تناقض ۲ دستگاه در خصوص محموله گوشت وارداتی که به کارخانه های سوسیس و کالباس رفت

در حالی که سازمان دامپزشکی عدم ترخیص محموله گوشت وارداتی در بندر شهید رجایی را به تشریفات گمرکی نسبت داد، طبق اعلام گمرک، محموله مذکور پس از صدور پروانه دامپزشکی ترخیص شد.

به گزارش اخبار تایمز؛ تأخیر یک ساله در ترخیص محموله گوشت برزیلی که ظاهراً به مقصد کارخانه های سوسیس و کالباس بوده است، گمانه زنی هایی را در مورد صحت این موضوع به وجود آورده است.

لازم به ذکر است محموله مذکور پس از ۱۱ ماه تاخیر از زمان تخلیه تا صدور قبض انبار، نهایتاً در تاریخ ۱۴۰۱/۱۱/۱۰ به گمرک اظهار و پس از ۲۰ روز معطلی جهت دریافت اجازه ترخیص از دامپزشکی نهایتا در تاریخ ۱۴۰۱/۱۲/۱ از سوی سازمان دامپزشکی کشور نمونه برداری شد.

دامپزشکی: واردکننده به دلیل تحریم در تکمیل اسناد تجاری با مشکل مواجه شد

سازمان دامپزشکی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، به دلیل مشکلاتی که شرکت واردکننده در تکمیل اسناد تجاری خود به دلیل تحریم‌ها داشت، از اعلام اطلاعات مورد نیاز کالا به گمرک طی مراحل قانونی و عرفی کوتاهی کرده است. مراحل تکمیل این اسناد حدود سه ماه پیش به طول انجامید. این روند باعث شد محموله گوشت در گمرک شهید رجایی هرمزگان با تاخیر و یا عقب نشینی مواجه شود.

تناقض 2 دستگاه در خصوص محموله گوشت وارداتی که به کارخانه های سوسیس و کالباس رفت

سخنگوی دامپزشکی: مشکلات واردکننده با گمرک دلیل تاخیر در ارسال بوده است.

از سوی دیگر سخنگوی سازمان دامپزشکی گفت: پس از یک سال و به دلیل مشکلاتی که شرکت واردکننده با گمرک داشت، در نهایت دستور ترخیص آنها صادر شد. سازمان دامپزشکی هفته گذشته مجددا نمونه برداری و آزمایشات لازم را انجام داد که می توان گفت مشکلی وجود ندارد و گوشت ها سالم هستند.

گمرک: تاخیر در خروج کالا مربوط به تاخیر در صدور پروانه دامپزشکی بوده است.

از سوی دیگر بر اساس اعلام گمرک ایران، علت ترخیص نشدن محموله ۱۱۰ تنی گوشت، تاخیر ۱۱ ماهه صاحب کالا در صدور پروانه دامپزشکی در چند ماه گذشته بوده است.  در واقع در تاریخ ۱۴۰۲/۴/۲۵ پس از ورود دادستانی به این موضوع ، سازمان دامپزشکی اجازه ورود این محموله را تایید نمود و اجازه ترخیص داده شد.

تناقض 2 دستگاه در خصوص محموله گوشت وارداتی که به کارخانه های سوسیس و کالباس رفت

بر این اساس در حالی که سازمان دامپزشکی علت ترخیص نشدن محموله گوشت در بندر شهید رجایی را مربوط به تشریفات گمرکی دانسته است، با توجه به اطلاعیه گمرک و مدارک موجود که تصویر آن در بالا قابل مشاهده است، محموله مذکور پس از صدور پروانه دامپزشکی ترخیص شده است که به این معنی است که مشکل اصلی عدم ترخیص کالا از گمرک مربوط به دامپزشکی بوده است.

گمرک: می‌توانیم در مورد محتوای جعلی اقدام قانونی کنیم!

گفتنی است پس از مطرح شدن این اظهارات ضد و نقیض، گمرک ایران طی بیانیه ای به موضوع واکنش نشان داد و تاکید کرد که علاوه بر شفاف سازی موضوع با ارائه مدارک لازم، حق پیگیری و اقدام قانونی از طریق مراجع ذی صلاح را برای خود محفوظ می داند.

 

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml