تعریف انوع غلظت عطر و ادکلن و تفاوت آن ها

بوی خوش شما در طول روز تاثیر به سزایی بر زیبایی استایلتان بر جای می گذارد. انواع عطر و ادکلن از نظر میزان غلظت دسته بندی های گوناگونی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

رایحه و بوی خوش شما در طول روز تاثیر به سزایی بر زیبایی استایلتان بر جای می گذارد. گذشته از لباس های روزانه، استفاده از یک رایحه خوب در طول روز بر جذابیت شما می افزاید. این روزها انواع عطرها با روایح مختلف وارد بازارهای فروش شده و هر یک از ویژگی های به خصوصی برخوردار هستند. یکی از مهمترین نکاتی که در زمان خرید انواع عطر و ادکلن مورد توجه قرار می گیرد، غلظت این محصولات آرایشی و بهداشتی است. انواع عطر و ادکلن از نظر میزان غلظت دسته بندی های گوناگونی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

تفاوت در غلظت عطر و ادکلن

انواع عطر و ادکلن از نظر میزان غلظت و میزان اسانس های به کار رفته در آن ها با غلظت به خصوصی شناخته می شوند. میزان غلظت هر یک از این محصولات تعیین کننده مدت زمان ماندگاری و پخش بوی آن ها است. برخی از مهمترین دسته بندی های عطر و ادکلن بر اساس غلظت را در زیر مشاهده می کنید:

اوفرش ها؛ کمترین میزان غلظت عطر

اوفرش ها اغلب بر پایه آب تولید و ارائه می شوند. غلظت این عطرها کمتر بوده و میزان ماده معطر به کار رفته در آن ها اغلب بسیار ناچیزتر است. در اوفرش ها بین ۱ تا ۳ درصد ماده معطر به کار رفته که میزان ماندگاری آن ها را به شدت کاهش می دهد. در ساختار اوفرش ها اغلب به جای الکل از آب استفاده می شود. اوفرش ها نوع به خصوصی از آب معطر هستند که استفاده از آن ها طراوت و تازگی بدن شما را افزایش می دهد. هزینه خرید هر یک از آن ها کمتر از سایر عطرها است. ماندگاری اوفرش ها اغلب ۲ ساعت است.

ادوکلن ها؛ عطر محبوب آقایان

آقایان در دنیای عطرها بیشتر از هر چیز از ادکلن ها استفاده می کنند. این روایح بیشترین کارایی را برای آقایان خواهند داشت. رایحه ادکلن ها اغلب مردانه بوده و از ترکیبات تند مورد علاقه آقایان تشکیل می شوند. البته در این میان برخی از این محصولات برای خانم ها هم مناسب هستند. در ساخت و آماده سازی آن ها از میزان بالایی الکل استفاده شده است که سبب فرار شدن بوی این محصولات می شود. به دلیل درصد بالای الکل به کار رفته در ادکلن ها، هر دو ساعت باید آن ها را بر روی پوست خود تمدید کنید. مواد معطر به کار رفته در ادکلن ها ۲ تا ۴ درصد هستند. به همین خاطر ادکلن ها هم مانند اوفرش ها ماندگاری زیادی ندارند.

ادوتویلت های محبوب

ادوتویلت یک واژه فرانسوی است که برای ساخت بهترین عطر و ادکلن ها در سر تا سر جهان به کار می رود. در ساختار هر یک از این عطرها از ۴ تا ۱۵ درصد مواد معطر استفاده می شود. ماندگاری این محصولات تا ۳ ساعت می رسد. درصد الکل به کار رفته در ادوتویلت ها کمی بیشتر از ادوپرفیوم ها و پرفیوم ها است. استفاده از ادوتویلت ها در طول روز بیشتر توصیه می شود. غلظت این محصولات بسیار بیشتر از اوفرش ها و ادکلن ها است. در بررسی غلظت عطر و ادکلن ها، این دسته از عطرها بیشتر مورد پسند آقایان و خانم ها قرار می گیرند. بسیاری از عطرسازان جهانی استفاده از ادوتویلت ها را بیشتر از سایر محصولات در حوزه عطر و ادکلن توصیه می کنند.

تعریف انوع غلظت عطر و ادکلن و تفاوت آن ها

ادوپرفیوم ها یک عطر میان رده

ادوپرفیوم ها در میان عطرهای میان رده قرار می گیرند؛ به این معنا که میزان غلظت آن ها در سطح متوسط قرار می گیرد. غلظت متوسط این عطرها پخش بو و میزان ماندگاری آن ها را نیز در سطح متوسطی قرار می دهد. در ساختار هر یک از ادوپرفیوم ها از ۱۵ تا ۲۰ درصد عصاره استفاده می شود که بخش مهمی از کل عطر مورد نظر را تشکیل می دهد.

در صورتی که پوست شما خشک باشد، استفاده از ادوپرفیوم ها برای ماندگاری بهتر عطر بهترین انتخاب به شمار می رود. این محصولات خوشبو کننده قیمت به صرفه تری نسبت به پرفیوم ها دارند و برای استفاده در طول روز هم مناسب تر از پرفیوم ها هستند. به همین خاطر خرید آن ها اغلب بیشتر از سایر دسته بندی های عطر و ادکلن با غلظت های مختلف انجام می گیرد. در تعیین غلظت عطر ها بررسی مدت زمان ماندگاری و تاثیری که در ساعات مختلف شبانه روز بر جای می گذارند، اهمیت دارد.

همچنین شما می توانید برای تهیه و خرید انواع عطر به سایت عطر ۱۹ مراجعه کنید.

پرفیوم ها؛ غلیظ ترین روایح 

در میان انواع عطر و ادکلن ها، پرفیوم ها یکی از مهمترین دسته بندی ها از نظر میزان غلظت عطر به شمار می روند. میزان ماندگاری آن ها بیشتر از سایر عطر و ادکلن هایی است که تاکنون تولید شده اند. مواد معطر به کار رفته در این محصولات بسیار بالا است. عصاره به کار رفته در پرفیوم ها بین ۱۰ تا ۵۰ درصد از حجم کل بطری عطر است. به همین خاطر غلظت آن ها اغلب بسیار بالا بوده و بسیار سنگین هستند. پرفیوم ها را در دسته عطرهای خالص نیز دسته بندی می کنند.

قیمت این محصولات اغلب بسیار بیشتر از سایر غلظت عطر ها است. استفاده بالا از اسانس های خوشبو کننده در ساختار پرفیوم ها سبب افزایش ماندگاری هر یک از آن ها تا ۶ الی ۸ ساعت پس از اسپری کردن شده است. در این عطرها از میزان الکل کمتری استفاده می شود. به همین خاطر در صورتی که پوست خشکی دارید، استفاده از پرفیوم ها انتخاب مناسب تری خواهد بود. الکل به کار رفته در پرفیوم ها بسیار کمتر از ادوپرفیوم ها، اوفرش ها و ادکلن ها است. به همین خاطر با استفاده از آن ها دچار حساسیت های پوستی نمی شوید.

تفاوت کمترین و بیشترین میزان غلظت عطرها

بررسی تفاوت های عطر و ادکلن ها و غلظت به کار رفته در هر یک، برای تعیین انواع ویژگی های این محصولات انجام می گیرد. ویژگی هایی مانند پخش بو، ملایمت رایحه، ماندگاری و… با در نظر گرفتن غلظت انواع عطر ها تعیین می شود.

کمترین میزان غلظت عطرها، یعنی اوفرش یا آب های معطر، با ۲ درصد اسانس و عصاره معطر ساخته شده و رایحه بسیار ملایم تری دارند. به همین خاطر استفاده از آن ها برای مصارف کوتاه مدت بیشتری توصیه می شود. انواع پرفیوم ها با میزان ۲۰ الی ۳۰ درصد عصاره در ساختار آن ها، میزان غلظت بالاتری داشته و رایحه منتشر شده از آن ها بسیار تند و تیز است.

تعریف انوع غلظت عطر و ادکلن و تفاوت آن ها

انواع نسخه های عطر و ادکلن بر اساس میزان غلظت 

بسیاری از عطرهای مشهور امروزی بر اساس میزان غلظت دسته بندی شده و مدل های مختلفی از آن ها ارائه می شود. قیمت عطرها نیز با در نظر گرفتن میزان غلظت هر یک مشخص خواهد شد. برخی از برندهای مشهور جهانی انواع غلظت های پرفیوم، ادوپرفیوم، ادوتویلت و… را برای یک عطر واحد در نظر می گیرند.

جمع بندی

در این بخش در رابطه با انواع غلظت عطرها اطلاعاتی را بررسی کردیم. شما می توانید با در نظر گرفتن غلظت هر یک از این محصولات به میزان ماندگاری آن ها پی ببرید. انواع عطر و ادکلن ها با وجود میزان عصاره و اسانس به کار رفته در این محصولات دسته بندی شده و هر یک رایحه خاص خود را دارند. با توجه به بررسی های انجام شده بیشترین میزان غلظت عطرها مربوط به پرفیوم ها است و کمترین میزان غلظت اسانس ها در اوفرش ها مشاهده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml