ادامه روند صعودی قیمت طلا و سکه / بازگشت سکه به کانال ۲۹ میلیون تومان

قیمت طلا و سکه امروز روندی افزایشی داشت. دلار در دومین روز بازگشایی بازارها پس از یک هفته تعطیلی روندی صعودی داشته و بار دیگر به کانال ۵۰ هزار تومان نزدیک می شود.

امروز سه شنبه ۱۰ مردادماه قیمت طلا و سکه امامی در حال افزایش است. قیمت دلار که در هفته گذشته در نوسان بود، به انتهای کانال ۴۸ هزار تومان رسیده، با بازگشایی بازارها افزایش یافته و امروز به حدود ۴۶ هزار و ۸۵۰ تومان رسیده است. این شرایط روند قیمتی بازار داخلی طلا را نیز افزایش داده است در حالی که امروز قیمت طلا در حال کاهش است.

در بازار داخلی قیمت طلا با روندی صعودی به دو میلیون و ۳۸۰ هزار تومان رسیده است. حدود ۱۲ هزار تومان بیشتر از دیروز.

آخرین نرخ نقدی سکه امامی در زمان نگارش این خبر ۲۹ میلیون و ۹۵ هزار تومان است; ۴۹۴ هزار تومان بیشتر از دیروز. اما نرخ نقدی سکه بهار آزادی به ۲۵ میلیون و ۸۸۳ هزار تومان رسیده است که نسبت به روز گذشته ۱۱ هزار تومان کاهش داشته است.

بر این اساس حباب سکه امامی با ۴۸۴ هزار تومان افزایش نسبت به روز گذشته به ۶ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان رسیده است. اما حباب سکه بهار آزادی سقف ۳۶ هزار تومانی خود را تجربه کرده و به دو میلیون و ۹۳۴ هزار تومان رسیده است.

ادامه روند صعودی قیمت طلا و سکه / بازگشت سکه به کانال 29 میلیون تومان

قیمت و حباب انواع سکه

همچنین در چهارمین روز هفته، نیم سکه با قیمت ۱۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می شود. ۲۰۰ هزار تومان بیشتر از دیروز. حباب نیم سکه نیز با ۱۷۹ هزار تومان افزایش به ۴ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان رسیده است.

ربع سکه امروز ۲۰۰ هزار تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و با نرخ ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله می شود. همچنین حباب آن نسبت به روز گذشته ۱۹۱ هزار تومان افزایش داشته و به ۴ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان رسیده است.

اما قیمت سکه گرمی به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسیده است. بدون تغییر نسبت به روز قبل حباب این سکه نیز با کاهش چهار هزار تومانی به سه میلیون و ۴۷۵ هزار تومان رسیده است.

روند نزولی قیمت طلا

اما امروز قیمت جهانی طلا در حال کاهش است. البته بازار طلای ایران به جای اینکه تحت تاثیر قیمت ها در بازار جهانی طلا باشد، بر اساس شرایط بازار دلار در داخل ایران حرکت می کند. با وجود این یکی از متغیرهای تاثیرگذار بر این بازار همین قیمت ها در بازار جهانی است. کارشناسان این نسبت را برای دلار ۷۰ درصد و برای طلای جهانی ۳۰ درصد می دانند.

این روزها اونس روندی نوسانی دارد. طلای جهانی در ۳۰ روز گذشته حدود ۲.۲۲ درصد افزایش قیمت داشته است.

ادامه روند صعودی قیمت طلا و سکه / بازگشت سکه به کانال 29 میلیون تومان

امروز اما قیمت طلا در بازارهای جهانی رو به کاهش است. اونس در زمان نگارش این گزارش به حدود ۱۹۵۶.۷۱ دلار رسید که به معنای کاهش حدود ۰.۳۸ درصدی قیمت طلا در بازارهای جهانی است.

در نیمه اول هفته گذشته قیمت جهانی طلا با نوسانات مثبت و بی ثباتی همراه بود. اما پس از جلسه بانک مرکزی و افزایش یک پله ای نرخ سود، قیمت از محدوده دلار ۸۰ به سطح ۱۹۴۲ دلار سقوط کرد و در نهایت با جبران بخشی از زیان خود، به آخرین معاملات خود پایان داد. هفته به قیمت ۱۹۵۹ دلار.

طلا و سکه متاثر از افزایش قیمت دلار

امروز با وجود روند کاهشی قیمت طلا در بازارهای جهانی، در بازار داخلی طلا و سکه روندی افزایشی داشت و سکه امامی به کانال ۲۹ میلیون تومان بازگشت. سکه بهار آزادی البته این روند را دنبال نکرد و قیمت آن با کاهش جزئی همراه شد. افزایش قیمت به غیر از گرمی در سایر نقاط سکه نیز مشاهده شد.

این روند تحت تاثیر افزایش قیمت دلار بر بازار طلا حاکم شد. بازار ارز بازگشت، قیمت دلار خط مقاومتی جدید را شکست و وارد پله های بالای کانال ۴۹ هزار تومان شد.

از جمله اخبار سیاسی، آنچه در هفته جاری بر قیمت دلار تاثیر گذاشت، خبر شکایت ایران از کره جنوبی بود. پیش از این بارها دولت وعده آزادسازی ۷ میلیارد دلار بلوکه شده ایران در این کشور را داده بود، اما اکنون گزارش شده که این کشور قصد آزادسازی منابع بلوکه شده ایران را ندارد و به شکایت ایران رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml