تاثیر کلیک بر سئو

اگر در دنیای سئو یا دیجیتال مارکتینگ فعالیت داشته باشید، با CTR یا نرخ کلیک آشنایی دارید. مبحث مهمی در دنیای سئو که اهمیت ویژ‌ه‌ای برای افزایش بازدید سایت دارد. وب سایت‌هایی که نرخ کلیک بالایی دارند، رتبه‌های خوبی هم از گوگل دریافت می‌کنند. این خود نشان دهنده تاثیر کلیک بر سئو است. اما چطور کلیک بر روی سئو تاثیر می‌گذارد؟ چطور کاری کنیم که به صورت طبیعی یا ارگانیک نرخ کلیک سایتمان بالا برود؟ در ادامه بیشتر با این مسائل درگیر خواهیم شد.

کلیک بر سئو چه تاثیری دارد؟

یکی از عواملی که در افزایش رتبه سایت نباید دست کم گرفت، تاثیر کلیک بر سئو است. فرض کنید صاحب سایتی هستید که کاربران مختلف در هر صفحه که لینک سایت شما را ببینند، روی آن کلیک کنند. گوگل در اولین قدم سایت شما را محبوب کاربران در نظر گرفته و به شما امتیاز می‌دهد.

اگر این رفتار کاربران تکرار شده و افرادی که وارد سایت‌تان می‌شوند برای مدت زمانی در آن بمانند، امتیازهای بیشتری نیز دریافت می‌کنید. این امتیاز هم به عنوان نرخ کلیک ارگانیک محاسبه شده و رتبه شما در صفحات گوگل را ارتقا می‌بخشد. اگر بتوانید به کمک سئو کاری کنید کاربران روی لینک وب سایت شما کلیک کنند، سایت خود را بهینه کرده‌اید و نرخ کلیک ارگانیک خودد را بالا برده‌اید.

افزایش نرخ کلیک به روش ارگانیک

اگرچه روش‌هایی مانند افزایش نرخ کلیک به کمک تبلیغات کلیکی و … وجود دارد، اما می‌توانید با روش ارگانیک هم این کار را انجام دهید. سئوی خود را ارتقا دهید و شانس دیده شدن خود را بیشتر کنید. در ادامه به چند مورد از محبوب‌ترین روش‌ها می‌پردازیم.

عنوان‌های کلیک خور بنویسید

عنوان محتوایی که می‌نویسید، اولین چیزی است که کاربران در گوگل آن را می‌بینند. از عنوان‌هایی استفاده کنید که کلیک خور داشته باشند. این نوع عنوان‌ها جذاب هستند و کنجکاوی مخاطب را بر می‌انگیزند. به طوری که او را وادار می‌کنند روی عنوان شما کلیک کند تا کنجکاوی خود را رفع کند.

یا سعی کنید عنوان‌های جنجالی بنویسید. عنوان‌هایی که می‌دانید مردم دوست دارند آن را ببینند. ترندها را هم از دست ندهید که عنوان‌های جذاب زیادی می‌توان از آن پیدا کرد.

از کلمات کلیدی هدف استفاده کنید

بزرگ‌ترین لطفی که به خودتان و سئوی سایتتان می‌توانید بکنید، استفاده از کلمات کلیدی است که دقیقا به کارتان مرتبط است و دقیقا مردم آن را سرچ می‌کنند. با ابزارهای متنوعی که در اختیارتان قرار گرفته بگردید و کلمات کلیدی را پیدا کنید که دقیقا تارگت خدمات/محصولات شما است. با همین یک مورد شانس دیده شدن را افزایش می‌دهید.

از عنوان‌های بلند استفاده کنید

مورد بعدی که می‌توانید تاثیر کلیک بر سئو را به کمک آن افزایش دهید، استفاده از عنوان‌های بلند است. عنوان‌های دم دراز یا لانگ تیل‌ها یکی از قدرتمندتر عناوینی هستند که می‌توانید از آن استفاده کنید. اگر در ابتدای راه هستید یا در حوزه‌های پر رقابت فعالیت دارید، تاثیر این نوع کلمات کلیدی را خواهید دید. به خودی خود نرخ کلیک شما را بالا می‌برند.

توضیحات متا تاثیرگذار بنویسید

همین حالا یک عبارت را در گوگل سرچ کنید. بعد از عنوان محتواهای وب سایت‌ها، یک توضیح کوتاه دیده می‌شود. این همان توضیحات متا است. هرچه هوشمندانه‌تر توضیحات متا را بنویسید، بیشتر کاربران را ترغیب می‌کنید تا روی عنوان سایت شما کلیک کنند.

توضیحات متا باید کوتاه، مختصر و مفید نوشته شوند و در عین حال نشان دهند که مخاطب قرار است در محتوا چه چیزی ببیند. برای نوشتن این بخش خلاقیت به خرج داده و کمی استراتژی داشته باشید.

محتواهای باکیفیت تولید کنید

کیفیت و کیفیت و کیفیت همیشه اولین و آخرین سنگر یک سایت خوب، محتواهای باکیفیت است. تمام سئو و کلیک‌هایی که می‌خواهید به لطف آن دریافت کنیم به دلیل همین محتوا است. فرقی ندارد محتوای شما صوتی، تصویری یا متنی یا ترکیبی از هر سه است؛ بهترین چیزی که می‌توانید را به مخاطب ارائه دهید تا متوجه تاثیرات شگفت‌انگیز آن باشید.

از ابزارهای شبیه‌ساز کلیک استفاده کنید

همیشه راهی هست که از همه ساده‌تر است و در عین حال سریع‌تر هم شما را به نتیجه مطلوب می‌رساند. برای افزایش تاثیر کلیک بر سئو و حتی ایجاد تاثیرات عمیق می‌توانید از ابزارهای شبیه‌ساز کلیک استفاده کنید.

یکی از ابزارهای هوشمند و کارآمد این روزها، ربات افزایش ورودی گوگل کاربر مجازی است. این ربات به طوری طراحی شده تا رفتار کاربران را کاملا شبیه‌سازی کرده و درست عین یک کاربر واقعی روی لینک شما در نتایج گوگل کلیک می‌کند، وارد سایت می‌شوند، اسکرول می‌کند و حتی لینک‌های داخلی را بررسی می‌کند.

نرم‌افزار مجهز به قابلیت تغییر آی پی است و هر بار که وارد سایت شما می‌شود، آی پی جدیدی دارد. خزنده‌های گوگل ربات کاربر مجازی را به عنوان کاربران مختلف با آی پی‌های متفاوت تشخیص داده و امتیاز نرخ کلیک شما را افزایش می‌دهد.

سخن آخر

تاثیر کلیک بر سئو بیش از چیزی است که بنظر می‌رسد. راه‌های زیادی از جمله راه‌های دستی، راه‌های پولی و استفاده از ابزارهایی که روند کار را اتوماتیک می‌کنند وجود دارد که به لطفشان می‌توانید نرخ کلیک خود را افزایش دهید و امتیاز بیشتری از گوگل دریافت کنید. در این مطلب سعی کردیم در مورد چند راهکار عملی صحبت کنیم و به شما ابزارهای کارآمد را معرفی کنیم. امیدواریم که بتوانید از آن‌ها کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml