حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

یکی از مشکلات گوشی‌های شیائومی، داغ شدن است که اغلب کاربران از این موضوع ناراضی هستند. البته این مشکل صرفا برای گوشی‌های شیائومی ایجاد نمی‌شود و گوشی‌های دیگر برندها نیز ممکن است با این مشکل مواجه شوند. در ادامه با ما همراه شوید تا با راهکارهای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی آشنا شویم.

راهکارهای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی

اگر با مشکل داغ شدن گوشی شیائومی مواجه هستید، می‌توانید راهکارهایی که در ادامه آورده‌ایم را امتحان کنید تا این مشکل را رفع کنید.

بستن برنامه‌های پس زمینه و استفاده نکردن از گوشی

یکی از عواملی که منجر به داغ شدن گوشی شیائومی می‌شود، باز بودن چندین برنامه در پس زمینه است. این برنامه‌ها که می‌توانند شامل انواع بازی‌ها با گرافیک بالا، ویدیوهای تصویری با پهنای باند بالا، شبکه‌های مجازی آنلاین و … باشند، منجر به داغ شدن بیش‌ از اندازه گوشی شیائومی می‌شوند.

بنابراین با مشاهده داغ شدن گوشی شیائومی، ابتدا تمامی برنامه‌های پس زمینه خود را ببندید و برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه از گوشی خود استفاده نکنید.

دور کردن گوشی از حرارت بالا

گوشی شیائومی از آلیاژهای مختلف، فلز و پلاستیک تشکیل شده است. با توجه به ترکیباتی که در گوشی‌های شیائومی به کار رفته است، توانایی جذب گرما را دارند. بنابراین یکی از راهکارهای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی، دور کردن گوشی از گرما، تابش نور خورشید، گرمای آتش و یا لامپ است. اینگونه از گرم شدن بیش‌ از اندازه گوشی و آسیب دیدن قطعات داخلی گوشی جلوگیری می‌کند.

عدم استفاده از گوشی تلفن همراه در هنگام شارژ

استفاده از گوشی تلفن همراه در هنگام شارژ نیز منجر به داغ شدن بیش از اندازه گوشی می‌شود. به همین دلیل بهتر است به گوشی خود زمان کافی بدهید و اجاره دهید گوشی شارژ شود و سپس بعد از جدا کردن آن از شارژ از آن استفاده نمایید. این عمل نه تنها از داغ شدن گوشی شما جلوگیری می‌کند، بلکه در افزایش عمر باتری گوشی شما نیز تاثیرگذار است.

عدم استفاده از قاب در هنگام استفاده از گوشی برای مدت زمان طولانی

در تمامی گوشی‌ها برای اینکه دستگاه موبایل به خصوص در اجرای برنامه‌های سنگین داغ نکند، شیارهایی طراحی شده است. اینگونه جریان هوا منجر به خنک شدن گوشی می‌شود.

بنابراین به عنوان یک راهکار برای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی، اگر در حال بازی هستید و یا برای طولانی مدت از گوشی خود استفاده می‌کنید، بهتر است قاب گوشی خود را خارج کنید تا شیارهای هوا مسدود نشوند و از داغ شدن گوشی جلوگیری شود.

استفاده از برنامه‌های کمکی برای کاهش دمای گوشی شیائومی

می‌توانید برای پاکسازی فضای گوشی موبایل خود از برنامه‌های کمکی از جمله Clean master استفاده کنید و با استفاده از آن برنامه‌های پس زمینه ناخواسته را پاکسازی کنید که در کاهش دمای گوشی شما بسیار موثر است.

اعمال تغییرات در صفحه تنظیمات

یکی از راهکارهای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی، اعمال برخی تنظیمات از جمله خاموش کردن بلوتوث و وای فای، اعمال تنظیمات روشنایی متناسب با نور محیط، عدم استفاده از تصاویر پس زمینه زنده و متحرک و … می‌باشد. این تنظیمات ضمن جلوگیری از افزایش دمای گوشی، به افزایش طول عمر باتری گوشی شما نیز کمک می‌کند.

به روز رسانی برنامه‌ها و میان افزارها

در برخی مواقع دلیل داغ شدن بیش از اندازه گوشی شیائومی، برنامه‌ها و سیستم عامل‌های قدیمی هستند. بنابراین حتما سیستم عامل اندروید و برنامه‌های گوشی خود را به روزرسانی کنید و از آخرین نسخه استفاده کنید.

عدم استفاده از شارژرهای کپی و تقلبی

شارژهای تقلبی و کپی نیز منجر به افزایش دمای گوشی در زمان شارژ می‌شوند. راهکار حل مشکل داغ شدن گوشی، استفاده از شارژر اصلی شیائومی است تا باتری گوشی شیائومی با ولتاژ معادل با گوشی شارژ گردد.

رفتن به تنظیمات کارخانه

به عنوان آخرین اقدام برای جلوگیری از افزایش دمای گوشی خود و همینطور یک راهکار موثر برای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی، می‌توانید گوشی خود را به حالت و تنظیمات کارخانه برگردانید.

البته در نظر داشته باشید با رفتن به تنظیمات کارخانه، اطلاعات گوشی شامل تمامی عکس‌ها، ویدئوها، برنامه‌ها، مخاطبان و … پاک می‌شوند. بنابراین ریست فکتوری را آخرین قدم در نظر بگیرید.

سخن آخر

در این محتوا به بررسی راهکارهای حل مشکل داغ شدن گوشی شیائومی پرداختیم. امیدواریم مطالعه آن راهنمای مناسبی برای شما باشد تا بتوانید مشکل داغ شدن گوشی شیائومی خود را برطرف کنید.

با توجه به تاثیری که استفاده از شارژر اورجینال شیائومی در جلوگیری از داغ شدن گوشی های تولید شده توسط این برند دارد، توصیه می‌کنیم حتما برای شارژ کردن گوشی خود از شارژر اصلی استفاده کنید. امکان تهیه شارژر اصلی برند شیائومی از طریق فروشگاه باتری و شارژر بیسل وجود دارد. تمامی شارژرهای ارائه شده در این مجموعه اورجینال هستند و با کیفیت بالا و قیمت رقابتی به شما عزیزان ارائه می‌شوند.

در صورتی که قصد خرید شارژرهای اصلی برند شیائومی را دارید، حتما از وبسایت بیسل دیدن کنید. امکان ثبت سفارش اینترنتی برای شما عزیزان در سراسر کشور وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml