تروریست حرم شاهچراغ: قرار بود با بنزین به نمازگزاران حمله کنم + عکس ۳ تروریست

اولین جلسه دادگاه ۳ عامل دومین حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) برگزار شد.

به گزارش اخبار تایمز؛ اولین جلسه رسیدگی به پرونده متهمان دومین حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع) با حضور متهمان و والدین شهدای این حادثه برگزار شد.

اولین جلسه محاکمه ۳ نفر از عاملان حمله تروریستی اخیر به حرم مطهر شاهچراغ (ع) با حضور متهمان، وکلای مدافع آنها، والدین دو شهید و جمعی از جانبازان و شاهدان حمله تروریستی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی. برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان عمومی و انقلاب استان فارس ضمن قرائت کیفرخواست به تشریح اهداف تفرقه انگیز گروهک تروریستی داعش و ارائه سیاست های شوم استکبار و غرب در برهم زدن امنیت کشور پرداخت. جهان اسلام و بویژه ایجاد ناآرامی در ایران، هدف شوم داعش و عوامل اصلی آن جنایت را کشتار زنان، کودکان و مردان بی دفاع عنوان کرد که در هر دو حمله به حرم شاهچراغ به جهانیان ثابت شد. (عج) در دو سال اخیر.

2023-09-10 08.23.09

متهمان شاهچراغ

اتهامات متهمان پرونده حمله تروریستی حرم شاهچراغ (ع)

نماینده دادستان در ادامه به اتهامات متهم ردیف اول رحمت الله نوروزاف ملقب به اسلم یار پرداخت و اظهار داشت: اتهامات وی مبنی بر جنگ و فساد، عضویت در گروه تروریستی داعش به قصد اقدام علیه امنیت کشور خیانتکار هستند

شیرازیان، نماینده دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، متهمان ردیف دوم و سوم حبیب اله عرب زاده و عمرو اله نظری را به معاونت مفاسد فی الارض و معاونت در محارب، تجمع و تبانی متهم کرد. قصد اقدام علیه امنیت کشور از طریق ارتباط با گروه تروریستی داعش. وی قرائت کرد و افزود: اسناد، دلایل و اظهارات در خصوص اتهامات شامل اظهارات متهم ردیف اول مبنی بر آموزش نظامی و سایر متهمان در ارتباط سازمان یافته با عوامل داعش، اسناد مکشوفه از تلفن همراه متهم ردیف اول، ارتباطات مستمر است. با حضور سرکردگان داعش در خارج از کشور، گزارش ضابطان و دستگیری متهمان ردیف اول در محل جنایت در پرونده موجود است.

وی در پایان دفاع از کیفرخواست صادره بر اساس موازین قانونی از دادگاه خواستار صدور رای و در نظر گرفتن اشد مجازات برای متهم شد.

همچنین رئیس دادگاه با والدین شهدای این حمله تروریستی و جانبازان و مجروحان و شاهدان عینی تماس گرفت و اظهارات آنان را ثبت کرد.

قاضی ساداتی پس از وصول شکایات پرونده، متهم ردیف اول رحمت الله نوروزی را به جایگاه فراخواند و ضمن تشریح مجدد اتهامات خوانده شده در کیفرخواست، از وی خواست تا توضیحات مفصلی در خصوص روند آشنایی ارائه کند. عضوگیری و عضویت در گروه تروریستی تکفیری داعش.

.

نحوه آشنایی متهم ردیف اول پرونده با گروه تروریستی داعش

متهم ردیف اول پس از قرار گرفتن در جایگاه متهم با اشاره به اینکه تابعیت تاجیکستانی دارد، گفت: از طریق یکی از پیام رسان های خارجی و در فضای مجازی و پس از مدتی تحت تاثیر جذب گروهک داعش شدم. یکی در فضای مجازی جذب عقاید و عقاید این گروه شدم که به توصیه و راهنمایی همان شخص در فضای مجازی به ترکیه سفر کردم و با راهنمایی شخصی به نام ” زید» پس از ورود به ایران به عنوان قاچاقچی و ارتباط با مخاطبین تهرانی و قاچاقچیان به سراوان و سپس به پاکستان رفتم. رفتم و بعد از عزیمت به افغانستان در جای نامعلومی در افغانستان آموزش نظامی و کار با سلاح را گذراندم.

بیعت متهم ردیف اول پرونده  با امیر داعش برای حمله به حرم شاهچراغ (ره)

این عضو گروه داعش به چگونگی ورود مجدد خود به ایران و نحوه اسکان و آشنایی با متهم ردیف دوم و سوم پرداخت و افزود: نزدیک به یک ماه با کمک حبیب اله در جوار حرم شاهچراغ (ع) زندگی کردم. عرب زاده و امراله نظری و پس از ارتباط مجدد با سرکرده داعش و تحویل سلاح و بیعت با سرکرده داعش، شامگاه ۳۱ مردادماه دست به حمله تروریستی زدم.

متهم ردیف اول: تصور نمی‌کردم دستگیر شوم

متهم اصلی این پرونده که توسط نیرو‌های مردمی و امنیتی حرم در شب حادثه دستگیر شد گفت: تصور اینکه دستگیر شوم را نداشتم و فکر می‌کردم کشته شوم.

وی ضمن پذیرش اتهامات خود تصریح کرد: تعداد افرادی را که هدف قرار دادم نشمردم و قصدم این بود عملیات را تا آخرین فشنگ موجود در خشاب ادامه دهم.

تهیه بنزین برای آتش زدن نمازگزاران

نوروزاف در خصوص هدفش از تهیه بنزین نیز گفت: امیر داعش به من دستور داده بود تا دو ظرف بنزین تهیه کنم، اما با یک ظرف یک و نیم لیتری بنزین در کوله پشتی وارد شدم، اما پیش آنکه به فرش‌های نمازگزاران برسم و آن‌ها را آتش بزنم دستگیر شدم.

گفتنی است در پایان، رئیس دادگاه با اعلام ختم رسیدگی این جلسه، ادامه رسیدگی به اتهامات سایر متهمان پرونده حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ (ع) را به جلسه آتی موکول کرد.

دومین حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) ۲۲ مرداد امسال انجام شد که عامل اصلی این حمله در محوطه حرم مطهر دستگیر و در ادامه پشتیبان و همدستان وی نیز بازداشت شدند و قرار جلب به دادرسی و کیفر خواست این پرونده نیز یکم شهریورماه در دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی شیراز صادر شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml