جزییات و شرایط دریافت وام ضروری بازنشستگان کشوری/ این وام به کدام بازنشستگان تعلق می‌گیرد؟

پرداخت وام ۳۰ میلیون تومانی صندوق بازنشستگی کشوری با نرخ سود ۴ درصد در سال جاری برای بازنشستگان کشوری در حالی است که پرداخت این وام برای ۴۶۰ هزار نفر ضروری در نظر گرفته شده و کل اعتبار هزینه شده برای این منظور حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش اخبار تایمز؛  مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری چند روز پیش با اشاره به افزایش میزان و سقف پرداخت وام در سال ۱۴۰۲ به ۱۰۰ درصد نسبت به سال گذشته، گفت: در سال جاری برای ۴۶۰ هزار نفر وام ضروری تا سقف ۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و مجموع اعتباری که برای این منظور هزینه شده حدود ۱ تا ۵ میلیارد تومان است.

این وام که به عنوان تسهیلات در نظر گرفته می شود تا پایان سال جاری به این میزان پرداخت می شود و متقاضیان می توانند با ثبت نام در سایت صندوق درخواست خود را ارسال کنند.

البته به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، برای این منظور هر ماه قرعه کشی انجام می شود و ماهانه به ۳۵ هزار نفر این تسهیلات پرداخت می شود.

شرایط دریافت وام

هرگونه تسویه حساب مربوط به وام های دوره های قبل تاثیری در اولویت بندی یا واجد شرایط بودن وام نخواهد داشت.

متقاضیانی که تاریخ بازنشستگی آنها کمتر از یک سال باشد مجاز به ثبت نام نیستند.

وراث مردی که ظرف سه سال آینده از فهرست نظام وظیفه حذف شوند مجاز به ثبت نام نیستند.

متقاضیانی که برای آنها حکم تعمیر برای سال جاری صادر نشده است، مجاز به ثبت نام نیستند.

جزییات و شرایط دریافت وام ضروری بازنشستگان کشوری/ این وام به کدام بازنشستگان تعلق می‌گیرد؟

تنها یکی از وراث مسئول می تواند با رضایت سایر وراث مسئول از وام استفاده کند، بنابراین سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن رضایت خود را برای دریافت وام توسط متقاضی اعلام کنند.

لازم به ذکر است جهت تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث، انجام وظایف بیش از یک نفر الزامی است.

تنها در صورت تکمیل و تایید مشخصات در سامانه تعهد وراث، درخواست ثبت نام کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار می گیرد.

در خصوص تعهد ورثه صغیر صرفاً از طریق سامانه ادارات کل استان و با ارائه مدارک (ولایت، حکم سرپرستی صادره از دادگستری جمهوری اسلامی ایران) قابل تأیید است.

متقاضی «بازنشسته» که علاوه بر حقوق بازنشستگی از حقوق تکلیف در کنار سایر وراث استفاده می کند، به منظور امکان بهره مندی یکی از وراث مشمول از تسهیلات وام ضروری، توصیه می شود متقاضی «بازنشسته» در «اداره کل بازنشستگی» خود ثبت نام کند.

«وظیفه گیرنده» متقاضی که علاوه بر دریافت حقوق وظیفه از دفتر اول به تنهایی به همراه سایر وراث از دفتر دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می کند. توصیه می شود ثبت نام «مصدوم وظیفه» متقاضی از «اداره کل یکم» انجام شود تا یک نفر از بقیه وراث مشمول از «اداره کل دوم» ثبت نام شود.

ذکر شماره دفتر بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.

ثبت نام در سامانه حقی برای پرداخت وام برای متقاضی ایجاد نخواهد کرد.

پس از پایان مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان اعم از کل مبلغ وام دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و … بررسی و اولویت بندی می شود و بر اساس میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک عامل، «واجدین شرایط» مشخص و اسامی در سامانه اعلام می شود.

بازنشستگان و مشمولان صندوق بازنشستگی کشوری می توانند با توجه به شرایط و ضوابط ذکر شده درخواست وام ضروری خود را ثبت کنند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات ایران واریز خواهد شد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml