قدردانی از دولت برای برخورد با صرافی ها

یکی از اعضای اتاق بازرگانی ایران گفت: برخی صرافان قبل از تشکیل جامعه صرافی ها با توجه به نیازهای مبرم جامعه از سوء استفاده از بازار ارز تردید نداشتند.

به گزارش اخبار تایمز؛ علی اصغر مزعل عضو کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی ایران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اختیارات بانک مرکزی در روند جایگزینی صرافی ها با جامعه صرافی ها. وی گفت: متاسفانه در سال های اخیر به دلیل مشکلات و محدودیت های ارزی کشور به ویژه در بخش تولید، واردات و صادرات، همواره شاهد تخلفات گسترده برخی صرافان بوده ایم که به نوعی رها شده اند. بی توجهی کانون صرافان نیز دست این صرافان متخلف را باز گذاشته بود و هر چقدر دولت و بانک مرکزی برای ثبات و کنترل بازار تلاش کردند، باز هم تاثیر چندانی نداشت.

وی با تاکید بر لزوم تعامل و همکاری جامعه صرافان با بانک مرکزی افزود: به هر حال مشکلات قبلی باعث شد بانک مرکزی با متخلفان برخورد قاطع کند و با تشکیل کمیته تخلفات پولی و ارزی و رد صلاحیت مسئولان بانک مرکزی انجمن صرافان و همچنین تشکیل اتحادیه صنفی. جدید با اساسنامه جدید وارد میدان شوید. بدون شک افزایش نظارت و استفاده بهتر و بیشتر از شبکه صرافی کشور می تواند تاثیر بسزایی در مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی داشته باشد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران و سوریه ادامه داد: خوشبختانه از ابتدای سال جاری با تدابیر ویژه دولت و بانک مرکزی شاهد اجرای سیاست تثبیت و ثبات ارز بودیم. که در واقع تاثیر خوبی بر اقتصاد کشور داشت. البته این ثبات ارزی و آرامش بازار نباید دوباره تحت تاثیر نفوذ و فعالیت صرافی های غیرمجاز و غیرقانونی قرار گیرد که معتقدم جایگزینی جامعه صرافی ها به جای کانون صرافی ها می تواند خیال بانک مرکزی را راحت کند. همکاری متقابل و ثبات و کنترل بازار.

وی انحلال اجباری کانون صرافان را اقدامی قابل تقدیر از سوی بانک مرکزی خواند و گفت: نباید فراموش کرد که اکنون به جای کانون صرافان، جامعه صرافان باید پشتیبان و پشتیبان بانک مرکزی در اجرای کنترل باشند. برنامه ها و تثبیت بازار ارز. البته به همین دلیل شاهد برخورد قاطع بانک مرکزی با عابر بانک بودیم که به نظر من واقعاً ضروری و به موقع بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml