حمایت کامل از برگزاری شایسته جشنواره بین‌المللی پانتومیم

رکنا: مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در سفر به زنجان به منظور انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم از حضور هنرمندان حرفه‌ای سایر کشورها در این رویداد نمایشی خبر داد.

حمایت کامل از برگزاری شایسته جشنواره بین‌المللی پانتومیم

به گزارش رکنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، کاظم نظری با همراهی چند تن از مدیران اداره‌کل هنرهای نمایشی با هدف انجام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، به این شهر سفر کردند.

در این سفر دیدارهای سازنده ای با استاندار زنجان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان و مدیرکل و مدیران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  زنجان صورت گرفت و در پایان تفاهم نامه مشترک میان اداره کل هنرهای نمایشی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان برای مشارکت در برگزاری دومین جشنواره بین المللی پانتومیم  به امضا رسید.

در نخستین نشستی که در جریان این سفر انجام شد، محسن افشارچی (استاندار زنجان)،  کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، امرالله حسنی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان) و ساسان قجر (دبیر جشنواره پانتومیم)  و تعدادی از مدیران هنرهای نمایشی و استان زنجان حضور داشتند.

در این دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان ضمن قدردانی از حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و همراهان ایشان، از حمایتها وهمراهی ارزشمند استاندار زنجان در برگزاری نخستین دوره جشنواره و سایر رویدادهای هنری در استان تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد که با حمایتهای همه جانبه شاهد برگزاری رویداد تاثیرگزاری در حوزه فرهنگ و هنر باشیم.

استقبال گروه های سایر کشورها از جشنواره بین‌المللی پانتومیم

مدیرکل هنرهای نمایشی در این نشست، با تشکر از زحمات و تلاش‌های استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان در به ثمر نشستن جشنواره بین‌المللی پانتومیم گفت: «چنین جشنواره‌ای، رویدادی پایه و تخصصی در عرصه هنرهای نمایشی است. هنر پانتومیم می‌تواند به بالا بردن روحیه نشاط در جامعه و از بین بردن معضلات اجتماعی کمک شایانی کند.»

نظری با اشاره به استقبال هنرمندان خارجی از این رویداد نمایشی افزود: «فراخوان این جشنواره را در بهمن‌ سال گذشته منتشر کردیم و ۳۰ کشور اعلام آمادگی کردند که از میان آن‌ها می توان به کشورهایی از جمله ایتالیا، اسپانیا، اروگوئه، ژاپن، کره و…اشاره کرد که با بررسی های نهایی تلاش خواهد شد تا گروه‌هایی برجسته و حرفه‌ای در زنجان حضور داشته باشند.»

حمایت از برگزاری رویدادهای فرهنگی در زنجان

در ادامه این نشست، محسن افشارچی، استاندار زنجان گفت: «مدیران استان از برگزاری هرگونه رویداد فرهنگی در زنجان حمایت می‌کنند و ان‌شاء‌الله بتوانیم در برگزاری جشنواره پانتومیم، موفق باشیم.هنر در دنیای امروز ابزار ارزشمندی است که می تواند با خارج کردن زندگی از چرخه روزمره انسانها را باخود همراه کند» این امور زمینه های مناسبی برای معرفی شهر و استان و قابلیت های همه جانبه آن است که مدیران استانی تلاش خواهند کرد تا از این امکان ویژه بهترین بهره برداری صورت گیرد.

او ادامه داد: «حضور هم‌وطنان سایر مناطق ایران زمین در زنجان، کمک می‌کند پتانسیل‌های ویژه این استان، برای دیگر هم‌میهنان شناخته شود. این اتفاق مهمی است که ما بتوانیم شهرستان‌های دیگر استان را هم پای کار بیاوریم تا امکانات شهرهای بزرگ به شهرهای کوچک‌تر نیز تسری پیدا کند.» برای این منظور در راستای برگزاری این جشنواره هم برنامه های ویژه ای خواهیم داشت که با همکاری همه جانبه به اجرا خواهد رسید.

نمادهای استان روی پوستر جشنواره

سپس ساسان قجر، دبیر جشنواره با ارائه توضیحاتی در مورد تاریخچه و سیر اجرایی دوره پیشین این رویداد گفت: «سال گذشته نخستین دوره این جشنواره را در گستره ملی برگزار کردیم که هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی مثال‌زدنی بود و امسال قرار است در گستره بین‌المللی این جشنواره را برگزار کنیم.»

او افزود: «در طراحی پوستر این جشنواره از نمادهای ارزشمند استان استفاده شده است و مراسم رونمایی از پوستر هم به‌زودی برنامه‌ریزی و اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

قدمی برای اعتلای هنر ایران زمین

در بخش بعدی این سفر، مدیرکل هنرهای نمایشی،مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان  و هیات همراه به دیدار آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه و امام‌جمعه زنجان رفتند.

کاظم نظری در این دیدار با اشاره به حضور هنرمندان سایر کشورها در جشنواره بین‌المللی پانتومیم زنجان، گفت: «حضور هنرمندان کشورهای مختلف زمینه‌ساز آن خواهد بود تا جنبه‌های گردشگری زنجان معرفی شوند و با دعوتی که از سفیران کشورهای شرکت کننده خواهیم داشت، صنعت توریسم در این استان رونق بیشتر پیدا خواهد کرد.»

در ادامه، آیت‌الله علی خاتمی، امام‌جمعه زنجان با اشاره به این‌که هم امام راحل (ره) و هم رهبر معظم انقلاب، بر ظرفیت بالای هنر در انتقال مفاهیم انسانی تاکید دارند، گفت: «انقلاب ما فرهنگی است و ما در این زمینه باید خیلی بهتر و بیشتر از گذشته عمل کنیم. برگزاری جشنواره بین‌المللی پانتومیم در استان زنجان یک قدم مثبت در این راستاست که امیدوارم هم بتواند هنر این مرز و بوم را اعتلا بخشد و هم زمینه‌های فرهنگی کشورمان را به خوبی نشان دهد.»

امام‌جمعه زنجان در بخشی دیگر از سخنانش، حدیث «قید العلم بالکتابت» را از حضرت علی (ع) نقل کرد و افزود: «این که امام اول ما فرموده‌اند «دانش خود را با نوشتن به بند بکشید»، تاکیدی بر اهمیت نوشتن، مطالعه و فعالیت فرهنگی و هنری است.»

امام جمعه زنجان

امضای تفاهم‌نامه اجرایی جشنواره بین‌المللی پانتومیم

پس از دیدارهای مدیرکل هنرهای نمایشی با مسئولان و شخصیت‌های فرهنگی زنجان، نوبت به امضای تفاهم‌نامه اجرایی جشنواره بین‌المللی پانتومیم رسید.

این تفاهم‌نامه بین اداره کل هنرهای نمایشی کشور به نمایندگی کاظم نظری و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به نمایندگی امرالله حسنی امضاء شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان، در مراسم امضای تفاهم‌نامه اجرایی جشنواره بین‌المللی پانتومیم گفت: «با دیدگاه‌های بسیار مثبت فرهنگی استاندار و امام‌ جمعه محترم زنجان و تاکیدات این دو بزرگوار، فضای همکاری برای برگزاری این جشنواره مهیاست و هم‌افزایی کافی بین دستگاه‌ها وجود دارد.» ایشان همراهی اداره کل هنرهای نمایشی را ارزنده دانست و ابراز امیدواری کرد با این همراهی و توان هنرمندان استان شاهد میزبانی شایسته از این رویداد هنری باشیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور هم گفت: « تلاش می کنیم تا در تمام بخش ها از حضور اساتید و صاحبنظران برجسته برای ارتقای کیفیت برگزاری استفاده کنیم.»

او افزود: «برگزاری کارگاه‌های آموزشی از مهم‌ترین بخش‌های این جشنواره است که دیگر شهرها هم از آن بی نصیب نخواهند ماند.»

ساسان قجر، دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم هم در این راستا توضیح داد: «بر اساس ‌نامه‌ای که اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل هنرهای نمایشی به استان‌های کشور ارسال کردند و درخواست‌های آموزشی که به دبیرخانه رسید، ما کارگاه‌های آموزشی‌ را در پنج استان کشور، هرکدام به مدت هفت روز برگزار کردیم. در این کارگاه‌ها بهترین ایده‌ها و تکنیک‌ها انتخاب شدند و هنرجویان در حال تمرین هستند تا در بخش کارگاه‌های آموزشی جشنواره حضور پیدا کنند.»

او افزود: «هم‌اکنون درخواست از سه استان دیگر برای آموزش داریم که در مدت باقی‌مانده، کارگاه‌های آموزشی را در این استان‌ها برگزار خواهیم کرد.»

جشنواره بین‌المللی پانتومیم ، مهرماه سال جاری ، به میزبانی زنجان و چند شهر استان برگزار خواهد شد.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml