پرواز بی سابقه قیمت مسکن/ قیمت مسکن ۱۰ برابر شد​!

رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش ۱۰ برابری قیمت مسکن در ۵ سال اخیر، اقدامات دولت برای کاهش عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش اخبار تایمز؛ بابک نگهداری در اجلاس سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان ایران، با اشاره به اینکه قیمت مسکن و اجاره بها در یک دوره ۵ ساله از سال ۹۷ تا ۱۴۰۲ ۱۰ برابر شده است، اظهار داشت: در سبد خانوارهای ایرانی، مسکن. هزینه اصلی است و اگر نتوانیم این کار را انجام دهیم تورم مسکن افزایش می یابد. کنترل، تلاش دولت برای مهار تورم در سایر حوزه ها چندان در زندگی مردم محسوس نخواهد بود.

وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیئت دولت بر موضوع مسکن و جدیت بیشتر آن تاکید کردند. این موضوع نشان می دهد که باید روی این موضوع خیلی تمرکز کنیم.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی به عدم تعادل عرضه و تقاضا در بازار مسکن اشاره و بیان کرد: این عدم تعادل مربوط به کاهش مستمر تولید در دهه ۹۰ است.

پرواز بی سابقه قیمت مسکن/ قیمت مسکن ۱۰ برابر شد​!

نیژداری افزود: دولت پیگیر قانون جهش تولید و در نتیجه نهضت ملی مسکن برای کاهش نارضایتی و بهبود وضعیت مسکن است. حدود دو سال از اجرای قانون می گذرد و شاهد نکات مثبتی در اجرای آن بوده ایم.

وی یکی از اثرات مثبت را تغییر نگاه دولت از ناظری به فعال دانست و افزود: دولت مسکن را جزو اولویت های اجرایی خود قرار داده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است. رئیس جمهور نیز شخصاً برای آن وقت می گذارد و فعالیت هایی برای تأمین گسترده مسکن در حال انجام است.

رئیس مرکز پژوهش های مجلس تصریح کرد: باید از تجربیات گذشته در اجرای نهضت ملی مسکن استفاده کنیم ضمن اینکه باید برنامه ریزی دقیق برای سفته بازی و اثرگذاری در بازار مسکن داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml