تاج و قلعه نویی پای درس چهره سرشناس فوتبال جهان; خوب اما دور از ایده آل/ کاپلو در انتظار ماست، مربیان ملی علاقه ای ندارند!

فابیو کاپلو در سمیناری دو روزه در آذربایجان قرار است آخرین متد روز جهانی فوتبال را به دعوت شدگان این کلاس آموزش دهد.
به گزارش پایگاه خبری اخبار تایمز؛ اولین سمینار بین المللی دانش فوتبال با حضور فابیو کاپلو مربی سرشناس فوتبال در روزهای دوم و سوم آذرماه به میزبانی باشگاه رکورد جمهوری آذربایجان و موسسه فیلم سبزآفرنگ باکو برگزار می شود. در این سمینار ۲ روزه کاپلو با حضور امیر قلعه نویی و مهدی تاج که از فدراسیون آذربایجان دعوتنامه دریافت کرده اند به آموزش جدیدترین متد مدرن فوتبال می پردازد.
سمینارها و کلاس های افزایش دانش در سراسر جهان رایج است. به خصوص در کشورهایی که فوتبال به طور کامل توسعه نیافته است، از جمله آذربایجان و بسیاری از کشورهای حاشیه خلیج فارس که نیاز به بالا بردن سطح علمی خود دارند.
در فوتبال ایران البته نیاز به تقویت علم، دانش و بالا بردن سطح فنی مربیان چندان احساس نمی شود. چون اگر غیر از این بود بزرگانی مثل کاپلو یا ونگر در کنار تمام سفرهایشان به اقصی نقاط دنیا یکباره به ایران می آمدند و به مربیان ما آموزش می دادند. دلیل آن در کشور ما کاملاً روشن و بی سابقه است. در دهه ۸۰ فدراسیون فوتبال به مدیریت صفایی فراهانی یکی از مدرسان فیفا را به ایران آورد، اما تعداد افرادی که قصد حضور در آن کلاس را داشتند کمتر از تعداد انگشتان یک دست بود!
می دانیم که در مکانی زندگی می کنیم که مردم اغلب در هر زمینه ای بر همه چیز مسلط هستند. ما در سرزمینی نفس می کشیم که مردم آن طرفدار پرادا هستند و همه چیز را می دانند! در فوتبال ایران به ندرت عشق به یادگیری و ارتقای سطح دانش و فرهنگ وجود دارد. شاید به همین دلیل است که بسیاری از چهره های سرشناس این فوتبال که اکنون به همین سن رسیده اند، مدرک مربیگری حرفه ای درجه یک ندارند.
حضور تاج و قلانوی در سمینار ویژه کاپلو در جمهوری آذربایجان را به فال نیک می دانیم. هر چند این واقعیت را می دانیم که سن یادگیری و آموزش امثال قلانوی و تاج برای حضور در این کلاس ها گذشته است و هیچ انسان باهوشی در دنیا در عرض دو روز آن را نمی داند. چنین کلاس هایی برای کسب تجربه و تغییر روحیه برای یک سفر کوتاه بد نیست اما بهتر است در آینده به فکر بالا بردن سطح فنی و علمی مربیان جوان ایرانی باشیم و از هم اکنون برای این امر برنامه ریزی کنیم.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml