حماسه ملبورن از اینجا شروع شد/ از بخشش کریم باقری تا تک گل خداداد که کافی نبود!

۲۶ سال پیش در چنین روزی اتفاقی برای فوتبال ایران افتاد که جرقه جشن ملی را به راه انداخت.

به گزارش اخبار تایمز؛ تیم ملی فوتبال کشورمان که از حضور مستقیم در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه محروم بود و کارش به مرحله پلی آف کشیده شد، پس از شکست مقابل ژاپن، حالا با عبور از استرالیا در دو مرحله به دنبال تنها راه رسیدن به فرانسه بود.

دیدار دو تیم روز شنبه ۱۰ آذرماه ۱۳۹۷ به میزبانی ورزشگاه آزادی و در حضور ۱۰۰ هزار تماشاگر برگزار شد. در آن زمان والدیر ویرا برزیلی جایگزین محمد مایلکهن شده بود و تری ونبلز مربی معروف انگلیسی هدایت استرالیا را برعهده داشت. اتفاق مهم قبل از آن بازی این بود که نعیم سعداوی و فرشاد فلاحت زاده، دو بازیکنی که هشت ماه پیش در زمان همراهی تیم پرسپولیس در مرحله جام باشگاه های آسیا به دلیل دوپینگ محروم شده بودند، اجازه همراهی با تیم ملی را پیدا کردند و در اردو حاضر شدند.

محرومیت کریم باقری نیز بخشیده شد و او در بازی برگشت ایران و استرالیا به میدان رفت. تیم ملی که ستاره های دو تیم استقلال و پرسپولیس را در اختیار داشت، نمایش خوبی ارائه کرد و به شکست استرالیا نزدیک شد اما در نهایت با تکیه بر گل خداداد عزیزی و موقعیت های خوبی که از دست دادیم، بازی به پایان رسید. با تساوی ۱-۱ به پایان رسید تا همه چیز به بازی برگشت استرالیا و حماسه ملبورن کشیده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml