بیرانوند تنها نیست؛ گل‌های از راه دوری که دروازه‌بانان مطرح جهان خورده‌اند/ بوفون، تراشتگن و کورتوا هم غافل‌گیر شده‌اند! +ویدیو

گل از راه دور

گل‌هایی که برخی از سنگربان‌های بزرگ دنیا از فواصل دور خورده‌اند را مرور می‌کنیم.

به بهانه گلی که علیرضا بیرانوند در دیدار پرسپولیس مقابل آلومینیوم از میانه‌های میدان دریافت کرد، برخی از گل‌هایی که سنگربان‌های بزرگ دنیا از فواصل دور خورده‌اند را مرور می‌کنیم.

مانوئل نویر از استانکوویچ/ بایرن – اینتر

مانوئل نویر سنگربان بایرن‌مونیخ زمانی که در شالکه حضور داشت گلی عجیب مقابل اینتر دریافت کرد. اینتر و شالکه در سال ۲۰۱۱ در دور رفت یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم رفتند. در ۳۰ ثانیه ابتدایی بازی استبان کامبیاسو در لبه محوطه جریمه توپی را برای دیگو میلیتو فرستاد. مهاجم قصد داشت پاس را جمع کند که نویر از محوطه خود بیرون آمد و با ضربه سر شیرجه‌ای آکروباتیک توپ را دفع کرد، توپ به وسط میدان رسید و دیان استانکوویچ فرصت‌طلب آن توپ را به درون دروازه شالکه فرستاد.

جانلوئیجی بوفون از شوچنکو/ یوونتوس – میلان

جانلوئیجی بوفون اسطوره فوتبال ایتالیا و یوونتوس در دسامبر ۲۰۰۱ گلی خاطره‌انگیز از آندری شوچنکو و میلان دریافت کرد. شِوا از گوشه سمت راست بیرون محوطه جریمه توپی را به صورت بلند و مواج به گوشه دروازه یووه فرستاد و کاری از دست بوفون که جایگیری بدی داشت، برنیامد.

تیبو کورتوا از چارلی آدام/ چلسی – استوک‌سیتی

چارلی آدام هافبک استوک‌سیتی در سال ۲۰۱۵ از میانه میدان دروازه چلسی را در استمفوردبریج باز کرد؛ تیبو کورتوا به سمت توپ شیرجه زد اما در حالی که در فاصله بسیار زیادی از آدام قرار داشت موفق به مهار توپ نشد.

آندره تراشتگن از فلورنتسی/ بارسلونا – رم

سپتامبر ۲۰۱۵ در دیدار رفت از مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، بارسلونا در دیدار مقابل رم در حالی با تساوی ۱-۱ متوقف شد که گل حریف را الساندرو فلورنتسی از گوشه سمت راست و کمی جلوتر از میانه‌های میدان به قعر دروازه مارک‌آندره تراشتگن فرستاد.

دیوید سیمن از نعیم/ آرسنال – رئال ساراگوسا

در حالی که فینال جام برندگان جام در سال ۱۹۹۵ در پارک دو پرنس با تساوی ۱-۱ در وقت اضافه پیش می‌رفت نعیم بازیکن رئال ساراگوسا پا به میدان گذاشت و یکی از بهترین گل‌های تاریخ فینال اروپا را به ثمر رساند. دیوید سیمن که مبهوت شده بود فقط توانست با نوک انگشتانش توپ را لمس کند.

شما پس از دیدن گلی که بیرانوند در بازی مقابل آلومینیوم اراک دریافت کرد، چه شوت از راه دور غافل‌گیرکننده‌ای را به خاطر می‌آورید که یک دروازه‌بان بزرگ را به زانو درآورده بود؟

در همین ارتباط بخوانید: بازوبند به بیرانوند نساخت/ دلیل گل‌های بدی که ستاره پرسپولیس دریافت می‌کند، چیست؟

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml