سرانجام تاریخ نهایی افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی گفت: یکسان سازی حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم توسعه به تصویب برسد تا دولت موظف به اجرای آن باشد.

به گزارش اخبار تایمز؛ سقف و کف حقوق بازنشستگان اعلام شد. حقوق بازنشستگان یک موضوع بسیار مهم در یک جامعه است. متاسفانه حقوق بازنشستگان با تورم همخوانی ندارد. صحبت های جدیدی درباره افزایش حقوق بازنشستگان مطرح شده است. در متن زیر آخرین اخبار مربوط به زمان واریز حقوق بازنشستگان را می خوانید.

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرایی می شود؟

یکی از اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی گفت: یکسان سازی حقوق بازنشستگان باید در برنامه هفتم توسعه به تصویب برسد تا دولت موظف به اجرای آن باشد.

سید مهدی فرشادان با تاکید بر اینکه باید در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه یکسان سازی حقوق بازنشستگان به تصویب برسد، اظهار داشت: موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه ششم توسعه مطرح شد و بر این اساس، حقوق یک بازنشسته باید ۸۵ درصد حقوق یک فرد شاغل باشد.

وی بیان کرد: این امر باید در برنامه هفتم توسعه به تصویب برسد تا دولت موظف به اجرای آن و اختصاص بودجه برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سنواتی شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی خاطرنشان کرد: طبق ماده ۳۰ قانون برنامه ششم توسعه، دولت باید ظرف ۵ سال حقوق بازنشستگان را یکسان می کرد، اما در این چند سالی که از آن زمان گذشته است. در اجرای برنامه ششم، دولت مبلغ ناچیزی را برای یکسان سازی حقوق بازنشستگان اختصاص داده است. تساوی حقوق بازنشستگان باید به طور کامل اجرا شود.

نماینده مردم سنندج در شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید وضعیت معیشتی بازنشستگان بهبود یابد، تصریح کرد: با توجه به تورم و شرایط اقتصادی جامعه، بازنشستگان تحت فشار هستند و لازم است حقوق یکسان شود.

وی با اشاره به پیش بینی افزایش تدریجی سن بازنشستگی برای رفع ناهماهنگی صندوق های بازنشستگی در لایحه برنامه هفتم توسعه، گفت: سن بازنشستگی در قانون قید شده است و افراد شاغل برنامه ریزی می کنند که در چه سالی بازنشسته شوند.

سرانجام تاریخ نهایی افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شد

فرشادان تاکید کرد: برای رفع مشکل صندوق های بازنشستگی نباید چهره مشکل را پاک کنیم و با افزایش سن بازنشستگی به افرادی که سال ها کار کرده اند و اکنون در آستانه بازنشستگی هستند ظلم کنیم. بر این اساس مخالف افزایش تدریجی سن بازنشستگی هستم.

حاجی دلیگانی گفت: بحث (تناسب سازی) بازنشستگان لشکری و کشوری است در حالی که بیشتر بازنشستگان مربوط به تامین اجتماعی است.

نماینده مردم شاهین شهر در مجلس بر لزوم تناسب حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاکید کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی (نماینده مردم شاهین شهر و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس) در جلسه علنی صبح دیروز (چهارشنبه ۲۸ مهرماه) شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در تذکر شفاهی به دولت و نمایندگان مجلس: بر اساس ماده (۱۰۶) آیین‌نامه داخلی مجلس: «رئیس مجلس می‌تواند در هر جلسه قبل از ورود به دستور، حوادث مهم و فوری روز را به اطلاع نمایندگان برساند. مجلس باید از آن آگاه باشد، اکنون باید چند نکته مهم را در نظر گرفت.

وی افزود: همچنین بحث مربوط به مستمری بگیران کشوری بود که شما به آن رسیدگی کردید و بیان کردید که باید بین مجلس و دولت توافق شود. آنچه من می دانم این است که این موضوع در مورد بازنشستگان لشکری و کشوری است در حالی که اکثریت بازنشستگان مربوط به تامین اجتماعی است و اگر در مرحله قبل تناسب برای آنها انجام می شد نوع حسابداری که انجام می شد صحیح نبود. یعنی افرادی که بیشتر دریافت کردند مزایای بیشتری دریافت کردند و افرادی که حداقل ها را دریافت کردند مزایای کمتری دریافت کردند در حالی که این بسته باید کامل باشد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از موافقت ضمنی دولت با اجرای همسان سازی در طول برنامه خبر داد.

محسن زنگنه، سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در حاشیه جلسه علنی امروز (سه شنبه ۲۷ مهرماه) مجلس و در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت یکسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: : دیشب جلسه ۳ ساعته رئیس شورای اسلامی با رئیس کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

وی افزود: در نهایت جمع بندی اولیه این بود که در طول برنامه هفتم توسعه بتوانیم بحث تناسب حقوق بازنشستگان را تکمیل کنیم و هدف گذاری شد تا پایان سال شاهد تحقق این موضوع باشیم.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه گفت: موضوع مهم دیگر انجام اصلاحات ساختاری لازم در صندوق های بازنشستگی برای حل مشکل ورشکستگی صندوق های بازنشستگی بود.

بند «ب» ماده ۱۲ برنامه ششم توسعه، سازمان تامین اجتماعی را موظف به اجرای تناسب حقوق بازنشستگان کرده است. همسان سازی حقوق بازنشستگان در حال حاضر در چه مرحله ای است؟

طبق روال هر سال حقوق بازنشستگان در ابتدای سال جدید اندکی افزایش می یابد. حقوق بازنشستگان مانند سایر حقوق ماهانه پرداخت می شود. مجلس با افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۲ موافقت کرده و طبق اخبار اخیر مبنی بر حقوق بازنشستگان و میزان افزایش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از سوی کمیسیون تلفیق حاکی از آن است که در نهایت حقوق بازنشستگان در سال جاری افزایش و یکسان خواهد شد.

علی دهقانکیا در پاسخ به این سوال که آیا بر اساس مصوبه شورای عالی کار حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش می یابد یا خیر، اظهار داشت: با توجه به پیگیری های انجام شده و قول مسولان سازمان تامین اجتماعی خداوند متعال مایلیم حقوق بازنشستگان این سازمان عملیاتی افزایش یابد.

وی افزود: بر این اساس به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی براساس مصوبه شورای عالی کار (افزایش ۲۵ درصدی حداقل حقوق بگیران و ۲۱ درصدی برای سایر رده ها) پرداخت می شود.

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: طبق پیگیری های انجام شده قرار است مابه التفاوت افزایش حقوق مستمری بگیران به حساب بازنشستگان تامین اجتماعی واریز شود.

قالیباف هم به ماجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان ورود کرد

محمدباقر قالیباف در پاسخ به تذکر نمایندگان در خصوص حقوق بازنشستگان گفت: جلسه ای بین دولت و مجلس در خصوص یکسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه برگزار شد و توافق صورت گرفت. ”

به گزارش جهان صنعت نیوز، این روزها لایحه برنامه هفتم توسعه در شورای اسلامی در حال بررسی است. یکی از موضوعات بحث برانگیز و داغ در این لایحه، یکسان سازی حقوق بازنشستگان است. در برنامه ششم بود. اما در برنامه هفتم حذف شده است. موضوعی که با انتقاد جدی نمایندگان مواجه شده است.

تا جایی که حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا روز گذشته در تذکری شفاهی گفت. وی خواستار توجه به یکسان سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه شد.

حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی امروز در صحن علنی مجلس گفت. موضوع مهم دیگر توجه به یکسان سازی حقوق بازنشستگان و کارمندان در لایحه برنامه هفتم توسعه است. رئیس مجلس از تشکیل جلسه ای با دولت در این زمینه خبر داد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان باید بسته کاملی باشد

وی تاکید کرد: در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان معمولا به بازنشستگان کشوری و ارتشی توجه می شود. در حالی که اکثریت بازنشستگان. تامین اجتماعی هستند. همسان سازی حقوق بازنشستگان باید یک بسته کامل باشد.

محمدباقر قالیباف در واکنش به تذکر این نماینده گفت. جلسه دولت و مجلس در خصوص یکسان سازی حقوق بازنشستگان در لایحه برنامه هفتم توسعه برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml