بیت کوین و رفقای آن در آستانه یک پیروزی بزرگ

این روزها اخبار زیادی در دنیای ارزهای دیجیتال مبنی بر پذیرش این شبکه توسط نهادهای قانونگذاری و بانک ها به گوش می رسد. محبوبیت روزافزون این دارایی ها، شرکت ها را بر آن داشته است که قانونگذار را برای ارائه خدمات قابل معامله در بورس مانند صندوق های سرمایه گذاری تحت فشار قرار دهند.

به گزارش اخبار تایمز، افزایش پذیرش بیت کوین و سپس اتریوم و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال توسط نهادهای قانونگذار، بازارهای مالی، بانک ها و مراکز اقتصادی، چشم انداز پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال را بیش از هر زمان دیگری واقعی کرده است. با ورود بانک‌های بزرگ به تجارت ارزهای دیجیتال، چیزی در حال افزایش است تا مشتریان خود را راضی نگه دارند.

مزایای ذاتی ETF برای ارزهای دیجیتال

قبل از بررسی اثربخشی وجوه قابل معامله در مبادلات مبتنی بر ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت کوین و اتریوم، بهتر است ابتدا نگاهی به ماهیت این صندوق ها بیندازیم. صندوق قابل معامله در بورس یا به اختصار ETF، صندوقی است مبتنی بر یک یا چند دارایی مختلف که در آن اشخاص حقیقی به ویژه اشخاص حقوقی یا شرکت ها می توانند با خرید هر سهم از آن صندوق، بدون انجام خریدهای پیچیده، در آن دارایی سرمایه گذاری کنند. . . و روش‌های نگهداری سال‌هاست که بسیاری از دارایی‌های محبوب مانند نفت، طلا و فلزات گرانبها از طریق این صندوق‌ها در دسترس عموم قرار گرفته‌اند، و تصور کنید خرید و فروش فیزیکی این دارایی‌ها چقدر دشوار، زمان‌بر، گران و از نظر عملیاتی مخاطره‌آمیز است. خاص بنابراین در شرکت های با حجم بالا اولین ویژگی این صندوق ها افزایش سهولت در معاملات است.

از سوی دیگر، از آنجایی که خرید و فروش سهام این صندوق ها از طریق بورس انجام می شود و معامله آنها مانند معامله عادی سهام یک شرکت است. رسمی و مطابق با مقررات بورس کشورها می باشد. به این ترتیب سرمایه گذاران نهادی به راحتی می توانند از خدمات آنها استفاده کنند. داشتن پشتوانه قانونی و رسمی بودن به عنوان دومین ویژگی این صندوق ها به سرمایه گذاران بزرگ اطمینان بیشتری برای خرید دارایی می دهد. همه چیز شفاف است و از آنجایی که ناظر بازار کنترل کامل بر شرکت های مناقصه گزار دارد، هیچکس طلای جعلی یا دارایی های قانونی مشکوک را خریداری نخواهد کرد!

ارزهای رمزنگاری شده را به دارایی های محبوب سپرده گذاری کنید

در سال های اخیر، با پیشرفت تکنولوژی و ظهور بیت کوین، اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال، بخش مالی دستخوش تحولی شدید شده است. حدود پانزده سال پس از تولد بیت کوین، مزایای عملیاتی این سیستم مالی غیرمتمرکز حتی برای مخالفان اولیه آن نیز آشکار شده است.

این آگاهی برای اولین بار در میان آزادیخواهان و جوانان Gen Z دیده شد، اما اکنون به مدیران شرکت ها، تجار بزرگ، بانک ها و موسسات قانونی سرایت کرده است که منجر به پذیرش رو به رشد بسیاری از ارزهای دیجیتال شده است. در این میان آیا از نظر «سهولت معامله» و «سرمایه گذاری قانونی» می توان برای سرمایه گذاران حقوقی درآمد زیادی کسب کرد؟ پاسخ قطعا خیر است.

بسیاری از شرکت‌های بزرگ و افراد ثروتمند حاضر به خرید و فروش سهام بیت‌کوین، اتریوم و احتمالاً وجوه آینده چند ارز دیجیتال کوچکتر به جای خرید آن‌ها هستند. این به آنها مزایای زیر را می دهد:

سهولت فرآیند: بازار ارزهای دیجیتال هنوز بسیار کوچکتر از بازارهای سنتی است و به دلیل تفاوت ماهیت از نظر فناوری، بسیاری از سازمان ها نمی توانند ریسک خرید و فروش آنها را در حجم بالا از طریق صرافی ها تحمل کنند. علاوه بر این، ایمن نگه داشتن بیت کوین در کیف پول های سخت افزاری و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به آن مستلزم رعایت چندین مورد فنی است که در نهایت برای بسیاری از سازمان ها گزینه ایده آلی نخواهد بود.

تشریفات قانونی: سرمایه گذاران تحت پوشش و حمایت نهادهای قانونگذار هستند. به عنوان مثال، در ایالات متحده، کمیسیون بورس و اوراق بهادار مسئول محافظت از سرمایه گذاران در برابر ریسک های متعدد بازار است.

محافظت قانونی: صندوق های ETF برای تشویق سرمایه گذاران به حضور قانونی و شفاف در بازار و ارتقای بازار سهام مشمول معافیت یا تخفیف مالیاتی هستند. این یک انگیزه بزرگ برای شرکت های بزرگ است و البته مزایای دیگری مانند اعتبار بیشتر در سیستم مالی کشور را برای آنها به همراه دارد.

با این تفاسیر، چشم انداز تسهیل هجوم نقدینگی به عنوان خون تازه به بازار در حال بلوغ ارزهای دیجیتال روشن تر از همیشه است. محبوبیت روزافزون این دارایی ها، شرکت ها را بر آن داشته است که قانونگذار را برای ارائه خدمات قابل معامله در بورس مانند صندوق های سرمایه گذاری تحت فشار قرار دهند.

در همین رابطه آقای تام فارلی، رئیس سابق بورس نیویورک (NYSE) دیروز گفت: با تایید احتمالی ETF بیت کوین نقطه ای توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در ایالات متحده، جریان پول و نقدینگی وارد صنعت کریپتو خواهد شد. او معتقد است که ارزهای دیجیتال به عنوان یک اختراع بزرگ، امور مالی سنتی را تغییر خواهند داد و با پذیرش قانونی آن، خرید بیت کوین برای مردم و سرمایه گذاران آسان تر از همیشه خواهد بود.

پذیرش بیت کوین توسط بانک ها

گذار از عصر بانکداری متمرکز با سابقه چندین قرن به بانکداری غیرمتمرکز مبتنی بر بلاک چین بدون ایجاد پلی برای این دنیای بهتر و شفاف تر امکان پذیر نخواهد بود. در حال حاضر بخش بزرگی از مردم، بنگاه‌ها، شرکت‌ها و فعالان اقتصادی امروزه همچنان به بانکداری سنتی اعتماد دارند و از خدمات آن برای انجام امور مالی خود استفاده می‌کنند. راز ایجاد این پل در موضوع مهم «تقاضای مشتری» نهفته است.

در واقع مکانیزمی که سال ها با تغییرات اندک مسیر مشخص خود را طی کرده است بدون درخواست و فشار مشتریان مسیر خود را تغییر نمی دهد. مشتریان می توانند با درخواست از بانک برای خدمات جدید مورد نیاز خود، این موسسه متمرکز را برای تغییر مسیر تحت فشار قرار دهند. برای حفظ مشتریان و جلوگیری از خروج سرمایه و ورشکستگی، بانک در نهایت تسلیم خواسته های مشتریان می شود. در حال حاضر چه اتفاقی می افتد.

تا پایان جولای ۲۰۲۳، تحقیقات وب سایت CoinGecko نشان می دهد که ۷۴ درصد از ۵۰ بانک برتر جهان از طریق همکاری با صرافی های قانونی، خدمات معاملات ارز دیجیتال را ارائه می دهند. بانک های دیگری نیز اخیرا وارد این عرصه شده اند. به این جرگه، به عنوان مثال، بانک بین المللی Raiffeisenlandes، شعبه اتریش گروه بانکی Raiffeisen، گروه بانکداری اسپانیایی Santander، بانک DZ به عنوان سومین بانک آلمانی، ششمین بانک سوئیسی Hypothekarbank Lenzburg و بزرگترین سرمایه گذاری ژاپنی به این جرگه پیوسته اند. بانک نومورا در ماه های اخیر

علاوه بر این، توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی یا CDBC تأثیر بسزایی در دیجیتالی شدن فرآیندهای مالی سنتی، قابل برنامه‌ریزی کردن پول، شفاف‌سازی فرآیندهای مالی و از همه مهم‌تر «آشنایی مردم» با عملکرد ارزهای دیجیتال دارد. این موضوع اکنون در دستور کار بسیاری از کشورها قرار دارد. از کشور خودمان ایران با پروژه «رمز ریال» تا گرجستان و پروژه «کامیون دیجیتال» و قزاقستان و پروژه «تنگه دیجیتال».

پذیرش ارزهای دیجیتال در مراکز اقتصادی

هرچه قانونگذار سریعتر و شفاف تر قوانین را تدوین کند، توسعه دهندگان و شرکت ها آرامش بیشتری خواهند داشت و شرایط روشن تری برای ورود به حوزه محصولات و خدمات مرتبط خواهند داشت. به عنوان مثال، در ژوئن سال جاری، دولت ژاپن با هدف ایجاد مقررات شفاف در مورد استیبل کوین، قانون خدمات پرداخت این کشور را بازنگری کرد. نتیجه این اتفاق آغاز فعالیت سیرکل (ناشر استیبل کوین دلار آمریکا) در روزهای اخیر در این کشور یعنی با فاصله زمانی تقریبی ۶ ماه نسبت به قانونگذار بود.

یا در مورد دیگری، یک ماه پیش، زمانی که سازمان خدمات مالی دبی موافقت کرد که ریپل و تن کوین را در لیست ارزهای رمزپایه پشتیبانی شده خود قرار دهد، آنها نتیجه تلاش‌های نظارتی شفاف خود در سال‌های گذشته را مشاهده کردند. شناسایی این ارزهای رمزپایه در مرکز مالی بین المللی دبی امکان استفاده بیش از ۴۰۰۰ شرکت مستقر در این حوزه را فراهم کرده است که قطعاً به مزایای این ارزهای دیجیتال و شبکه های بلاک چین برای توسعه اقتصاد می افزاید.دبی دیجیتال دیجیتال . خیلی مهم.

تسلط بر بیت کوین

اکتبر امسال به دلیل تاییدیه های اولیه برای راه اندازی ETF بیت کوین نقطه ای و افزایش مشارکت نهادی، ماه بزرگی برای صنعت کریپتو بود. بیت کوین (BTC) بیش از ۲۸ درصد در ماه افزایش یافته است و عملکرد سال تا به امروز آن حدود ۱۰۸ درصد افزایش یافته است. این افزایش قیمت باعث شد تا بیت کوین بر بازار ارزهای دیجیتال مسلط شود. شاخص زیر که درصد ارزش بازار بیت کوین را نسبت به ارزش کل بازار نشان می دهد، در اکتبر سال جاری به ۵۳ درصد رسید و به بالاترین حد خود از آوریل ۲۰۲۱ رسید:

همبستگی با طلا

با توجه به کاهش عرضه قابل معامله بیت کوین در بحبوحه علاقه فزاینده به سرمایه گذاری در این بازار به ویژه از سوی محافظه کاران سنتی، اطمینان دارندگان به ادامه این روند بی اساس به نظر نمی رسد. به دنبال تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و عدم اطمینان سیاست‌های کلان اقتصادی در ایالات متحده، جذابیت بیت کوین به عنوان طلای دیجیتال را می‌توان با تغییر همبستگی آن با دارایی‌های سنتی ارزیابی کرد. همبستگی ۳۰ روزه بین بیت کوین و طلا در ماه اکتبر به طور متوسط ​​۰.۶۵ بود که نشان دهنده الگوهای حرکتی مشابه در قیمت این دو دارایی محبوب است. در حالی که همبستگی ۳۰ روزه در نوامبر کاهش یافت، روند ۹۰ روزه بدون تغییر باقی ماند:

020907

پیشنهاد سود

طبق داده‌های گلاس‌نود، ۸۳ درصد از کیف‌پول‌های بیت‌کوین در حال حاضر سود می‌کنند. بر اساس این شاخص ۱۴.۹۸ درصد زیانده و ۱.۳۵ درصد در تعادل هستند. این خبر با توجه به رشد بازار و افزایش قیمت ها مثبت تلقی می شود. اما از سوی دیگر، ریسک پس‌انداز سود توسط دارندگان افزایش می‌یابد و ممکن است به فشار برای فروش آنها به بازار ختم شود:

با توجه به استقبال روزافزون بیت کوین و سپس اتریوم و برخی دیگر از ارزهای دیجیتال توسط نهادهای قانونگذار، بازارهای مالی، بانک ها و مراکز اقتصادی، چشم انداز پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال بیش از هر زمان دیگری واقعی به نظر می رسد. شاخص ها نشان دهنده رشد بیت کوین، تسلط آن در شبکه و رضایت بیشتر دارندگان از کسب سود هستند. اگرچه ممکن است هنوز فراز و نشیب های زیادی در راه بازار وجود داشته باشد. اما آنچه مشخص است تغییر نگرش عمومی نسبت به پذیرش حداکثری است.

020907

منبع اکو ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml