تصاویری از پروژه یک تریلیون دلاری عربستان برای جام جهانی که موهای شما را سیخ می کند! / سازه آینه ای شگفت انگیز ۱۱۰ مایلی برای شهر نئوم

طبق دستور محمد بن سلمان، عربستان تا سال ۲۰۳۰ کلانشهر یک تریلیون دلاری خود را تکمیل و به مرکز میزبانی جام جهانی تبدیل خواهد کرد.

به گزارش اخبار تایمز؛ عربستان سعودی امیدوار است میزبان یک کلانشهر جدید به عنوان محل اصلی جام جهانی ۲۰۳۴ باشد. شهر «نئوم» در سال ۲۰۱۷ توسط محمد بن سلمان به عنوان بخشی از چشم انداز ۲۰۳۰ کشور معرفی شد. Neom در نزدیکی دریای سرخ قرار دارد و دارای یک مرکز صنعتی شناور و شهر بندری خواهد بود.

منطقه کوهستانی اطراف آب و هوای متنوعی به شهر می دهد و پیست اسکی تروجان واقع در کوهستان های شهر میزبان بازی های زمستانی آسیایی ۲۰۲۹ خواهد بود. همچنین یک فرودگاه برای اتصال شهر به سایر نقاط جهان ساخته خواهد شد.

پروژه شهر «نئوم» عربستان سعودی

اما قابل توجه ترین چیز در مورد Neom یک ساختار آینه ای بزرگ به نام The Line است. The Line یک ساختمان آینه ای به طول ۱۱۰ مایل، ارتفاع ۵۰۰ متر و عرض ۲۰۰ متر است که نئوم را به سایر نقاط پادشاهی متصل می کند. این ساختار خطی مانند یک شهر بزرگ عمل می کند و وب سایت تبلیغاتی Neom ادعا می کند که ساکنان می توانند تمام وسایل ضروری روزانه خود را «در عرض پنج دقیقه پیاده روی» دریافت کنند. ساکنان خودرو نخواهند داشت و انرژی از منابع خورشیدی و بادی تامین خواهد شد.

تصاویری از پروژه یک‌تریلیون دلاری عربستانی‌ها برای جام‌جهانی که مو را به تن‌تان سیخ می‌کند!/ ساختار آینه‌ای ۱۱۰ مایلی شگفت‌انگیز برای شهر نئوم

تصاویری از پروژه یک‌تریلیون دلاری عربستانی‌ها برای جام‌جهانی که مو را به تن‌تان سیخ می‌کند!/ ساختار آینه‌ای ۱۱۰ مایلی شگفت‌انگیز برای شهر نئوم

 چهره‌های سعودی تماس‌های خود را با چهره‌های بلندپایه فوتبال اروپا به امید جلب حمایت آنها از میزبان سال ۲۰۳۴ آغاز کرده‌اند.

فرض بر این بود که جام جهانی عربستان به دلیل آب و هوای گرم این کشور مانند قطر ۲۰۲۲ در زمستان برگزار شود. اما مقامات سعودی امیدوارند از محیط کوهستانی نئوم برای ساخت ورزشگاهی برای میزبانی جام جهانی در فصل تابستانی سنتی آن استفاده کنند. با این حال، مسابقات زمستانی منتفی نیست و ممکن است مانند قطر ۲۰۲۲ بین نوامبر و دسامبر برگزار شود.

ویدیوهای جالب معرفی شهر نئوم و پروژه آینه را در ادامه مشاهده کنید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml