خبرهای مهیج و جدید درباره پلی استیشن جدید ۵ پرو

به گزارش گروه دانش و فناوری، طبق خبر جدید ظاهرا توسعه دهندگان می‌توانند کیت‌های آزمایشی را سفارش داده و سونی می‌خواهد به هر گیمی که از اوت به بعد گواهینامه دریافت می‌کند، با مدل پرو سازگاری داشته باشد.

بدین ترتیب گیم‌ها باید تا قبل از فصل خرید آخر سال آماده بوده تا همراه با کنسول راهی بازار شوند.

طبق اسناد ادعایی مدل پرو نسخه بالاتر پلی استیشن ۵ است که رندر جی پی یوی آن ۴۵ درصد سریعتر از مدل معمولی خواهد بود.

جی پی یو در مدل پرو بزرگتر بوده و حافظه سریعتری هم برای بهبود قابلیت رهگیری پرتو{ray tracking} دارد که حکایت از معماری قدرتمند برای فناوری ردیابی نور در خود جای داده است.

{ در گرافیک کامپیوتری سه بعدی، ردیابی پرتو تکنیکی برای مدل‌سازی انتقال نور برای استفاده در طیف گسترده‌ای از الگوریتم‌های رندر برای تولید تصاویر دیجیتال است.}

مدل پرو که با نام فنی Trinity‌در حال توسعه است پردازنده گرافیکی قوی‌تر و سی پی یوی سریعتر دارد و با فعال شدن قابلیت رهگیری پرتو، با رزولوشن و نرخ فریم بالاتر، گیم‌ها اجرا می‌شوند.

پردازنده روی مدل پرو مانند پلی استیشن ۵ معمولی است اما حالت جدیدی خواهد داشت که به آن اجازه می دهد تا سرعت بالاتر، یعنی ۳.۸۵ گیگاهرتز {۱۰ درصد بالاتر از کنسول معمولی با فرکانس ۳.۵ گیگاهرتز داشته باشد.

جالب اینجاست که حالت کلاک بالاتر نیز نیاز به توان بیشتر برای تخصیص به CPU دارد، به این معنی که GPU حدود ۱.۵ درصد کمتر درگیر می‌شود.

پهنای باند حافظه در پرو ۵۷۶ گیگابایت بر ثانیه خواهد بود. این رقم در مدل معمولی ۴۴۸ گیگابایت بر ثانیه است که باعث می‌شود سیستم حافظه تا حدودی کارآمدتر شود.

بازی‌ها می‌توانند از ۱.۲گیگابایت حافظه اضافی سیستمی در مدل پرو{در مجموع ۱۳.۷ گیگابایت در مقایسه با ۱۲.۵ در مدل معمولی استفاده کنند.

مدل پرو همچنین با “معماری سفارشی برای یادگیری ماشین” عرضه می‌شود و از محاسبات ۸ بیتی ۳۰۰TOPS پشتیبانی می‌کند.

کنسول جدید هنگام ارتقاء مقیاس به سوپر رزولوشن (PSSR) از حدود ۲۵۰ مگابایت حافظه استفاده می‌کند و در هنگام ارتقاء از ۱۰۸۰ پیکسل به ۴K حدود دو میلی ثانیه تأخیر ایجاد می‌کند.

سونی همچنین در حال کار بر روی پشتیبانی از وضوح تصویر تا ۸K است.

 

 

انتهای پیام



منبع :

اقتصاد ۱۰۰



وبگردی



منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml