توضیحات وزارت علوم در خصوص هک شدن سایت این وزارتخانه

وزارت علوم با انتشار اطلاعیه ای حمله هکری به سامانه این وزارتخانه را تایید و اعلام کرد که این حمله با هوشیاری فنی کارشناسان دفع شد.

به گزارش اخبار تایمز؛ متن اطلاعیه وزارت علوم در خصوص عدم دسترسی موقت به سایت این وزارتخانه به شرح زیر است:

در پی حملات خرابکارانه سایبری مکرر به سایت‌های مختلف کشور در سال گذشته و حملات متعدد قبلی به سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و برخی سازمان‌های مرتبط، صبح امروز نیز یک حمله خرابکارانه به منظور تحریف دانشگاهیان صورت گرفت. جامعه تلخ در آغاز سال تحصیلی همزمان با حضور دانشجویان عزیز در دانشگاه ها در اول مهرماه انجام شد.

با هوشیاری کارشناسان فنی، این حملات دفع شده و سایت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تا زمان اطمینان کارشناسان فنی موقتاً از دسترس خارج شده است.

مسلم است که این سایت در اسرع وقت در اختیار جامعه دانشگاهی قرار خواهد گرفت. تلاش وزارت علوم سال تحصیلی پرباری و پر از رشد برای جامعه دانشگاهی است.

به گزارش ایسنا، امروز و پس از از دسترس خارج شدن سایت وزارت علوم، در برخی صفحات مجازی عنوان شد که یک گروه هکری مدعی هک بیش از ۵۰۰ سرور، رایانه، سایت و سامانه وزارت علوم شده است. علم و دسترسی به بیش از ۲۰۰۰۰ سند.

بر این اساس و پس از تغییر صفحه اول سایت وزارت علوم و ۲۰ سامانه زیر مجموعه آن، این سایت در حال حاضر از دسترس خارج می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml