متقاضیان وام مسکن توجه کنند! / افزایش ۲۵ تا ۱۰۰ درصدی وام خرید مسکن

سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن از محل اوراق حق بیمه برای خانواده های دارای فرزند افزایش یافت.
به گزارش اخبار تایمز و بر اساس اعلام بانک مسکن، در راستای اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانان جمعیت» سقف تسهیلات خرید و تعمیر مسکن از محل اوراق حق بیمه برای هر فرزند زیر ۲۰ سال افزایش یافت.
۲۵ درصد برای یک فرزند زیر ۲۰ سال، ۵۰ درصد برای دو فرزند زیر ۲۰ سال، ۷۵ درصد برای سه فرزند زیر ۲۰ سال و ۱۰۰ درصد برای چهار کودک زیر ۲۰ سال به سقف اضافه می شود.
مدت بازپرداخت تسهیلات موضوع این دستورالعمل برای هر فرزند زیر ۲۰ سال (در مجموع پنج فرزند و حداکثر تا ۱۰ سال) به صورت اقساط ساده قابل افزایش است.
طبق قانون حمایت از خانواده و جوانان، اعطای این تسهیلات مشروط به این است که نرخ باروری شهری محل تولد پدر و فرزند از ۲.۵ بیشتر نباشد.
با توجه به مهلت اجرای قانون، اعطای تسهیلات موضوع این دستورالعمل حداکثر تا آبان ۱۴۰۷ امکان پذیر خواهد بود.
من باید بگویم؛ در حال حاضر سقف تسهیلات خرید مسکن از اوراق حق بیمه برای متقاضیان در تهران برای افراد ۴۰۰ میلیون تومان و برای زوجین ۸۰۰ میلیون تومان و سقف تسهیلات نوسازی (تعمیر) مسکن در تمامی شهرهای کشور ۱۶۰ میلیون تومان است. .
اگر خانواده ای چهار فرزند زیر ۲۰ سال داشته باشد و پدر و فرزندان در تهران متولد شوند. براساس قانون «حمایت از خانواده و جوانان جمعیت» این خانواده به صورت انفرادی می‌توانند علاوه بر ۴۰۰ میلیون تومان برای هر فرزند و در مجموع تا سقف ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات خرید مسکن دریافت کنند. خرید مسکن و همچنین تعمیرات مسکن به اضافه ۱۶۰ میلیون تومان.
حداکثر تسهیلات قابل استفاده زوجین در تهران یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای خرید اوراق ممتاز و ۳۲۰ میلیون تومان برای خرید مسکن است.
متقاضیان این تسهیلات می توانند برای اطلاع بیشتر از سقف تسهیلات اوراق حق بیمه در شهرهای مختلف کشور به درگاه بانک مسکن به نشانی
www.bank-maskan.ir مراجعه کنند.

منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
https://akhbartimes.ir/sitemap_index.xml