ثبت نام مستاجران در سامانه املاک الزامی شد / کدام خانه ها معاف از مالیات اند؟

کلیه مستاجران باید اطلاعات ملکی را که در آن ساکن هستند در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور ثبت کنند.

به گزارش اخبار تایمز؛ سامانه املاک و اسکان که در سال ۱۴۰۰ راه اندازی شد نقش بسیار موثری در بهبود بازار مسکن و شناسایی خانه های خالی دارد و طبق قانون تمامی سرپرستان خانوار باید در سامانه املاک ثبت نام کنند.

کلیه سرپرستان خانوار در شهرها و روستاها که مالک هستند باید اطلاعات مسکن تحت مالکیت خود (اعم از مالکیت رسمی، مالکیت نمایندگی، مالکیت تعاونی شهری و مالکیت تعاونی روستایی) را با تعیین نوع مسکن در سامانه املاک و مسکن کشور ثبت کنند. بهره برداری از اموال و تاکید بیشتر کلیه مستاجران باید اطلاعات ملکی که در آن اقامت دارند و اطلاعات مالک آن ملک را در سامانه ثبت املاک و مسکن کشور ثبت کنند.

مستاجران می توانند برای ثبت اطلاعات ملکی که در آن سکونت دارند به سامانه ثبت املاکی که توسط وزارت راه و شهرسازی ایجاد شده است مراجعه و نسبت به ثبت اطلاعات ملک اقدام کنند.

همچنین مستاجرینی که در مدت مقرر محل سکونت خود را در سامانه املاک و مسکن ثبت نکنند، در آینده از دریافت خدمات دولتی مانند گواهی، شعبه، افتتاح حساب بانکی و بسیاری دیگر از خدمات دولتی محروم خواهند شد.

کلیه مستاجرینی که برای ملکی قرارداد اجاره دارند باید ظرف مدت دو ماه از ۲۹ فروردین لغایت ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ اطلاعات مسکونی خود را در سامانه ثبت اسناد و املاک ثبت کنند و همچنین مستاجرین می توانند برای دریافت وام اجاره مسکن اقدام کنند. در مهلت مقرر برای ثبت وام مسکن اقدام کنید.

همچنین مشاوران املاک توجه داشته باشند که برای ثبت قراردادهای معاملات ملکی استفاده از سامانه استعلام کد رهگیری املاک الزامی است.

لازم به ذکر است پس از انجام مراحل ثبت نام در سامانه املاک و مستغلات، محل سکونت افرادی که ملک استیجاری هستند در سامانه املاک و اسکان ثبت می شود و مالیات دیگری به آن خانه تعلق نمی گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml