حامد بهداد در پشت صحنه جدیدترین فیلمش با بازی باران کوثری / خیلی ها بخاطر این فیلم گریه کرده اند.

کارگردان فیلم سینمایی «گیجگاه» گفت: از همان روز اولی که حامد بهداد وارد ساخت این فیلم شد گفت این فیلم، لبخندهایی که می آفریند، سرشار از احترام است. او معتقد بود که این فیلمنامه در حالی که درباره ۲۰ سال پیش صحبت می شود، یک فیلم عقب مانده نیست.

به گزارش اخبار تایمز؛ عادل تبریزی کارگردان فیلم سینمایی «گیجگاه» درباره وضعیت اکران این فیلم و میزان رضایتمندی خود گفت: نکته مهم برای من این است که با وجود شرایطی که برای اکران داشت، این فیلم توانست مخاطبان خود را پیدا کند. خوب و روند خوبی در اکران عمومی داشت، اگر «گیجگاه» در کنار کمدی های درجه یک مثل «فسیل» و «هتل» و قدرتی که این آثار در جذب مخاطب داشتند و در مجموع توانسته بود مسیر خودش را پیدا کند. ، خاطرات خوبی از این اکران دارم.
وی درباره ژانر متفاوت کمدی «گیجگاه» نسبت به دیگر کمدی های در حال اکران نیز توضیح داد: به نظر من «گیجگاه» طبق تعریف مرسوم کمدی امروز سینمای ایران کمدی نیست. بلکه می توانم بگویم این فیلم یک فیلم شیرین است که در لایه های مختلف آن می توان ژانرهای مختلفی را دید. از این منظر می توان گفت ژانر اصلی فیلم ملودرام است و در کنار آن موقعیت های شیرینی را می بینیم که گاه مخاطب را به خنده می اندازد.
حامد بهداد در پشت صحنه جدیدترین فیلمش با بازی باران کوثری / خیلی ها بخاطر این فیلم گریه کرده اند.
این کارگردان تاکید کرد: موقعیت های طراحی شده در فیلمنامه باعث لبخند مخاطب می شود اما مقایسه «گیجگاه» با کمدی هایی که این روزها در حال اکران است مقایسه اشتباهی است. در تاریخ سینمای ایران فیلم های دیگری هم بوده اند که ما را به لبخند واداشته اند اما کمدی نبودند.
تبریزی ادامه داد: واقعیت این است که «گیجگاه» برای من فیلم شادی بود. چه در حوزه واکنش منتقدان، چه در جذب مخاطب و چه در روند حضور در جشنواره های خارجی و ارتباط با مخاطبان کشورهای دیگر. من خودم برای اکران این فیلم به ایتالیا و روسیه سفر کردم و شاهد واکنش های تماشاگران این دو کشور بودم. در ایران فیلم «گیجگاه» به خوبی مخاطب خود را پیدا کرد.

 

نمایی از حضور جمشید هاشم‌پور و عادل تبریزی در پشت‌صحنه «گیجگاه»
نمایی از حضور جمشید هاشم‌پور و عادل تبریزی در پشت‌صحنه «گیجگاه»

وی افزود: حتی بهترین فیلم های تاریخ سینمای جهان هم در زمان خود مخالفان و منتقدانی داشته اند و طبیعتا افرادی هم بودند که فیلم من را دوست نداشتند. هر فیلمسازی وقتی فیلم می‌سازد بهتر می‌داند فیلمش کجاست، «گیجگاه» برای من فیلمی بود که به خاطر اتفاقاتی که در مراحل نمایش برایش افتاد، بیشتر دوستش دارم.
من کلا آدم شادی هستم و اگر این فیلم فیلم موفقی نبود باز هم خوشحال می شدم! برای من مهم این است که فیلم ساخته ام و تجربه کسب کرده ام. اگر نتیجه این تجربه موفقیت آمیز نبود، قطعا آن را دوست داشتم
این کارگردان ادامه داد: من در کل آدم شادی هستم و اگر این فیلم فیلم موفقی نبود باز هم خوشحال بودم! برای من مهم این است که فیلم ساخته ام و تجربه کسب کرده ام. اگر نتیجه این تجربه موفقیت آمیز نبود، قطعا آن را دوست داشتم. «گیجگاه» لایه های عاطفی و عاطفی دارد و در کل از امید و اخلاق حرف می زند که رنگ آن در جامعه تاروپود امروزی رنگ باخته است. شاید به همین دلیل با مردم ارتباط برقرار می کند.
حامد بهداد در پشت صحنه جدیدترین فیلمش با بازی باران کوثری / خیلی ها بخاطر این فیلم گریه کرده اند.
وی با اشاره به اینکه احساس می کند خانم هایی که طلاق گرفته اند و بچه دار می شوند ارتباط زیادی با فیلم دارند، تصریح کرد: بالاخره داستان این فیلم درباره زنی است که سرپرستی یک خانواده را به عهده دارد و به همین دلیل این تیپ است. افراد از نظر عاطفی حساس هستند. آنها با این شخصیت ارتباط برقرار می کنند. من افراد زیادی را دیده ام که در طول فیلمم احساساتی شدند و گریه کردند و این ویژگی نشان می دهد که ژانر کمدی فیلم من با سایر کمدی ها متفاوت است.
کارگردان فیلم سینمایی «گیجگاه» درباره همکاری ارسلان امیری در نگارش فیلمنامه این فیلم توضیح داد: فیلمنامه این فیلم را با هم نوشتیم. ارسلان امیری یکی از دوستان دوست داشتنی من است و از نظر سلیقه سینمایی فیلم «گیجگاه» هیچ ربطی به کار او ندارد. وقتی داستان این فیلم در ذهنم شکل گرفت تصمیم گرفتم فیلمنامه را با فردی که رابطه خوبی با او دارم بنویسم و این رابطه خوب برایم مهم بود. از این نظر همکاری با ارسلان امیری برای من تجربه درخشانی بود.
حامد بهداد در پشت صحنه جدیدترین فیلمش با بازی باران کوثری / خیلی ها بخاطر این فیلم گریه کرده اند.
وی افزود: در مراحل نگارش این فیلمنامه، ارسلان امیری به من این لطف را داد که آزادتر باشم و جهت کلی فیلمنامه به سمت علایق، نگاه و احساسم باشد. به طور کلی، ما از این تجربه احساس خوبی داشتیم و هر دوی ما بسیار لذت بردیم.
تبریزی در خصوص اظهار نظر حامد بهداد درباره فیلم «گیجگاه» و استفاده از وصف «خنده مشروع» برای این فیلم گفت: به نظر من حامد بهداد بازیگر باهوش و فرهیخته ای است و می توان او را بازیگری همه جانبه دانست. . هم ادبیات می داند، هم سینما و هم روانشناسی. از همان روز اولی که حامد وارد ساخت «گیجگاه» شد، گفت این فیلم، لبخندهایی که می آفریند، سرشار از احترام است. او معتقد بود در حالی که این فیلمنامه درباره ۲۰ سال پیش صحبت می کند، فیلمی عقب مانده نیست و گویای جامعه امروزی است.
وی افزود: از این منظر معتقد است که این فیلم یک کمدی سالم است و به دلیل نگاهش به فیلمنامه از آن عبارت استفاده کرده است. حامد بهداد فیلم «گیجگاه» را بسیار دوست دارد و اخیرا در مصاحبه ای تاکید کرده که این فیلم جایگاه ویژه ای در کارنامه کاری او دارد. خوشبختانه او با این فیلم بسیار خوب است و بارها آن را تماشا کرده است. جالب اینجاست که او با هر بار تماشای فیلم واکنش های متفاوتی از خود نشان می دهد. این باعث افتخار من است.
این کارگردان سینما درباره حضور جمشید هاشم پور در فیلم «گیجگاه» نیز گفت: اگر یکی بگوید عادل تبریزی سکانسی از جمشید هاشم پور را در فیلمش برای ادای احترام گذاشته است، فکر نمی کنم متوجه فیلم شده باشد. آقای هاشم پور مهمترین ستاره سینمای ایران در سال های بعد از انقلاب بود و به نظر من جایگاه عجیب و تاریخی در سینمای ایران دارد که نیازی به ادای احترام ندارد. حضور او در فیلم جنبه تحلیلی برای داستان اصلی داشت.
وی در پایان توضیح داد: داستان فیلم درباره تاثیر قهرمان در جامعه است و درباره حسن خوشنودی می گوید از تصویر قهرمان به تصویری دیگر تبدیل می شود. حضور رضا صفایی پور و حسن رضایی و زنده یاد حسین ملکی، اکبر اصفهانی، حسین کاستور و سایر عزیزانی که گوهرهای فیلم «گیجگاه» شدند در همین راستا بود. به نظر من سینمای اصلی آن سال ها همین قهرمانان بودند. سینمای واقعی ایران همین چهره ها بودند و چقدر مظلوم و نجیب و شجاع هستند. حضور کوتاه آنها در فیلم من باعث افتخار من شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml