حمید درخشان: پرسپولیس چوب اعتصاب، بیانیه نویسی بازیکنان و عصبانیت و آشتی را خورد/ شک نکنید هر بازیکن دیگری هم به‌جای گولسیانی پنالتی می‌زد خراب می‌شد!

حمید درخشان، پیشکسوت پرسپولیس معتقد است که این تیم جدای از مسائل فنی، مشکلات روحی و روانی و تمرکز داشت.

به گزارش اخبار تایمز؛ پرسپولیس در حالی که همه روی صعودش به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا حساب باز کرده بودند، به طرز عجیبی و با نتیجه ۲ بریک مقابل الدیل شکست خورد تا از این رقابت ها حذف شود.

حمید درخشان سرمربی اسبق پرسپولیس در خصوص این دیدار گفت: به نظر من کریستف گالیته سرمربی الدیل پرسپولیس را خیلی خوب آنالیز کرد و به قول معروف این تیم را مثل کمرش می شناخت. دست این الدحیل بسیار متفاوت از الدحیل بود که در قطر مقابل پرسپولیس قرار گرفت و طبق برنامه بازی کرد. آن تیم برنامه خاصی نداشت، اما این تیم می دانست چطور از فضای بین مدافعان پرسپولیس و کندی استفاده کند و ضدحمله کند.

وی ادامه داد: راستش را بخواهید اگر علیرضا بیرانوند در دروازه پرسپولیس نبود شاید فاجعه ای رخ می داد. معتقدم پرسپولیس با بار روحی زیاد و استرس زیادی وارد دیدار با الدحیل شد. پرسپولیس خیلی زود به گل رسید و می توانست با تمرکز بیشتر و یک بازی منطقی دوباره به گل برسد و شکست سختی را در خانه به حریف تحمیل کند، اما چون بازیکنان ما خیلی حرفه ای نیستند، برگشتند. پس از به ثمر رساندن گل اول، بازیکنان خیلی زود تمرکز خود را از دست دادند و برای ترساندن الدیل، گل تساوی را دریافت کردند. تیمی که به گفته سرمربی خود تا به حال این همه تماشاگر را در ورزشگاه ندیده بود و با دیدن همه پرسپولیسی ها شوکه شده بود، با زدن گل اول خودش از استرس خارج شد و راحت بازی کرد.

کاپیتان سابق پرسپولیس همچنین خاطرنشان کرد: همیشه حق با تماشاگران در مورد شعارهای حاضران علیه مدیرعامل، سرمربی و بازیکنان پرسپولیس است. وقتی تماشاگران تشویق می‌کنند، ناراحت می‌شوند و ممکن است وقتی تیم می‌بازد، واکنش منفی نشان دهند. متأسفانه یا خوشبختانه ماهیت فوتبال این است، اما انصاف می گوید که قهرمانی های فصل گذشته را نباید فراموش کرد. نباید چشم بر سه جام فصل گذشته ببندیم و شعار بدهیم، هرچند باز هم تکرار می کنم تماشاگران و هواداران حق دارند همیشه بخواهند تیمشان قهرمان شود.

برخی از هواداران یحیی گل محمدی معتقدند دست این مربی خالی است اما حمید درخشان مخالف است و می گوید: نه! من قبول ندارم دست گل محمدی خالی باشد. مرتضی پورعلیگنجی مصدوم است اما فرشاد فرجی نیمکت نشین است. یاسین سلمانی هم حضور ندارد اما سعید صادقی، مهدی ترابی، محمد عمری و امید عالیشاه حضور دارند. شاید پرسپولیس در خط حمله ضعیف باشد که این برمی گردد به نحوه جذب در تابستان و از دست دادن عیسی آل کثیر. به نظر من بیش از هر چیز پرسپولیس بیانیه بازیکنان علیه مدیرعامل و اعتصاب و عصبانیت و آشتی را خورد!

وی افزود: متأسفانه پرسپولیس مدت زیادی است که تمرکز ندارد و این مسائل حاشیه ای تمرکز را از کل تیم گرفته است. معتقدم حمایت کور کمکی به تیم نمی کند و باید واقعیت ها را گفت. وقتی کادرفنی و بازیکنان بر سر گزینه های قرارداد و پاداش اعتصاب می کردند، باید به امروز فکر می کردند! الان ۶ بازی می گذرد و پرسپولیس در لیگ برتر و آسیا حریف خود را شکست نداده است و این نشان از عدم تمرکز در تیم دارد.

وی در ادامه اظهار داشت: به نظر من پرسپولیس خودکشی کرد. در این خودزنی همه مقصر بودند و اعضای تیم نباید وارد دعوای دو طرفه می شدند. وقتی یک تیم وارد حاشیه می شود و بین مدیریت یک طرف و کادرفنی و بازیکنان از طرف دیگر دعوا می کند، نمی توان نتیجه دیگری را انتظار داشت. به عنوان نمونه می توان به گیورگی گلسیانی و پنالتی که او زد اشاره کرد.

گلسیانی ثابت کرده بهترین پنالتی گیر تیم و یکی از بهترین های لیگ است اما این مدافع پشت توپ می ایستد و به تیرک دروازه برخورد می کند. چرا؟ چون تمرکز لازم را ندارد و این فشار و بار روانی روی تک تک بازیکنان مشخص بود. شک نکنید اگر به جای گیورگی گلسیانی کس دیگری پشت نقطه پنالتی می ایستاد، ضربه او را خراب می کرد چون فشار زیادی روی بازیکنان بود و هیچ کدام تمرکز نداشتند. همه بچه ها خیلی مضطرب بودند و این خیلی مشهود بود.

حمید درخشان در پایان گفت: به نظرم پرسپولیس نیاز به ریکاوری روحی دارد و این مهمتر از تمرین و کار فنی است. پرسپولیس باید بررسی داخلی داشته باشد و مدتی از حاشیه دور بماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml