بیت کوین در شش ماه آینده با «بحران نقدینگی» مواجه خواهد شد!

ETF ها مقادیر زیادی بیت کوین می خرند. این به طور فزاینده ای عرضه بیت کوین قابل خرید در بازار را کاهش می دهد. اگر روند ورود وجوه نهادی به بیت کوین با این نرخ ادامه یابد، این ارز دیجیتال در ماه سپتامبر با کمبود شدید بیت کوین در سمت فروش مواجه خواهد شد. این کمبود منجر به افزایش قیمت بیت کوین می شود و در نهایت به یک بحران نقدینگی برای سرمایه گذارانی تبدیل می شود که به دنبال فروش بیت کوین خود هستند.

به گزارش اخبار تایمز، صندوق های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) که به سرمایه گذاران اجازه می دهد بدون خرید مستقیم بیت کوین روی آن سرمایه گذاری کنند، نقش مهمی در این بازار دارند. با افزایش تقاضا برای بیت کوین از طریق ETF ها، احتمال بروز بحران نقدینگی در این بازار بعید نیست. با این حال، کمبود بیت کوین در بازار، نوسانات این ارز دیجیتال را به شدت افزایش می دهد. اگرچه نوسانات بالا فرصتی را برای معامله گران فعال و با تجربه در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد می کند، اما از سوی دیگر برای سرمایه گذاران بلندمدت که با تحلیل بازار آشنا نیستند خطرناک است.

بیت کوین در حال تجربه یک پدیده دوگانه است

از یک سو، تقاضا برای این ارز دیجیتال توسط سرمایه گذاران نهادی و صندوق های قابل معامله در مبادلات (ETF) به شدت در حال افزایش است و از سوی دیگر، عرضه بیت کوین محدود است و این عرضه محدود به طور فزاینده ای توسط این پول ها جذب می شود.

کی یونگ جو، بنیانگذار و مدیر عامل پلتفرم تحلیلی Anchin CryptoQuant، در توییتی در ۱۲ مارس پیش بینی کرد که بیت کوین «طی شش ماه آینده» به نقطه عطف عرضه خود خواهد رسید. باید توجه داشته باشیم که تا زمانی که ورود سرمایه به ETF های بیت کوین متوقف نشود، روند نزولی شانسی برای برنده شدن نخواهد داشت. ETF های بیت کوین به سرعت در حال جذب سرمایه هستند که به میزان قابل توجهی مقدار بیت کوین موجود برای خرید را کاهش داده است.

برای درک بهتر این موضوع به مثال بورس اشاره می کنیم. هنگامی که تقاضا برای یک سهم خاص به طور ناگهانی افزایش می یابد، ممکن است شاهد “بحران نقدینگی” در آن سهم باشیم. به این معنی که خریداران به دلیل کمبود سهام در بازار با مشکل مواجه می شوند و قیمت سهام به طور ناگهانی افزایش می یابد. اگر این روند ادامه پیدا کند، ممکن است به زودی شاهد کمبود بیت کوین در بازار باشیم و این موضوع بر افزایش شدید قیمت این ارز دیجیتال تاثیرگذار خواهد بود. تا پایان دوره ای که تقاضا برای بیت کوین از عرضه آن بیشتر شود، روند صعودی این ارز دیجیتال ادامه خواهد داشت.

بیت کوین در حال حاضر در یک روند صعودی بلندمدت قرار دارد و به نظر می رسد این روند در آینده قابل پیش بینی ادامه خواهد داشت. اگرچه در دنیای ارزهای دیجیتال هیچ چیز قطعی نیست و همیشه احتمال وقوع اتفاقات غیرمنتظره وجود دارد. اما تحلیلگران بر این باورند که بیت کوین در موقعیت بسیار قوی قرار دارد و احتمال رسیدن آن به رکوردهای جدید در سال جاری بسیار زیاد است.

(خلاصه موجودی دارندگان بزرگ بیت کوین)

چه چیزی مانع از وقوع «بحران نقدینگی» می شود؟

کاهش تقاضا برای بیت کوین یکی از راه حل های تعادل عرضه و تقاضا است. اگرچه این بعید به نظر می رسد! زیرا تقاضا برای بیت کوین از سوی سرمایه گذاران نهادی و صندوق های ETF روز به روز در حال افزایش است. پتانسیل شبکه بلاک چین بیت کوین و مزایای سیستم مالی آن به تدریج توسط محافظه کاران و بانکداران سنتی محقق شده است و شیب تقاضا به دلیل افزایش آگاهی بازیگران اصلی افزایش یافته است. افزایش تولید شبکه نیز غیرممکن است زیرا میزان تولید بیت کوین های جدید مشخص است. از سوی دیگر، انتظار افزایش عرضه توسط ماینرها با اما و اگرهای زیادی مواجه است.

در نتیجه، به نظر می‌رسد که توسعه راه‌حل‌های جایگزین با ظهور ارزهای دیجیتال جدید یا آدرس‌دهی راه‌حل‌های مبتنی بر بلاک چین‌های قبلی، یعنی چیزی که به عنوان آلت‌کوین می‌شناسیم، تا حدی تقاضا برای بیت‌کوین را کاهش دهد. توسعه فنی آلت کوین ها و افزایش آگاهی در مورد مزایای ارزهای رمزنگاری شده مانند اتریوم، فانتوم، ترون، تون، پولکاداتا، کاردانو، سولانا، ریپل، لایت کوین و سایر پروژه های پیشرو تا حدودی در تعدیل بازار موثر است. این تا حد زیادی به کاهش تسلط بیت کوین، همراه با ارتقاء شبکه آلتکوین و موفقیت آن در بازاریابی غیرمتمرکز در پروژه های وب ۳ بستگی دارد.

در حال حاضر، آینده بیت کوین تا حد زیادی به نحوه مدیریت عرضه و تقاضا در بازار ارزهای دیجیتال بستگی دارد. «بحران نقدینگی» یک ریسک واقعی است زیرا پس از آن، رکود طولانی مدت و چالش «هزینه فرصت» برای سرمایه گذاران جدید جدی تر می شود. روی دیگر سکه افزایش سریع قیمت ها، رکود، کاهش اشتهای خریداران و خروج شدید از بازار است. بر اساس برآوردها می توان با اتخاذ تدابیر مناسب و شروع فصل آلت کوین به این چالش پاسخ داد.

علیرغم هشدارها درباره «بحران نقدینگی»، بسیاری از تحلیلگران به آینده بیت کوین خوش بین هستند. آنها معتقدند که تقاضا برای ارز دیجیتال در “درازمدت” به رشد خود ادامه خواهد داد و بیت کوین خود را به عنوان یک ذخیره ارزش و یک ابزار سرمایه گذاری تثبیت خواهد کرد. آیا به آینده بیت کوین خوشبین هستید؟

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml