تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

آمریکا دور جدیدی از تحریم ها را علیه ایران اعمال کرد که بیش از ۲۰ فرد و نهاد را هدف قرار داد.

به گزارش اخبار تایمز؛ وزارت خزانه داری آمریکا ۲۰ فرد و نهاد مرتبط با ایران را به دلیل مشارکت در شبکه های مالی مرتبط با امور نظامی تحریم کرد.

بر اساس اعلام وزارت خزانه داری آمریکا، وزارت کنترل دارایی های خارجی بیش از ۲۰ فرد و نهاد را به دلیل مشارکت در شبکه های تسهیل مالی وزارت دفاع و تدارکات نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح و … تحریم کرد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای جداگانه مدعی شد که فروش کالاهای ایرانی از طریق شبکه‌ای از شرکت‌های مستقر در خارج از کشور، درآمدی را فراهم می‌کند که به دولت کمک می‌کند به حمایت از گروه‌هایی مانند حماس و حزب‌الله ادامه دهد.

این وزارتخانه در ادامه افزود: موسسات نظامی ایران و شرکای تجاری آنها این فروش را امکان پذیر کرده و از سیستم مالی بین المللی برای کسب درآمد استفاده می کنند.

در این بیانیه آمده است که ایران از این درآمد غیرقانونی برای حمایت از درگیری و گسترش خشونت در سراسر خاورمیانه استفاده می کند و ایالات متحده همچنان به اختلال در حمایت مالی ایران از این روند ادامه خواهد داد.

بر اساس آنچه شبکه غیرقانونی مالی نظامی ایران اعلام کرد، شرکت سپهر انرژی جهان، مجید اعظمی مدیر آن و الیاس نیرومند توماج که تسهیل کننده فروش کالاهای ایرانی هستند، هدف وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفتند.

همچنین شرکت بازرگانی پیشرو سانا و سیدعبدالجواد علوی، رئیس هیئت مدیره آن نیز با ادعای مشابهی تحریم شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml