جمع آوری اطلاعات ژنتیکی ۲۱ میلیون نفر

یک رسانه آمریکایی گزارش داد که سرویس اطلاعات فدرال آمریکا اطلاعات ژنتیکی ۲۱ میلیون آمریکایی را جمع آوری کرده است.

به گزارش اخبار تایمز؛ اداره تحقیقات فدرال (اف بی آی) مشخصات DNA 21.7 میلیون آمریکایی را جمع آوری کرده است.

بر اساس داده های بررسی شده توسط پایگاه داده اینترسپت، این رقم برابر با ۷ درصد از جمعیت آمریکا است.

اینترسپت نوشت که بررسی درخواست بودجه FBI برای سال مالی ۲۰۲۴ نشان می دهد که این آژانس تقریباً دو برابر بودجه برای حفظ لیست DNA خود درخواست کرده است.

FBI برای انجام این اقدام ۵۳.۱ میلیون دلار اضافی به بودجه ۵۶.۷ میلیون دلاری آژانس درخواست کرد و توضیح داد:  تخصیص منابع درخواستی به FBI اجازه می‌دهد تعداد بیشتری از نمونه‌های DNA را جمع‌آوری کند و توسط وزارت ایالات متحده بررسی شود.

کریستوفر رای، رئیس اف‌بی‌آی، در بیانیه‌ای در ۲۳ آوریل که برای توضیح درخواست بودجه به کنگره ارائه شد، دلایل متعددی را بیان کرد که به گفته او نیاز آژانس به طبقه‌بندی DNA را توجیه می‌کند.

جمع آوری اطلاعات ژنتیکی 21 میلیون نفر

او گفت که FBI در ماه حدود ۹۰۰۰۰ نمونه جمع آوری می کند. وی پیش بینی کرد: این رقم به ۱۲۰ هزار نمونه در ماه افزایش یابد و به حدود ۱.۵ میلیون نمونه در سال برسد.

اینترسپت می نویسد یکی از دلایل افزایش نمونه های ژنتیکی اف بی آی به سیاست های دولت ترامپ برمی گردد که اجازه جمع آوری نمونه DNA از مهاجران بازداشت شده را صادر کرد.

FBI در سال ۱۹۹۰ شروع به ساخت یک پایگاه داده DNA کرد. در سال ۱۹۹۸، FBI یک پایگاه داده ملی به نام سیستم فهرست ترکیبی DNA ایجاد کرد. در ابتدا جمع آوری داده ها فقط مربوط به افرادی بود که مرتکب جرم شده بودند.

آنا لوئیز، محقق دانشگاه هاروارد که متخصص در مفاهیم اخلاقی تحقیقات ژنتیکی است، می گوید: «اگر به زمان ایجاد سیستم ترکیبی نگاه کنید، در ابتدا برای مجرمان جنسی یا مجرمان خشونت آمیز ایجاد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml