جزئیات جدید وام مسکن/ با وام ۹۶۰ میلیونی چند متر میشه خانه خرید؟

در عین حال میانگین قیمت مسکن در تهران به حدود ۸۱ میلیون تومان رسیده است و با وام ۹۶۰ میلیون تومانی مسکن می توان حدود ۱۰ مترمربع خانه با احتساب هزینه اوراق خرید کرد.

به گزارش اخبار تایمز؛ در پایان خردادماه امسال با تصویب شورای پول و اعتبار سقف وام مسکن زوجین تهرانی به ۸۰۰ میلیون تومان و با احتساب وام تعمیرات (جعاله) به ۹۶۰ میلیون تومان افزایش یافت.

در سایر شهرها این وام از ۱۶۰ میلیون تومان به ۳۲۰ میلیون تومان افزایش یافت. برای ارائه این تسهیلات متقاضی (زوجین) باید ۱۹۲۰ اوراق رهنی معادل دو برابر مبلغ وام خریداری کند. میانگین قیمت این اوراق حدود ۹۵ هزار تومان است. بنابراین متقاضیان برای خرید اوراق باید حدود ۱۸۳ میلیون تومان هزینه کنند.

در واقع آنچه پس از کسر هزینه خرید اوراق حق تقدم مسکن برای متقاضیان باقی می ماند حدود ۷۷۷ میلیون تومان است. بر اساس آخرین گزارش آمار مرکزی ایران از تحولات بازار مسکن که میانگین قیمت مسکن را حدود ۸۱ میلیون تومان اعلام کرده است، با رقم مذکور می توان حدود ۱۰ مترمربع مسکن در تهران خریداری کرد.

لازم به ذکر است میزان اقساط ماهانه وام ۱۶۰ میلیون تومانی حدود ۴.۵ میلیون تومان و وام ۸۰۰ میلیون تومانی حدود ۱۶.۱ میلیون تومان خواهد بود. مجموع اقساط این ۲ وام ماهانه حدود ۲۰.۶۰۰.۰۰۰ تومان است

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml