جزئیات جدید ثبت نام ملی مسکن

ماجرای بی نیازی از فرم جیم سبز برای گرفتن زمین و خانه دار شدن در بوموسی در روزهای اخیر سر و صدای زیادی در رسانه ها به پا کرده است.

«عباس کمالی» مدیر کل راه و شهرسازی هرمزگان نیز در این زمینه اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده ثبت نام متقاضیان مسکن ملی برای تمامی شهروندان ایرانی که سرپرست خانوار یا واجد شرایط هستند رایگان است. در بوموسی و متقاضیان می توانند با مراجعه به سامانه ملی نهضت مسکن نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اهمیت جزایر خلیج فارس برای کشور افزود: یکی از کارهای مهمی که در راستای تشویق مهاجرت به این جزیره و توسعه جزایر خلیج فارس انجام شد، حذف شرط فرم «ج» در منطقه است. طرح ملی مسکن جزیره بوموسی

وی افزود: متقاضیان می توانند برای ثبت نام به سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن به نشانی saman.mrud.ir مراجعه کنند. ۴۲ هکتار زمین در جزیره ابوموسی برای واگذاری به شهروندان در نظر گرفته شده و به هر متقاضی زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع اختصاص می یابد. ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن هم اکنون در سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن در استان های البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خوزستان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، گلستان، مازندران و هرمزگان.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان تصریح کرد: فرم «ج» به این معناست که در صورت استعلام دولت، متقاضی تسهیلات مسکن دولتی و افراد تحت تکفل وی در ۵ سال گذشته مالکیت زمین یا ملکی نداشته اند. فرم «ج» یکی از شروط واگذاری زمین، مسکن یا تسهیلات دولتی در حوزه مسکن محسوب می شود و اگر شخصی از این تسهیلات استفاده کرده باشد دیگر نمی تواند از آن بهره مند شود.

وی خاطرنشان کرد: فرم «ج» متقاضیان واگذاری زمین رایگان در بوموسی حتی در صورت موفقیت در ساخت و تکمیل واحد و مالک محسوب می شوند تا همچنان از مزایای زمین و تسهیلات مسکن دولتی استفاده کنند. در شهرهای دیگر do متقاضیان واگذاری زمین رایگان در بوموسی نیز از شرط تایید سکونت معاف خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml