تیتر بزن «سرمربی تیم ملی استعفا داد»؛ با این فدراسیون دیگر نمی‌توانم ادامه بدهم!/ خبرنگاری که نگذاشت ایران جام قهرمانی آسیا را از دست بدهد

اردشیر لارودی - علی رئیسی

اردشیر لارودی پیشکسوت روزنامه‌نگاری ایران در حالی که کشورمان پس از ۱۶ سال دوری از قهرمانی، در آستانه بازی‌های آسیایی پکن بود، با خبری شوکه‌کننده مواجه شد.

در مراسمی که برای تکریم استاد اردشیر لارودی به بهانه هشتادمین سالروز تولد این پیشکسوت خبرنگاری در روزنامه خبرورزشی برگزار شد، علی رئیسی خاطره‌ای شنیدنی درباره روزهای سردبیری اردشیرخان لارودی در ابرار ورزشی تعریف کرد.

رئیسی گفت در آستانه بازی‌های آسیایی پکن ۱۹۹۰ بودیم که به‌واسطه یکی از دوستان باخبر شدم علی پروین، سرمربی وقت تیم ملی، تصمیم به استعفا دارد؛ گویا علی‌آقا ادامه همکاری با فدراسیون وقت (با سکانداری داریوش مصطفوی) را امکان‌پذیر نمی‌دید. پروین گفت تیتر بزن دیگر مربی تیم ملی نیستم!

رئیسی ادامه می‌دهد همان‌لحظه با اردشیرخان تماس گرفتم تا کسب تکلیف کنم: «دست از پا خطا نکن تا من برسم به روزنامه؛ خبر را هم به هیچ‌کسی نده»!

خبرنگار ورزشیِ باسابقه کشورمان این خاطره را این‌گونه ادامه می‌دهد: آقای لارودی گفتند ببین الان علی پروین کجاست… مطلع شدیم سر تمرین در ورزشگاه آزادی هستند. با هم عازم استادیوم شدیم تا علی پروین را ببینیم. درحالی که علی‌آقا روی توپی کنار زمین نشسته بود، سراغش رفتیم و اردشیرخان گفت: دیوانه‌ای؟ تیم تو چندروز دیگر عازم مسابقات است و قهرمان هم می‌شود؛ بچه‌بازی را کنار بگذار!

رئیسی توضیح داد: آقای لارودی پروین را برای همان شب به خانه‌اش دعوت کرد، درحالی که از داریوش مصطفوی هم خواسته بود حضور داشته باشد… جزئیات بیش‌تر را در ویدیوی پایین مطلب ببینید.

گزارش کامل را این‌جا بخوانید: تولد مردی که نگذاشت علی پروین از تیم ملی برود/ از اردشیرخان ترکه خوردم تا چپ‌پا شدم/ فردوسی‌پور: اردشیر لارودی می‌خواست من را از سر خودش باز کند!

در همین ارتباط:

  • ویدیو| عادل فردوسی‌پور از استاد لارودی تقدیر کرد
  • تصاویر جشن تولد استاد اردشیر لارودی در خبرورزشی با مهمانان ویژه

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml