حکایت مجریانی که برای دیده شدن، تیم‌های بزرگ را نردبان می‌کنند/ از مجری‌هایی که تنبیه شدند تا مجید یحیایی که دوباره کری خواند!

حکایت مجریانی که تیم های بزرگ را مسخره می کنند تا بیشتر دیده شوند، داستانی است که تقریباً به یک دهه می رسد.
به گزارش اخبار تایمز؛ مجید یحیایی، مجری تازه کار رادیو، این روزها با حاشیه هایی که ایجاد کرده توانسته نام خود را تا حدودی بر سر زبان ها بیندازد. از زمان ظهور شبکه های اجتماعی مجریان تلویزیون نیز به دنبال جذب فالوور بوده اند. یکی از دلایل آن علاقه تهیه کنندگان تلویزیون به مجریانی است که می توانند با شعار دادن علیه تیم ها یا شخصیت های معروف ورزشی، برنامه خود را معروف و بیشتر دیده شوند!
به این بهانه یکی از جنجالی ترین رفتارهای هواداران رسانه ملی در دهه اخیر را مرور می کنیم.

وقتی علی ضیا ممنوع‌التصویر شد

آبان ماه سال ۱۳۹۳ پخش کلیپی از علی ضیا بعد از دربی هشتادویکم در یک محفل دوستانه که با شعارهایی علیه پرویز مظلومی همراه بود، دردسرساز شد. علی‌اصغر پورمحمدی در این خصوص گفت علی ضیا تا اطلاع ثانوی ممنوع‌التصویر شده و اجازه اجرای برنامه در صداوسیما ندارد. حضور در مهمانی‌ای در یک رستوران، توهین به تیم استقلال و همچنین توهین به سرمربی این تیم دلایلی بودند که منجر به ممنوع‌التصویری علی ضیا شد.

معاون سیما درباره مدت زمان این ممنوع‌التصویری گفته بود زمان مشخصی در نظر گرفته نشده؛ پرونده ایشان در کمیته انضباطی مجریان صداوسیما مطرح شده تا بررسی شود و پس از بررسی موضوع مشخص می‌شود که تا کی ممنوع‌التصویر خواهد بود.

مجری پرسپولیسی که بعد از دربی خبرساز شده بود در اردوی استقلال حاضر شد تا کدورت ها را با پرویز مظلومی از بین ببرد. علی ضیا در محل اردوی آبی‌پوشان حاضر شد و با پرویز مظلومی دیدار کرد. در این دیدار حبیب کاشانی مدیر تیم فوتبال امید نیز حضور داشت و زمینه آشتی این دو را فراهم کرد. پس از این رفع کدورت، ممنوع‌التصویری علی ضیا مرتفع و او دوباره در تلویزیون مشغول به کار شد.

طعنه مجری شبکه دو به استقلالی‌ها

حالا مجید یحیایی مجری جوان و کم‌سابقه، در آخرین کنایه خود به استقلالی‌ها گفته اگر داور با دست نشان داد که باید از VAR استفاده شود، تعجب نکنید؛ داور پانتومیم بازی نمی‌کند! این طعنه مجری تلویزیونی خشم هواداران استقلال را به دنبال داشت.

در ادامه شعارهای مجری پرسپولیس، رسانه رسمی استقلال نوشت: دو مجری که تلویزیون را با سیرک اشتباه گرفته اند، همین چند روز پیش پس از التماس و عذرخواهی بابت توهین به بازیکنان استقلال، تا باشگاه استقلال از پیگیری شکایت خود در دادگاه منصرف شود. این بار در آستانه دربی سرخابی به بهانه VAR به استقلالی ها طعنه زدند تا ثابت کنند برای پوشاندن عقده های رنگی خود کاری جز توهین به استقلال ندارند.

در همین ارتباط: واکنش تند مجری تلویزیون به بیانیه باشگاه استقلال/ دروغ می‌گویند؛ کی التماس کردم؟

بعد از آن بود که جواد نکونام سرمربی استقلال هم پس از تساوی در دربی تهران تهدید کرد اگر از این به بعد دوربین صداوسیما باشد، صحبت نخواهد کرد. سرمربی استقلال ضمن بیان این جمله درواکنش به شوخی‌های مجری پرسپولیسی شبکه دوم سیما افزود: قبل از صحبت درباره دربی باید بگویم این آخرین کنفرانس من است که اگر دوربین باشد صحبت می‌کنم. بهتر است برخی‌ با کارشناسان شتیل‌بگیر که همه در فوتبال آن‌ها را می‌شناسند صحبت کنند یا مجریان یک قِران دو زاری! که به باشگاه استقلال بی‌احترامی می‌کنند. جایی که دوربین باشد صحبت نمی‌کنم. بی‌احترامی به خبرنگاران نشود، بحث‌مان بی‌احترامی به باشگاه بزرگ استقلال از سوی صداوسیماست.

در همین ارتباط: نکونام: دیگر جلوی دوربین صداوسیما صحبت نمی‌کنم/ مجریان دوزاری به استقلال بی‌احترامی می‌کنند/ بروند با کارشناسان شیتیل‌بگیر حرف بزنند!

کاپیتان استقلال: چرا مجری استقلالی را اخراج کردید اما مجری پرسپولیسی ادامه می‌دهد؟

چشمی پس از پایان دربی ۱۰۲ روزه درباره تصمیم نکونام برای مصاحبه نکردن با صداوسیما توضیح داد: ما سعی کردیم در باشگاه احترام بگذاریم اما اینکه این آقا یک ماه پیش حرفی بزند و با او برخورد نشود درست نیست. با صداوسیما. فکر می کنم او را تشویق کردند که دوباره چیزی بگوید. این مجری به خود اجازه می دهد که بچشد. صداوسیما باید این فرد را اخراج کند چون صداوسیما نه شخصی است و نه برای من. این دومین بار است که به باشگاه و هواداران ما بی احترامی می کند. تا زمانی که صداوسیما از این مرد عذرخواهی نکند و خودش رسماً عذرخواهی نکند، نمی توانیم با صداوسیما مصاحبه کنیم.

او ادامه داد: فکر کنم دو، سه سال پیش مجری برنامه‌ای حرفی زد که دیگر او را حتی در خیابان ندیدیم. نمی‌دانم او زنده است یا نه! چون با جمله کوچک، او را اخراج کردند! فکر کنم او را محو کردند و دیگر نمی‌تواند طرفدار فوتبال باشد، آن‌وقت این آقا ماهی یک‌بار مزه می‌ریزد! حتما تشویق شده است که دوباره حرف می‌زند.

منظور روزبه چشمی کدام مجری بود؟ حدود ۲ سال پیش مهدی واعظی، مجری برنامه‌های ورزشی تلویزیون از اجرا در برنامه «سلام تهران» کنار گذاشته شد. مهدی واعظی پیش‌تر اجرای برنامه‌های «شب‌های فوتبالی»، «لیگ یک»، «سلام صبح بخیر»، «ورزش از نگاه دو» و «صبح بخیر ایران» را برعهده داشته است. همان مقطع شنیده شد که واعظی به دلیل طرفداری از استقلال و طعنه زدن به تیم پرسپولیس اخراج شده و منظور روزبه چشمی نیز همین مجری تلویزیونی بود.

در همین ارتباط: چشمی: پرسپولیسی‌ها اول خودشان را درست کنند/ یک مجری به آن‌ها حرفی زد و سریعا اخراجش کردند!

مجید یحیایی در برنامه شبکه ۲

مجید یحیایی دست‌بردار نیست؟

به‌رغم حواشی ایجادشده و مصاحبه‌های جواد نکونام و روزبه چشمی، مجری پرسپولیسی باز هم دست از کری‌خوانی برنداشت! مجید یحیایی پس از دربی شماره ۱۴۰۲ ا با انتشار یک استوری طعنه‌آمیز قضاوت بنیادی‌فر را در صحنه اخراج نشدن بازیکن استقلال زیر سوال برد. او در صفحه شخصی‌اش نوشت: شنبه آموزش بدیم که با VAR میشه کارت قرمز داد!

نکته: برخلاف زمان میزبانی علی ضیا و مهدی واعظی، به نظر می رسد مسئولان تصمیم گیری صداوسیما و شبکه دو برنامه ای برای تذکر و یا جلوگیری از شعار دادن مجری فارسی ندارند. شاید همین بی تفاوتی دلیل اصلی ادامه رفتار و گفتار یک مدیر کم حاشیه علیه باشگاه بزرگ و پرطرفدار استقلال باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml