بیشترین کاهش قیمت بیت کوین در ۴ ماه گذشته

بیت کوین در ۲۰ دسامبر بدترین کاهش روزانه خود را تجربه کرد و بیش از ۳۰۰۰ دلار سقوط کرد.

به گزارش اخبار تایمز، بیت کوین در روز دوشنبه (۲۰ دسامبر) شدیدترین افت خود را در چهار ماه گذشته تجربه کرد. بزرگترین ارز دیجیتال جهان در این روز شاهد افت ۵.۷ درصدی قیمت بود که بزرگترین کاهش قیمت روزانه این ارز دیجیتال از ۱۸ آگوست (۲۷ مرداد) است.

با این حال، طبق گزارش بلومبرگ، بیت کوین توانست تا حدی این افت قیمت را جبران کند و ارزش خود را به ۴.۶ درصد کاهش دهد. بیت کوین در ساعت ۹:۵۷ صبح روز دوشنبه به وقت نیویورک با کاهش افت قیمت، با قیمت ۴۱۸۷۸ دلار معامله شد.

به غیر از بیت کوین، اکثر ارزهای دیجیتال اصلی در بازار ضرر کردند، به طوری که ۱۰۰ ارز دیجیتال برتر در بازار ارزهای دیجیتال بیشترین کاهش قیمت خود را از ۱۴ نوامبر تجربه کردند.
این ارقام نشان می‌دهند که حدود ۴۰۵ میلیون دلار در موقعیت‌های معاملاتی ارزهای دیجیتال که روی قیمت‌های بالاتر شرط می‌بندند، در ۲۰ دسامبر منحل شدند که بالاترین رقم از اواسط سپتامبر است.
بیت کوین امسال به دلیل گمانه زنی ها در مورد تایید صندوق های قابل معامله در مبادلات برای این ارز دیجیتال افزایش قابل توجهی در ارزش داشته است که به معنای افزایش چشمگیر سرمایه گذاری مستقیم در آن خواهد بود. همچنین احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در سال ۲۰۲۴ یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت این ارز دیجیتال بوده است. بیت کوین امسال قیمت خود را بیش از ۱۵۰ درصد افزایش داده است.
پیام بانک مرکزی آمریکا در نشست بعدی خود که در روزهای آینده برگزار خواهد شد و اینکه چگونه سیاست این بانک در مورد نرخ بهره می تواند تغییر قابل توجهی در قیمت بیت کوین ایجاد کند. اگر لحن فدرال رزرو کاهش نرخ بهره در اوایل سال ۲۰۲۴ باشد، بیت کوین می تواند شانس خود را دوباره امتحان کند و مرز ۴۵۰۰۰ دلاری را که چندی پیش مدیریت کرده بود بشکند.

آخرین قیمت بیت کوین و اتریوم

بر اساس داده های سایت Investing، قیمت بیت کوین در روز دوشنبه (۲۰ دسامبر) از ۴۰۵۰۴ دلار تا ۴۳۸۰۶ دلار متغیر بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۳ به وقت ایران با قیمت بیش از ۴۰۵۰۰ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن بیش از ۳۲۰۰ دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش بیت کوین در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸.۳۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۳ درصد کاهش داشته است.

علاوه بر این، قیمت اتریوم در همان روز از ۲۱۶۴ دلار به ۲۳۵۵ دلار در نوسان بود. این ارز دیجیتال تا حدود ساعت ۲۳ به وقت ایران با قیمتی بیش از ۲۱۶۰ دلار معامله می شد. تغییرات قیمت اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته منفی بوده و قیمت آن حدود ۲۰۰ دلار کاهش یافته است. حجم تراکنش اتریوم در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶.۱۶ میلیارد دلار بوده و ارزش این ارز دیجیتال نسبت به هفته گذشته ۲ درصد کاهش داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml