جزئیات کامل از حمله ایران به اسرائیل + فیلم

بامداد امروز( یکشنبه) با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک دهها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

۱۵۰موشک به اسرائیل شلیک شد / ۷۲۰ بار آژیرهای هشدار صدا درآمدند

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت بامداد یکشنبه گزارش داد که ۱۵۰ موشک به سمت (رژیم) اسرائیل شلیک شده است.

 ۱۵۰موشک به اسرائیل شلیک شد / ۷۲۰ بار آژیرهای هشدار صدا درآمدند

به گزرش خبرگزاری سما فلسطین ، روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد که ۱۵۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک شده است.

در همین رابطه، رادیو ارتش اسرائیل نیز گزارش داد که آژیرهای هشدار در نقاط مختلف فلسطین اشغالی در پاسخ به موج اول حملات ایران ۷۲۰ بار به صدا درآمده‌اند.

کانال ۱۴ رژیم صهیونیستی پیش تر گزارش داده بود که چند موشک در مناطقی در عراد (۴۵ کیلومتری شرق بئر السبع) در جنوب فلسطین اشغالی اصابت کرده و خبرها حاکی از مجروح شدن چند نفر در محل اصابت است.

بر اساس این گزارش، همچنین چند موشک به صورت مستقیم به شهر اشغالی ام الفحم اصابت و نیروهای امدادی عازم این منطقه شده‌اند.

این گزارش می‌افزاید که چند فروند موشک نیز به صحرای النقب اصابت کرده است.

 بایدن : حمله هوایی ایران به تاسیسات نظام اسرائیل بی سابقه بود / آمریکا از اسرائیل خواست تا حمله تلافی جویانه علیه ایران انجام ندهد

 جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شنبه شب به وقت محلی با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «اوایل امروز (شنبه به وقت محلی) ، ایران – و نیروهای نیابتی آن که در یمن، سوریه و عراق فعالیت می‌کنند – حمله هوایی بی‌سابقه‌ای را علیه تأسیسات نظامی در اسرائیل انجام دادند. من این حملات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می کنم. »رئیس جمهور آمریکا در ادامه تلاش برای دلگرمی و افزایش روحیه رژیم اسرائیل تصریح کرد: «به دستور من، برای حمایت از دفاع اسرائیل، ارتش آمریکا طی هفته گذشته هواپیماها و ناوشکن‌های دفاع موشکی ضدبالستیک را در منطقه مستقر کرده بود. به لطف این استقرارها و مهارت فوق‌العاده نیروهای نظامی‌مان، ما به اسرائیل کمک کرده‌ایم تقریباً تمام پهپادها و موشک‌های ورودی را سرنگون کند. »

بایدن در ادامه تلاش های واشنگتن برای افزایش روحیه اسرائیل مدعی شد: من با نتانیاهو صحبت کردم تا بر تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل تاکید کنم.  به او گفتم که اسرائیل توانایی زیادی برای دفاع از خود و شکست حتی حملات بی‌سابقه از خود نشان داده است و پیامی واضح به دشمنانش ارسال می‌کند که نمی‌توانند امنیت اسرائیل را به طور مؤثر تهدید کنند.

رئیس جمهور آمریکا بدون کوچکترین اشاره ای به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق سوریه  ادامه داد: «فردا( دوشنبه )، من رهبران گروه ۷ را گرد هم می‌آورم تا پاسخ دیپلماتیک یکپارچه به حمله بی پروای ایران را هماهنگ کنند. تیم من با همکاران خود در سراسر منطقه ارتباط برقرار خواهد کرد و ما ارتباط نزدیکی با رهبران اسرائیل حفظ خواهیم کرد. اگرچه ما امروز شاهد هیچ حمله‌ای به نیروها یا تأسیسات خود نبودیم، اما در برابر همه تهدیدها هوشیار خواهیم بود و از انجام همه اقدامات لازم برای محافظت از مردم خود دریغ نخواهیم کرد.»

آمریکا از اسرائیل خواست تا حمله تلافی جویانه علیه ایران انجام ندهد

خبرگزاری سما فلسطین به نقل از  روزنامه عبری زبان اسرائیل الیوم گزارش داد که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا از اسرائیل خواست تا حمله تلافی جویانه علیه ایران انجم ندهد .

یک مقام آمریکایی شنبه شب به وقت محلی، اعلام کرد: رئیس جمهور ایالات متحده و تیم امنیت ملی او پس از یک وقفه کوتاه پس از نشست قبلی خود، دوباره در اتاق موقعیت کاخ سفید گردهم آمده‌اند.

بر اساس گزارش‌ها، نشست قبلی بایدن با اعضای تیم امنیت ملی آمریکا، تقریبا دو ساعت طول کشید. بایدن پس از اولین نشست، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وگو کرد.

هنوز جزئیاتی از این گفت‌ وگوی تلفنی به طور رسمی منتشر نشده اما یک مقام آمریکایی گفته است که بایدن در این تماس به طور خصوصی نگرانی خود را از اینکه نتانیاهو در تلاش است واشنگتن را به یک درگیری گسترده‌تر بکشاند، ابراز کرده است.

بر اساس گزارش‌ها تیم امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا «در تماس با شرکای خود در خاورمیانه خواهد بود تا از تنش بیشتر در منطقه جلوگیری کند. »

کاخ سفید عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد که نشست اضطراری کاخ سفید درباره پاسخ ایران به حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری تهران در دمشق سوریه در حال برگزاری است.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی با مدیران شورای امنیت ملی برای بحث در مورد حمله ایران به اسرائیل دیدار کرد.

در این نشست لوید آستین وزیر دفاع، آنتونی بلینکن وزیر خارجه، ژنرال چارلز کیو براون رئیس ستاد مشترک ارتش، بیل (ویلیام) برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی (سیا)، آوریل هاینز مدیر اطلاعات ملی، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، جان فاینر معاون مشاور امنیت ملی، استیو ریچتی مشاور رئیس جمهور و برت مک گورک هماهنگ کننده شورای امنیت ملی در امور خاورمیانه و شمال آفریقا حضور داشتند و کامالا هریس معاون رئیس جمهور آمریکا به صورت ویدئویی شرکت کرد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا اوایل روز شنبه توسط جیک سالیوان مشاور امنیت ملی و فاینر معاون اصلی مشاور امنیت ملی در جریان آخرین رویدادها در خاورمیانه قرار گرفت.

 ایران برای دفاع قاطع از حاکمیت و منافع ملی در برابر هرگونه زور و تجاوز اقدام می کند

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شنبه شب به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

وزارت خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌کند. توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

وزارت امور خارجه  ایران تصریح کرد:  جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی :

حمله ایران به اسرائیل بسیار گسترده بود

 مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی در واکنش به پاسخ سنگین موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران به اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، این حمله را بسیار گسترده خواند.

حمله ایران به اسرائیل بسیار گسترده بود

سی ان ان، بامداد امروز (یکشنبه )گزارش داد، مارکو روبیو سناتور جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: حمله ایران به (رژیم) اسرائیل بسیار گسترده‌تر از آنچه در ابتدا انتظار می‌رفت، بود.

از سوی دیگر برخی از مقام‌های آمریکایی نیز اعلام کردند که به نظر نمی‌رسد نظامیان آمریکایی در حمله ایران، هدف قرار گرفته باشند.

به نوشته سی ان ان، دو مقام آمریکایی که نخواستند نام‌ آنها فاش شود به این خبرگزاری، گفتند: نیروهای آمریکایی در جریان حمله گسترده موشکی و پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل، هدف حمله قرار نگرفته‌اند.

این دو مقام آمریکایی با بیان اینکه آنها هیچ گزارشی مبنی بر زخمی شدن نیروهای آمریکایی در حمله ایران به رژیم صهیونیستی دریافت نکرده‌اند، یادآور شدند: نظامیان آمریکایی با در نظر گرفتن این احتمال که ممکن است حملات موشکی و پهپادی ایران به (رژیم) اسرائیل تداوم داشته باشد، همچنان تمامی نکات ایمنی و تدابیر حفاظتی را رعایت می‌کنند.

گفتنی است ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه، اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

 نامه ایران به شورای امنیت،

اسرائیل خطوط قرمز را زیر پا گذاشت/ اسرائیل صلح و امنیت منطقه را به خطر انداخته است

امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل شنبه شب به وقت محلی در نامه به آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل و نیز خانم «ونسا فریزر» سفیر و نماینده دائم مالت که کشورش ریاست دوره ای شورای امنیت در ماه جاری میلادی (آوریل) را برعهده دارد، تاکید کرد: اقدام نظامی در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴، که در تناقض کامل با ماده ۲ بند ۴ منشور بود، اتخاذ شده است.ارشدترین دیپلمات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تصریح کرد: متأسفانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی کوتاهی نموده و به رژیم اسرائیل اجازه داده تا خطوط قرمز و اصول اساسی حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارد. چنین تخلفاتی موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته است.

متن کامل نامه سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل به رئیس دوره ای شورای امنیت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«متعاقب حملات مسلحانه رژیم اسرائیل به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در دمشق، پایتخت جمهوری عربی سوریه، که منجر به شهادت هفت تن از مستشاران ارشد نظامی ایران شد، به اطلاع می‌رساند جمهوری اسلامی ایران در ساعات پایانی روز ۱۳ آوریل ۲۰۲۴، مبادرت به انجام سلسله حملات نظامی به اهداف نظامی رژیم اسرائیل نموده است.

این اقدام در اجرای حق ذاتی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از خود که ذیل ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد به صراحت آمده، و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی این رژیم در ۱ آوریل ۲۰۲۴، که در تناقض کامل با ماده ۲ بند ۴ منشور بود، اتخاذ شده است. متأسفانه، شورای امنیت سازمان ملل متحد در انجام وظایف خود در حفظ صلح و امنیت بین‌المللی کوتاهی نموده و به رژیم اسرائیل اجازه داده تا خطوط قرمز و اصول اساسی حقوق بین‌الملل را زیر پا بگذارد. چنین تخلفاتی موجب تشدید تنش‌ها در منطقه شده و صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی را به خطر انداخته است.

جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از اعضای مسئول سازمان ملل متحد، به اهداف و اصول مندرج ذیل منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل متعهد بوده، و موضع ثابت خود مبنی بر اینکه به دنبال تشدید تنش یا درگیری در منطقه نیست را تاکید می‌نماید.

جمهوری اسلامی ایران ضمن هشدار نسبت به هرگونه تحریک نظامی بیشتر توسط رژیم اسرائیل، بر تعهد تزلزل‌ناپذیر خود برای دفاع و پاسخ شدید و مطابق قوانین بین‌الملل در برابر هرگونه تهدید یا تجاوز علیه مردم، امنیت ملی، منافع ملی، حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع تردید نخواهد کرد. اگر رژیم اسرائیل مجدداً دست به هرگونه اقدام نظامی بزند، پاسخ ایران مطمئناً قوی‌تر و قاطع‌تر خواهد بود.

موجب امتنان خواهد بود چنانچه مکاتبه حاضر ثبت و به‌عنوان سند شورای امنیت توزیع گردد.

احترامات فائقه را تجدید می‌نماید. »

گفتنی است ، پیش از این، نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و مبتنی بر دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود. موضوع را می توان پایان‌یافته تلقی کرد. با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به‌طور قابل‌توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری میان ایران و رژیم سرکش اسرائیل است و آمریکا باید از آن دور بماند! »

 نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی نیز اعلام کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم کرده بود و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌نمود، شاید ضرورتی برای مجازات این رژیم سرکش توسط ایران وجود نداشت.

وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز شنبه شب به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

وزارت خارجه ایران تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌کند. توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

وزارت امور خارجه  ایران تصریح کرد:  جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران نیز شنبه شب با صدور بیانیه ای اعلام کرد: «با گذشت بیش از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایت گری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل ؛ جان برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تامین مطالبه ی به حق ایران و به منظور تنبیه متجاوز ، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی ، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

در پیروی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران: ۱. به دولت تروریستی امریکا هشدار داده می‌شود هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران ، پاسخ قاطع و پشیمان کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد ؛ همچنین امریکا نسبت به اقدامات شرارت بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد.

۲. ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه تصریح می شود ، هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی امریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشا تهدید را به دنبال خواهد داشت.

به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای برهم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود. »

هشدار جدی ایران به اسرائیل/ تنبیه بعدی با شدت مضاعف خواهد بود

  یک منبع آگاه گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خواهد بود.

تسنیم در ادامه آورده است ، یک منبع آگاه به گفت: پس از پایان عملیات تنبیهی ایران و جبهه مقاومت، که البته هنوز جریان دارد، اگر صهیونیستها بخواهند پاسخی بدهند قطعاً تنبیه بعدی «بلافاصله» و با شدت مضاعف خواهد بود.

حملات موشکی و پهپادی ایران از ساعاتی قبل به شکل بی‌سابقه در سرزمین‌های اشغالی آغاز شده و طبق تصاویر منتشر شده، حجم انبوهی از این موشک‌ها و پهپادها با عبور از سامانه‌های پدافندی اسرائیل، به اهداف خود اصابت کردند.

اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران: هرگونه پشتیبانی و مشارکت از رژیم صهیونیستی پاسخ قاطع ایران را در پی دارد/ هشدار به آمریکا

 سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲ خود با اشاره به انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی و هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: هرگونه تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدأ هر کشوری با پاسخ متقابل جمهوری اسلامی ایران به منشأ تهدید مواجه می‌شود.
اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران: هرگونه پشتیبانی و مشارکت از رژیم صهیونیستی پاسخ قاطع ایران را در پی دارد/ هشدار به آمریکا

به گزارش رکنا و به نقل از روابط عمومی کل سپاه؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه شماره ۲

خود از انهدام اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی خبر داد و ضمن هشدار به دولت تروریستی آمریکا نسبت به هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، تاکید کرد: تهدید آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه منافع ایران از مبدا هر کشوری، پاسخ متقابل و متناسب به منشأ تهدید را به دنبال خواهد داشت.

متن اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است:

«اطلاعیه شماره ۲ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

بسم الله القاصم الجبّارین

ملت شریف و بزرگوار ایران اسلامی!

با گذشت بیش‌از ۱۰ روز از سکوت و اهمال سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای محکومیت تجاوز و جنایتگری رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق به عنوان بخشی از خاک کشورمان و به شهادت رساندن ۷ تن از مستشاران قانونی کشور و عدم مجازات رژیم جنایتکار ذیل بند هفتم منشور سازمان ملل؛ جان‌برکفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به این جنایت‌ها و تحقق هشدارهای پیشین و تامین مطالبه‌ی به‌حق ایران و به‌منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی‌های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پیروی از سیاست‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌دارد:

۱. به دولت تروریستی آمریکا هشدار داده می‌شود، هرگونه پشتیبانی و مشارکت در ضربه به منافع ایران، پاسخ قاطع و پشیمان‌کننده نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را در پی دارد؛ همچنین آمریکا نسبت به اقدامات شرارت‌بار رژیم صهیونیستی مسئولیت داشته و در صورت عدم مهار این رژیم کودک‌کش در منطقه باید تبعات آن را بپذیرد.

۲. ضمن تاکید بر سیاست حسن همجواری با همسایگان و کشورهای منطقه، تصریح می‌شود، هرگونه تهدید توسط دولت تروریستی آمریکا و رژیم صهیونیستی از مبدا هر کشوری پاسخ متقابل و متناسب جمهوری اسلامی ایران به منشا تهدید را به دنبال خواهد داشت.

به ملت قهرمان ایران اطمینان می‌دهیم، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و سایر نیروهای مسلح کشور در دفاع از منافع ملی تا پای جان ایستاده و تلاش‌های دشمنان برای بر هم زدن امنیت و آرامش مردم را خنثی خواهد نمود.

عبور موفق موشک های ایرانی از سد گنبد آهنین در الخلیل + فیلم

ارسال ۷۰ موشک دیگر به سوی سرزمین صهیونیست ها/تا کنون۲۲۰ موشک روانه آسمان اورشلیم شده

۷۰موشک دیگر به سوی اسرائیل ارسال شد.


 

ارسال 70 موشک دیگر به سوی سرزمین صهیونیست ها/تا کنون220 موشک روانه آسمان اورشلیم شده

  به نقل از ای بی سی نیوز:یک مقام آمریکایی گفت علاوه بر ۱۵۰ موشکی که به سوی سرزمین اشغالی روانه شد،۷۰ موشک دیگر به سوی سرزمین رژیم صهیونیستی پرتاب شد.

پروازهای فرودگاه مهرآباد لغو شد

   بر اساس نوتام صادره شماره «۱۱۳۵» فرودگاه مهرآباد از ساعت (۰۲/۳۰) بامداد تا (۰۷/۳۰) صبح امروز (۲۶ فروردین) بسته و تمامی پروازها در این بازه باطل اعلام شد.

تظاهرات روبه روی سفارت انگلیس به نشانه حمایت از حملات ایران + فیلم

مردم با حضور خود در مقابل سفارت انگلیس تظاهرات را شروع کرده اند.
 

تظاهرات روبه روی سفارت انگلیس به نشانه حمایت از حملات ایران + فیلم


 

بیانیه رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران /پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی

 بیانیه رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی علیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق

بیانیه رسمی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران /پاسخ به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی

نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

 جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌نماید.

 توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

 جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد| پاد

واکنش بایدن به پاسخ انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل

 رئیس‌جمهور آمریکا: همین الان با اعضای تیم امنیت ملی خود برای دریافت گزارش‌های به‌روز در خصوص حمله ایران به اسرائیل دیدار کرده است.
واکنش بایدن به پاسخ انتقام‌جویانه ایران به اسرائیل

 تعهد ما به امنیت اسرائیل در مواجهه با ایران و عاملانش راسخ است.

اسنادی از اصابت موشکهای ایران در جنوب سرزمین های اشغالی

پهپادهای ایران به اسرائیل رسید/ اولین تصاویر از ورود پهپادهای ایرانی به آسمان سرزمین‌های اشغالی+ فیلم

۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۰۲:۲۴:۴۰

صدای آژیر خطر در منطقه الجلیل در فلسطین اشغالی به صدا درآمده است.

در همین رابطه، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از رسیدن پهپادهای ایرانی به داخل فلسطین اشغالی خبر دادند.

واکنش کانال خبری غزه به عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی

 ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۰۲:۲۰:۱۲

 کانال خبری غزه مهمترین کانال تلگرامی پوشش اخبار جنگ غزه نوشت: ایران تنها کشوری است که در چند دقیقه معادله را تغییر داد. با ما تماشا کنید!

واکنش کانال خبری غزه به عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی

پس از اعلام حمله ایران به «اشغالگری اسرائیل»… آسمان غزه از هواپیماهای اسرائیلی خالی است و این اولین بار از ۷ اکتبر است.

آیا این دنیای منافق از مهار این اشغال کثیف و تروریستی اسرائیل خجالت نمی کشد؟

ایران تنها کشوری است که در چند دقیقه معادله را تغییر داد. با ما تماشا کنید!

پس از اعلام حمله ایران به «اشغالگری اسرائیل» آسمان غزه از هواپیماهای اسرائیلی خالی شد و این اولین بار از ۱۶ مهر است. آیا این دنیای منافق از مهار این اشغال کثیف و تروریستی اسرائیل خجالت نمی کشد؟
 

حمله موشکی

خط و نشان نماینده ایران در سازمان ملل برای اسرائیل

 ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۰۲:۱۴:۲۷

نماینده دائم ایران در سازمان ملل: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل گفت:اگرصهیونیست‌ها مرتکب اشتباه دیگری شوند، پاسخ ایران شدیدتر خواهد بود،با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند!

نمایندگی ایران با هشدار به اسرائیل: اقدام نظامی بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود

 ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۰۲:۱۰:۴۷ 

 نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

 

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد عصر شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود. موضوع را می‌توان به نتیجه رسیده تلقی کرد. »

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادامه داد: «با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند.»

پاسخ ایران به اسرائیل در پی حمله تل آویو به کنسولگری ایران در دمشق سوریه رخ می دهد.

 نمایندگی ایران در سازمان ملل روز پنجشنبه به وقت محلی نیز اعلام کرد: اگر شورای امنیت سازمان ملل متحد تجاوز رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق را محکوم کرده بود و متعاقباً عاملان آن را محاکمه می‌نمود، شاید ضرورتی برای مجازات این رژیم سرکش توسط ایران وجود نداشت.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر اول آوریل ۲۰۲۴ در اطلاعیه اعلام کرد: «در پی شکست‌های ترمیم ناپذیر رژیم گرگ صفت صهیونیستی برابر مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه،ساعاتی قبل (عصر روز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳) هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرار داد که بر اثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت شهادت سردار رشید اسلام، سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی و جمعی از همرزمان وی بدست رژیم غاصب و منفور صهیونیست، تاکید کردند: آنها را از این جنایت و امثال آن پشیمان خواهیم کرد، به حول و قوه‌ی الهی.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران نیز در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس در پی این حمله رژیم اسرائیل نوشت: «‌در پی حمله تروریستی رژیم اسرائیل به ساختمان دیپلماتیک کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت چند تن از مستشاران رسمی نظامی کشورمان، مقام سفارت سوئیس به عنوان حافظ منافع آمریکا در ایران، ساعت ۰۰:۴۵ بامداد امروز (سه‌شنبه) توسط مدیرکل آمریکا به وزارت خارجه فراخوانده شد. در این احضار، ابعاد حمله تروریستی و جنایت رژیم اسرائیل تبیین و مسئولیت دولت آمریکا مورد تاکید قرار گرفت.پیام مهمی به دولت آمریکا به عنوان حامی رژیم صهیونیستی ارسال شد. آمریکا باید پاسخگو باشد.»

در پی این حمله، نمایندگی ایران در سازمان ملل برای محکوم کردن این اقدام به شورای امنیت سازمان ملل نامه ای ارسال کرد و به دنبال آن، روسیه درخواست جلسه علنی شورای امنیت سازمان ملل را از کشور مالت که ریاست دوره ای این شورا را در ماه جاری میلادی (آوریل) برعهده دارد، کرد که این جله روز ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۳ برابر با دوم آوریل ۲۰۲۴ برگزار شد و نمایندگان کشورهای عضو در شورای امینت سازمان ملل در نشست اضطراری این شورا درباره حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق سوریه را محکوم کردند و درباره اقدامات این رژیم و آشوب های بیشتر در منطقه هشدار دادند.

سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه و نیز متحدان آنها یعنی کره جنوبی و ژاپن این حمله اسرائیل را نه تنها محکوم نکردند بلکه مانع صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای محکومیت این حمله شدند.

نمایندگی ایران در سازمان در پی این اقدام اعلام کرد: جلسه شورای امنیت سازمان ملل حمله اسراییل علیه تاسیسات دیپلماتیک ایران را محکوم کرده و بر مصونیت تاسیسات دیپلماتیک تاکید کرد. با وجود این اتحاد، آمریکا ، فرانسه و انگلیس با بیانیه روسیه مخالفت کردند. این استاندارد دوگانه اعتبار شورای امنیت را تضعیف کرده و یک روش خطرناک به جا می گذارد.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در اظهاراتی مداخله جویانه و ضد ایرانی در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر ژاپن گفت: «به بنیامین نتانیاهو گفتم، تعهد آمریکا به امنیت اسرائیل در مواجهه با تهدیدات ایران در حمله به اسرائیل، آهنین است».

 محکومیت حملات ایران توسط رئیس شورای اروپا

 ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۰۲:۰۸:۴۰

رئیس شورای اروپا، حمله ایران به اسرائیل را محکوم کرد و اعلام کرد که باید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از تشدید بیشتر در منطقه به کار گرفت.

 شدیدتر شدن حملات ایران به اسرائیل

حمله ایران در چند مرحله طراحی شده و در هر مرحله به اقتضای شرایط شدیدتر از مرحله قبل خواهد بود.

حزب‌الله لبنان از شلیک دهها موشک به مقر دفاع هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی در پادگان کیلع در جولان اشغالی سوریه خبر داد.

 حملۀ مقاومت عراق به مقر پدافند هوایی اسرائیل در جولان اشغالی

 ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۰۱:۵۷:۳۴

رکنا: مقاومت عراق به مقر پدافند هوایی اسرائیل در جولان اشغالی حمله کرد.

به گزارش رکنا، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از غزه و مقاومت فلسطین ، در واکنش به تجاوز اسرائیل ساعت ۰۰:۳۵ بامداد پدافند هوایی و موشکی اسرائیل در پادگاه کیلع در جولان اشغالی سوریه را با ده‌ها راکت هدف قرار داده است.

 رسانه‌های عبری: ارتش شاید برای جنگ آماده باشد ولی اسرائیل آماده نیست

 ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۰۱:۵۷:۱۴

رکنا: رسانه‌های رژیم اسرائیل در اولین ارزیابی و تحلیل خود از عملیات تلافی‌جویانه ایران علیه اراضی اشغالی گزارش دادند که شاید ارتش رژیم اسرائیل برای جنگ بزرگ آماده باشد ولی «اسرائیل» به هیچ وجه آماده این جنگ نیست.

 منبع آگاه: اردن در صورت همکاری با رژیم صهیونیستی هدف بعدی خواهد بود

 ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۰۱:۵۳:۵۵

سیاسی رکنا: اردن در صورت همکاری با رژیم صهیونیستی هدف بعدی ایران خواهد بود.

منبع آگاه: اردن در صورت همکاری با رژیم صهیونیستی هدف بعدی خواهد بود

به گزارش رکنا، یک منبع آگاه در نیروهای مسلح بیان کرد: نیروهای نظامی کشورمان با دقت تحرکات اردن در جریان حمله تنبیهی رژیم صهیونیستی را تحت رصد دارند و در صورت مشارکت در اقدام احتمالی، هدف بعدی خواهند بود. هشدارهای لازم پیش از عملیات، به اردن و کشورهای منطقه داده شده است.

 حریم هوایی فلسطین تا صبح بسته می‌ماند

 ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۰۱:۵۰:۵۴

سیاسی رکنا: سازمان رادیو و تلویزیون تل آویو اعلام کرد که حریم هوایی اسراییل تا هفت صبح بسته خواهد بود.

به گزارش رکنا، در واکنش به آغاز حملات پهپادی ایران به رژیم صهیونیستی ، سازمان رادیو و تلویزیون تل آویو اعلام کرد که حریم هوایی اسرائیل تا هفت صبح بسته شد.

همچنین منابع عبری زبان به رادیو ارتش عبری اعلام کردند که حمله ایران شامل موشک‌های کروز است نه فقط پهپاد.

از سوی دیگر در اولین واکنش‌ها به آغاز حمله ایران به رژیم صهیونیستی، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرد که ارتش و نیروی هوایی آماده مقابله با تهدیدات ایران هستند.

به گفته سخنگوی ارتش اشغالگر اسرائیل، ارتش ما در سطوح مختلف آمادگی دفاعی و تهاجمی دارد و در این زمینه با آمریکا همکاری می‌کند.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که تلاش می‌کنیم از رسیدن پهپادهای ایران به اسرائیل جلوگیری کنیم، اما هشدار می‌دهیم که دفاع ما در برابر پهپادهای ایرانی ۱۰۰ درصدی نخواهد بود.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعلام کرد که خدمات جی پی اس در چندین نقطه در این کشور در دسترس نیست و به طور موقت مسدود شده است، چون ایران ده‌ها پهپاد به سمت اسرائیل پرتاب کرده است و در برخی مناطق جی پی اس وجود نخواهد داشت.

دقایقی پیش حملات پهپادی ایران علیه رژیم اشغالگر قدس در واکنش به تجاوز این رژیم علیه کنسولگری ایران در دمشق سوریه و در پاسخ به شهادت نظامیان ایرانی در سوریه آغاز شد. منابع عبری نیز آغاز این حملات را تائید کردند.

 پیام آمریکا به ایران همزمان با حمله به اسرائیل

  ۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۰۱:۴۷:۴۹

سیاسی رکنا: آمریکا خواستار پایان حملات ایران شد.

به گزارش رکنا، وزارت امور خارجه آمریکا از طریق قطر به ایران اطلاع داده که سریعا حملات خود را متوقف کند که با پاسخ منفی ایران مواجه شده است.

شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

۱۴۰۳/۰۱/۲۶ ۰۱:۴۴:۵۳

سیاسی رکنا: یکی از ماموریت‌های پهپادهای انتحاری شاهد انهدام و یا اشباع سایت‌های پدافندی دشمن است تا موشک‌های بالستیک و سایر پهپادها بتوانند با گذر از سد سامانه‌های پدافند هوایی و دفاع موشکی اهداف مد نظر خود را منهدم کنند.

 شاهد۱۳۶؛ پهپاد انتحاری سپاه علیه اسرائیل را بشناسید

به گزارش رکنا، ساعتی پیش اولین موج حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی آغاز شد.

در این مرحله سپاه ده‌ها پهپاد انتحاری از نوع شاهد ۱۳۶ را علیه اهداف مهمی در سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد. برخی منابع خبری مدعی شدند در اولین موج حملات نیروی هوافضای سپاه صدها پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی پرتاب کرده است.

این اولین ماموریت، پهپادهای انتحاری شاهد نیست و قبلاً نیز سپاه برای انهدام مقر تروریست‌های تجزیه طلب در اقلیم شمال عراق از این پهپاد استفاده کرده‌ بود.

اما برای اولین مرتبه است که ایران از پهپادهای انتحاری خود در تعداد بالا و برد بالای ۱۰۰۰ کیلومتری استفاده کرده است.

نخستین بار در رزمایش پیامبر اعظم۱۵ نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصاویری از انهدام اهداف مختلف توسط پهپادهای شاهد۱۳۱ و شاهد۱۳۶ به نمایش در آمد.

انهدام سایت پدافند توسط پهپاد شاهد ۱۳۱

این پهپادها در جریان رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۷ نیز نقش پررنگی در تمرین حمله به شبیه‌ساز نیروگاه اتمی دیمونا داشتند و در این تمرین، دقت بالای خود را به نمایش گذاشتند.

بکارگیری پهپاد شاهد ۱۳۱ در رزمایش پیامبر اعظم ۱۷

قبل از نمایش این دو پهپاد در رزمایش سپاه، نیروهای مبارز یمنی عملیاتی را علیه تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان انجام داده بودند که در جریان این حملات از پهپادهای «وعید» که بسیار شبیه به پهپادهای ایرانی بود استفاده کردند؛ موضوعی که موجب شد پهپاد وعید به «قاتل آرامکو» مشهور شود.

پهپادهای شاهد ۱۳۶ در آسمان کربلا

شاهد۱۳۱ و شاهد۱۳۶ پهپادهای انتحاری ایرانی با بدنه دلتا (مثلثی‌شکل) هستند و از موتورهای پیستونی به‌عنوان پیشران بهره می‌برند. هرچند این دو پهپاد بسیار شبیه هم هستند اما شاهد۱۳۱ ابعادی کوچکتر از شاهد۱۳۶ دارد و به همین دلیل برخی مشخصات عملکردی و ظاهری آن با شاهد۱۳۶ متفاوت است.

یکی از تفاوت‌های ظاهری شاهد۱۳۱ با شاهد۱۳۶ که شاید به تمایز این دو پهپاد هم کمک می‌کند،‌ تفاوتی است که در بالک‌های انتهایی آنها وجود دارد، در شاهد۱۳۶ این بالک‌های در بالا و پایین بدنه وجود دارند و در شاهد۱۳۱ این بالک‌ها فقط در بالای بدنه قرار گرفتند.

هرچند هنوز اطلاعات دقیق و رسمی از مشخصات این دو پهپاد منتشر نشده است اما برخی منابع جزئیاتی در باره این دو پهپاد منتتشر کرده‌اند، بر این اساس می‌توان گفت که عرض بدنه شاهد۱۳۶، ۲ونیم متر و در شاهد۱۳۱ قدری کوچکتر و چیزی در حدود ۲.۲ متر است. در شاهد۱۳۶ طول بدنه ۳.۵ متر و در شاهد۱۳۱ این عدد ۲.۶ متر است.

به‌نظر می‌رسد پهپاد شاهد۱۳۶ دارای برد ۲۰۰۰کیلومتری است و شاهد۱۳۱ بردی در حدود ۹۰۰ کیلومتر دارد، همچنین این پهپادها دارای سرجنگی‌هایی به‌وزن ۵۰ و ۱۵ کیلوگرم هستند.

منبع: رکنا





منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml