعلام شود.

به گزارش اخبار تایمز؛ توکلی گفت: بررسی قیمت خودرو در مرحله کار کارشناسی است.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت خودروهای متقاضیان ثبت سفارش قبلی بر چه اساسی است؟ وی گفت: اگر در زمان عقد قرارداد قیمتی وجود داشته باشد همان ملاک است و هرگونه افزایش قیمت شامل این گونه متقاضیان نمی شود.

به گفته وی، این بدان معناست که اگر خریدار قبلاً برای خرید خودرو قرارداد بسته است، باید قیمت‌هایی که قبلاً از سوی شورا اعلام شده بود، مبنا قرار گیرد.

مدیر روابط عمومی شورای رقابت گفت: بر اساس این دستورالعمل شورای رقابت موظف است بر بازار و روند تولید و توزیع خودرو نظارت داشته باشد و از این طریق تحلیل قیمت انواع محصولات نیز انجام می شود اما این بدان معنا نیست که هر سه قیمت خودرو در ماه یکبار افزایش می یابد.

توکلی گفت: متاسفانه برداشت اشتباهی از دستورالعمل شورا که برخی بازنشر کردند مبنی بر اینکه شورای رقابت هر سه ماه یکبار قیمت خودروها را افزایش می دهد وجود داشت و این موضوع را به شدت تکذیب می کنم.

وی در پاسخ به این سوال که قیمت خودرو در شورای رقابت چگونه محاسبه می شود؟ وی گفت: بر اساس بخشنامه ۵۴۳ و فرمول کاست پلاست تعیین می شود یعنی مبنای تعدیل قیمت بر اساس معیارهای مصوب قیمت گذاری است که توسط سازمان حمایت محاسبه می شود.

توکلی در پاسخ به این سوال که نرخ تورم توسط بانک مرکزی اعلام و هر سه ماه یکبار بررسی می شود و در صورت افزایش قیمت مواد مورد نیاز برای تولید خودرو مانند شیشه، فولاد و … قیمت خودروها افزایش می یابد. می تواند با توجه به نرخ تورم این نهاده ها افزایش یابد. پیدا شد یا نشد گفت: در فرمول کاست پلاست، پیک نهایی خودرو، مجموع هزینه به اضافه سود منطقی است، بنابراین هم به نفع مصرف کننده و هم تولیدکننده خواهد بود.

مدیرکل روابط عمومی شورای رقابت گفت: بر اساس گزارش وزارت حراست از ابتدای سال تاکنون بیش از ۴۰ درصد خودروها ارزان شده اند و هیچ خودرویی در بازار گران نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml